Gå til innhold

fruktbarhet

Anbefalte innlegg

Gjest khitty
Skrevet

Hei. jeg er ei jente på 25 år, som har brukt p piller i 6 år. jeg sluttet for en mnd siden fordi jeg vil bli gravid. jeg har lest om hvordan p pillene virker. De påvirker slimhinnen i livmoren og gjør slimet i livmorhalsen så seigt at sædcellene ikke klarer å svømme igjennom. hvordan vil slimet i livmorhalsen være når man slutter på p piller? hvor lang tid tar det før det er tilbake til normalt? er det noen slags hjelpemiddler, legemidler jeg kan ta får og få det tilbake til normalt slik at slimet i livmorhalsen ikke er seigt? jeg sluttet med p pillene for en mnd siden, hvor lang tid tar det før allt er tilbake som normalt? og hvilken hjelpemidler og råd kan jeg ta får og øke fruktbarheten? Når er eggløsning mest vanlig?2 uker før menstrusjon eller 2 uker etter menstrusjon? jeg klarer ikke å regne ut min eggløsning. jeg har tatt abort når jeg hva 20 år gammel, kan man bli steril av det eller minske graviditet sjangsen? takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp helt av - det varierer veldig hvor fort kroppen er i gjenge igjen etter pilleslutt, noen kommer rett i syklus igjen etter 3 uker, andre bruker ett år før mensen er tilbake og i normal syklus. Begge deler er like normalt.

Ikke styr med medisiner eller noe annet for å prøve å få mensen så raskt som mulig, men gi kroppen din tid og ro til å finne ut av dette selv en god stund.

Eggløsning er ca. 14 dager før mensens første dag, har man en vanlig 28 dagers syklus er den også ca. 14 dager etter mensens første dag, men ettersom mensen kommer av eggløsningen regner man antall dager fra eggløsning til mens og ikke omvendt.

Gjest Elextra
Skrevet

Slapp helt av - det varierer veldig hvor fort kroppen er i gjenge igjen etter pilleslutt, noen kommer rett i syklus igjen etter 3 uker, andre bruker ett år før mensen er tilbake og i normal syklus. Begge deler er like normalt.

Ikke styr med medisiner eller noe annet for å prøve å få mensen så raskt som mulig, men gi kroppen din tid og ro til å finne ut av dette selv en god stund.

Eggløsning er ca. 14 dager før mensens første dag, har man en vanlig 28 dagers syklus er den også ca. 14 dager etter mensens første dag, men ettersom mensen kommer av eggløsningen regner man antall dager fra eggløsning til mens og ikke omvendt.

''et varierer veldig hvor fort kroppen er i gjenge igjen etter pilleslutt, noen kommer rett i syklus igjen etter 3 uker''

Og enkelte litt kortere tid - om terminen med førstemann var riktig ble jeg befruktet 9 dager etter siste pille, etter mange år på p-piller. :P.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...