Gå til innhold

NHD- kan du sense?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke..123
Skrevet

Kan du sense hva som feiler eller kanskje jeg skal si/merke hvilken tilstand pasientet er før pasienten får sagt en eneste ord før timen starter? ( Når pasienten ropes inn og setter seg?)

Håper jeg ikke spør dumt, men føler psykiateren min har denne egenskapen..

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, i de aller fleste tilfeller kan jeg det.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Denne egenskapen har de to psykiaterne jeg var hos på Ullevål, før jeg hadde fyldt ut ASQ skjemaet følte jeg de hadde bestemt seg, dette fordi jeg leser at den ene psykiateren etter 30 min samtale med meg kun, sender meg til min nåværende psykiater med følgende ord i journalen, "mulig asperger syndrom, bør utredes".

Slikt syns jeg er skikkelig mystisk....

Før skjemaet var fylt ut?

Jeg tror gode psykiatere får sånne fornemmelser fort.

Madelenemie
Skrevet

Ja, i de aller fleste tilfeller kan jeg det.

Hei!

:) fantastisk, da er du veldig forskjellig fra meg.

Jeg ville bli psykiater noen år, men min psykiater fikk meg på bedre tanker.

Lurer på om dette har med intuisjon å gjøre? jeg tror det.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg tror absolutt at en del mennesker kan det. Og de som har hjertelag benytter denne evnen til å gjøre godt. Dette er nok en av grunnene til at jeg finner psykologtimene på samme tid så ekstremt befriende og så ekstremt spennende.

Skrevet

Hei!

:) fantastisk, da er du veldig forskjellig fra meg.

Jeg ville bli psykiater noen år, men min psykiater fikk meg på bedre tanker.

Lurer på om dette har med intuisjon å gjøre? jeg tror det.

''Lurer på om dette har med intuisjon å gjøre? jeg tror det.''

Det tror jeg også, men i herlig samrøre med fagkunnskap (viktig) og erfaring, samt en "dæsj" menneskekunnskap :)

Madelenemie
Skrevet

''Lurer på om dette har med intuisjon å gjøre? jeg tror det.''

Det tror jeg også, men i herlig samrøre med fagkunnskap (viktig) og erfaring, samt en "dæsj" menneskekunnskap :)

Hei!

Ja fagkunnskap er viktig:)

Og den der menneskekunnskapen, men det er vel der intuisjonen kommer inn, jeg ønsket jeg hadde sånn intuisjon, det er vist vanligere blant kvinner enn blant menn har jeg lest. Min mann har intuisjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...