Gå til innhold

Er jeg selvopptatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Merker at jeg skriver her inne litt vel ofte.Jeg bruker nå medisiner som gikk ut i 2007 og undres over hvorfor de er så svake.Skal ta dobbelt dose av disse og hvis ikke disse Sertralin pillene virker,går jeg tilbake til Zoloft.

Innser vel nå at dette er lïvsfarlig å eksprementere med,siden depresjon er en så farlig sykdom.Det er i Norge ca 500 selvmord per år.Ønsker ikke å bli nr 501!

Ta dine medisiner slik legen har foreskrevet,gjør du det ikke får du slutte å beklage seg over hvor syk/dårlig du er!

OG ett hjertesukk:IKKE SKRIV HER INNE om det ikke er psykiatri.Det er det Åpent Forum og Almenmedisin er til.

Får endelig håpe at sommeren kommer tilbake og at ikke den ene uken vi hadde var alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Er jeg selvopptatt?''

Ja, du fremstår som ganske selvopptatt.

Hvis du leser gjennom det du skrev, så lurer jeg på hva du mener gjør dette innlegget spesielt relevant for forum for psykiatri?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva overskrifta / spørsmålet har å gjøre med resten av innlegget?

Men stusser på dette:

''Jeg bruker nå medisiner som gikk ut i 2007 og undres over hvorfor de er så svake.Skal ta dobbelt dose av disse og hvis ikke disse Sertralin pillene virker,går jeg tilbake til Zoloft.''

Du bør overlate medisinering til fastlege eller annen behandler, ikke medisinere deg sjøl etter innfallsmetoden.

Håper også at sommertemperaturene kommer sterkt tilbake, god sommer til deg :-)

Skrevet

På meg virker du både litt selvopptatt (i likhet med enkelte andre faste på Psykiatri, jeg har forståelse for det, altså) og i overkant opptatt av at folk skriver på riktig forum.

Det er lett å poste på feil sted, enten fordi man bare bommer, eller fordi man er helt ny her og ikke har full oversikt, eller fordi man skriver der man pleier uten å tenke så mye over temaet.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg bruker nå medisiner som gikk ut i 2007 og undres over hvorfor de er så svake.Skal ta dobbelt dose av disse og hvis ikke disse Sertralin pillene virker,går jeg tilbake til Zoloft.''

''Innser vel nå at dette er lïvsfarlig å eksprementere med,siden depresjon er en så farlig sykdom.''

''Ta dine medisiner slik legen har foreskrevet,gjør du det ikke får du slutte å beklage seg over hvor syk/dårlig du er!''

Kanskje du skulle følge ditt eget råd?

Og ja - du fremstår som ganske selvopptatt, men det er jo ikke uvanlig om man sliter psykisk. Heller ikke denne gangen ser helt sammenhengen mellom overskriften og teksten i innlegget.

serenity777
Skrevet

De fleste her er selvopptatt, det blir man av psykiske lidelser. Du er verken bedre eller værre enn de andre. Meg selv inkludert. Sertralin er det samme virkestoff som zoloft...

Skrevet

Du er selvopptatt slik alle med psykiske lidelser er, i større eller mindre grad. Jo mindre in-put fra omverdenen og omgang med andre mennesker, desto mer selvoptatt blir man.

Jeg finner det forunderlig at du ønsker å "sette på plass" andre, mens du i samme åndedrag driver med det samme selv. Du velger å ta medisiner som gikk ut på dato for 5 år siden, og ber andre om å ta medikamentene slik deres lege har foreskrevet. Hvor er logikken i dette?

''Merker at jeg skriver her inne litt vel ofte.Jeg bruker nå medisiner som gikk ut i 2007 og undres over hvorfor de er så svake.Skal ta dobbelt dose av disse og hvis ikke disse Sertralin pillene virker,går jeg tilbake til Zoloft.

Ta dine medisiner slik legen har foreskrevet,gjør du det ikke får du slutte å beklage seg over hvor syk/dårlig du er!''

Gjest mellom linjene
Skrevet

og noe kaotisk/desorganisert?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Du er selvopptatt slik alle med psykiske lidelser er, i større eller mindre grad. Jo mindre in-put fra omverdenen og omgang med andre mennesker, desto mer selvoptatt blir man.

Jeg finner det forunderlig at du ønsker å "sette på plass" andre, mens du i samme åndedrag driver med det samme selv. Du velger å ta medisiner som gikk ut på dato for 5 år siden, og ber andre om å ta medikamentene slik deres lege har foreskrevet. Hvor er logikken i dette?

''Merker at jeg skriver her inne litt vel ofte.Jeg bruker nå medisiner som gikk ut i 2007 og undres over hvorfor de er så svake.Skal ta dobbelt dose av disse og hvis ikke disse Sertralin pillene virker,går jeg tilbake til Zoloft.

Ta dine medisiner slik legen har foreskrevet,gjør du det ikke får du slutte å beklage seg over hvor syk/dårlig du er!''

Jeg har oppdaget en dum feil,og forteller hvor viktig det er å ta riktige medisiner regelmessig.

Mener du at det ikke er nyttig å dele erfaringer og råd,når man i løpet av 15 år har opparbeidet seg litt erfaring?

Jeg er ikke så selvhøytidelig at jeg ikke kan fortelle om mine feil og mangler.Tenkte at dette kunne være nyttig for andre også?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

''Er jeg selvopptatt?''

Ja, du fremstår som ganske selvopptatt.

Hvis du leser gjennom det du skrev, så lurer jeg på hva du mener gjør dette innlegget spesielt relevant for forum for psykiatri?

Fordi jeg sliter tungt psykisk og ofte får depressive og farlige tanker om kvelden.Føler meg altid frisk og rask i 7 tiden dagen etter,men sliter med medisiner,kaffe,mat og søvn.Har kanskje også en dårlig døgnrytme?

Ikke altid like lett å vite hva som er sykdom,og hva som er svakheter i personligheten.

Skrevet

Jeg har oppdaget en dum feil,og forteller hvor viktig det er å ta riktige medisiner regelmessig.

Mener du at det ikke er nyttig å dele erfaringer og råd,når man i løpet av 15 år har opparbeidet seg litt erfaring?

Jeg er ikke så selvhøytidelig at jeg ikke kan fortelle om mine feil og mangler.Tenkte at dette kunne være nyttig for andre også?

''Jeg er ikke så selvhøytidelig at jeg ikke kan fortelle om mine feil og mangler. Tenkte at dette kunne være nyttig for andre også?''

Det er _kjempe_ nyttig. Problemet er at du fortsetter å gjøre samme feil selv, du lærer ikke. Du skal ta noen Sera...et eller annet, jeg husker ikke hva det var, øke til dobbel dose for de har gått ut på dato for 5 år siden og er nå for svake og virker ikke dette vil du bytte tilbake Zoloft som du sto på for en snau uke siden. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor du ikke kan følge ditt eget råd? Hvorfor er det du som medisinerer og seponerer og øker og dobler og bytter -i et salig kaos, dette er en leges jobb. Jobben din er slik du ganske riktig påpeker i ditt første innlegg; - å ta medikamentene slik legen har foreskrevet dem.

Skrevet

Fordi jeg sliter tungt psykisk og ofte får depressive og farlige tanker om kvelden.Føler meg altid frisk og rask i 7 tiden dagen etter,men sliter med medisiner,kaffe,mat og søvn.Har kanskje også en dårlig døgnrytme?

Ikke altid like lett å vite hva som er sykdom,og hva som er svakheter i personligheten.

''Fordi jeg sliter tungt psykisk og ofte får depressive og farlige tanker om kvelden.Føler meg altid frisk og rask i 7 tiden dagen etter,men sliter med medisiner,kaffe,mat og søvn.Har kanskje også en dårlig døgnrytme?

Ikke altid like lett å vite hva som er sykdom,og hva som er svakheter i personligheten.''

Men ærlig talt da mann, ser du ikke sammenhengen med hvordan du tuller og roter med medisinene!!! Gå til legen, få en ny resept, hent ut nye medisiner og ta disse eksakt som foreskrevet.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Kommer tilbake når telefonregningen er blitt betalt.

Er også på www.vgd.no med navnet gamecrazy

Skrevet

Kommer tilbake når telefonregningen er blitt betalt.

Er også på www.vgd.no med navnet gamecrazy

Nyt offline-ferien! :-) Husk å ta med deg en fin bok ut i solen (evt innendørs i regnet....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...