Gå til innhold

NHD: ang daglig bruk av Paracet

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Er en gjennomsnittlig bruk av ca 2 Paracet daglig over flere år skadelig?

Jeg bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

I følge mine kunnskaper så KAN paracetamol være skadelig over lang tids bruk, noe flere år er. 2 om dagen er dog ikke høyt forbruk.

Er det ikke noe annet du kan bruke? Det er noe som heter Vimovo som inneholder et middel slik at det er bedre for magen enn f.eks Ibux som også kan være skadelig over lang tids bruk.

Skrevet

Jeg kan ikke si noe på generelt grunnlag, men selv har jeg brukt 1000mg Paracet tre ganger daglig i flere år (4-5?). Dette i samråd med lege som følger meg opp, og i en blanding med andre medisiner...

Gjest germinate
Skrevet

Jeg kan ikke si noe på generelt grunnlag, men selv har jeg brukt 1000mg Paracet tre ganger daglig i flere år (4-5?). Dette i samråd med lege som følger meg opp, og i en blanding med andre medisiner...

Ok, takk for svar :-)

Gjest germinate
Skrevet

I følge mine kunnskaper så KAN paracetamol være skadelig over lang tids bruk, noe flere år er. 2 om dagen er dog ikke høyt forbruk.

Er det ikke noe annet du kan bruke? Det er noe som heter Vimovo som inneholder et middel slik at det er bedre for magen enn f.eks Ibux som også kan være skadelig over lang tids bruk.

Godt å høre at 2 om dagen ikke er mye :-) Takk :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For kroppen er det høyst sannsynlig ikke skadelig.

Det er mulig til at det kan bidra til smertestillendeutløst hodepine.

På den annen side vil jeg doag anbefale at en præver å legge inn noen paracetfrie perioder i blant.

Gjest germinate
Skrevet

På den annen side vil jeg doag anbefale at en præver å legge inn noen paracetfrie perioder i blant.

''På den annen side vil jeg doag anbefale at en præver å legge inn noen paracetfrie perioder i blant.''

Hvor lange perioder tenker du på?

Takk for svar.

Gjest Høstløv
Skrevet

I de siste tretti årene, har jeg daglig brukt høyere doser av preparater som inneholder paracetamol, noen dager mer enn anbefalte dosering og det har gått bra hittil.

Jeg har ikke fått medikamentell utløst hodepine.

Gjest germinate
Skrevet

I de siste tretti årene, har jeg daglig brukt høyere doser av preparater som inneholder paracetamol, noen dager mer enn anbefalte dosering og det har gått bra hittil.

Jeg har ikke fått medikamentell utløst hodepine.

Tusen takk for svar.

Idag funker ikke Paraceten, jeg har store smerter i nakke, skulderblad og bryst.

Har du noen peiling på hvor mye jeg kan ta? Jeg tåler egentlig ikke Ibux, men er villig til å ta det om det kan gi bedre effekt, for jeg er nødt til å gjennomføre en 7 timers vakt på jobb om en time.

Gjest Høstløv
Skrevet

Tusen takk for svar.

Idag funker ikke Paraceten, jeg har store smerter i nakke, skulderblad og bryst.

Har du noen peiling på hvor mye jeg kan ta? Jeg tåler egentlig ikke Ibux, men er villig til å ta det om det kan gi bedre effekt, for jeg er nødt til å gjennomføre en 7 timers vakt på jobb om en time.

To Paracet og en Ibux 400 mg gir god smertelindring, faktisk på linje med to Paralgin Forte, fordelen med førstnevnte kombinasjon er at en ikke blir så sløv.

Gjest germinate
Skrevet

To Paracet og en Ibux 400 mg gir god smertelindring, faktisk på linje med to Paralgin Forte, fordelen med førstnevnte kombinasjon er at en ikke blir så sløv.

Ok, da prøver jeg det. Tusen takk :-)

Gjest germinate
Skrevet

Ville bare si tusen takk for hjelpen nok en gang til deg,Høstløv, for denne kombinasjonen hjalp/hjelper faktisk. Vakten føles ikke lenger like knallhard å skulle gjennomføre nå (jeg har grudd meg mye til denne i hele dag pga dette og slitenheten som følger smertene).

Ønsker deg en fin ettermiddag :-)

Gjest Høstløv
Skrevet

Ville bare si tusen takk for hjelpen nok en gang til deg,Høstløv, for denne kombinasjonen hjalp/hjelper faktisk. Vakten føles ikke lenger like knallhard å skulle gjennomføre nå (jeg har grudd meg mye til denne i hele dag pga dette og slitenheten som følger smertene).

Ønsker deg en fin ettermiddag :-)

Takk! Fint å kunne hjelpe.

Ha en fin arbeidsdag!

Gjest germinate
Skrevet

Takk! Fint å kunne hjelpe.

Ha en fin arbeidsdag!

Den kombinasjonen fungerte veldig bra!

Gjest germinate
Skrevet

Kan slik smertestillendeutløst hodepine forveksles med migrene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...