Gå til innhold

Gift med Psykopat?

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Hvordan vet man dette? Hun var kristen og bruke herske teknikker.Hun var storesøster og hennes foreldre var skilt.Moren har vært innlagt.Hun var snill og grei ute,men en jævel hjemme.

Kan forstyrret søvnmønster over 20+ år påvirke personligheten? Jobbet 3 skift med 3-4 timer søvn,så jobb og så 1-2 timers søvn.Hadde altid underskudd på søvn.Sluttet i 1999.Ble syk og ufør i 2002.

Enebarn,Sterkt plaget av ensomhet,bitterhet,sorg og har ekstremt god hukommelse.

Var nok offer for Hans Bratterud i ca 5 år.

Har uklar diagnose,men jeg tror jeg er bipolar.Legen mener eupf.Dystymi virker også sannsynligg.Angst og depresjon. Isolerer meg fra omverdenen,og trives alene helst inne.

Kvinner er farlige og menn er homser.

Stoler mest på dyr.Min katt er ca 10-12 år nå.Hun er min aller beste venn.

Føler meg fullstendig ødelagt følelsessmessig og vil aldri gifte meg igjen.Kommer nok til å kjøpe meg ett billigere og mindre hus,men å bo alene er det eneste alternativet for meg.

Det som gjør meg frustrert er at jeg er oppegående,har god hukommelse (Ja jeg gjenter meg selv),men kaller meg offer og taper.Livete r over,enda jeg bare er halvveis.53.Desverre liker jeg ikke alkohol.Eller tobakk.Det går i sukker,salt ogf fett.

Totalt Håpløst?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest suzyq
Skrevet

Blir faktisk irritert på deg når du sitter og ser på deg selv som et offer.

Jeg har opplevd langt verre ting og gjør ALT jeg kan for å få livet mitt på rett kjør. Tar ansvar for meg selv og spiser sunt. Prøver heller ikke å grave meg ned i elendigheten.

Hva er din unnskyldning for ikke å gjøre det samme?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det skal vel litt mer til for å sette diagnosen psykopat enn det du beskriver.

Jeg kan personlig bli litt provosert av alle som har hatt en eks som de mener er psykopat.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''har god hukommelse''

Du har litt _for_ god hukommelse på enkelte ting. Du graver deg ned i bitterthet over ting som skjedde langt tilbake i tid.

Det er umulig for oss å vite om du var gift med en psykopat. Det jeg kan si er at hvis jeg hadde levd med en mann som bare vil grave seg ned i negative ting, ville det vært vanskelig for meg å la være å bli sint.

Nå vet ikke jeg hvordan du var den gangen, men hvis du var som du av og til fremstår her, så tenker jeg at feilene nok ikke bare lå hos henne.

Gjest Remlow
Skrevet

Høres ikke ut som hun var psykopat, men heller en dypt forstyrret dame.

Gjest Remlow
Skrevet

Gjest suzyq
Skrevet

Hvis du leser litt mellom linjene så er det lite som ligger til grunn for en slik konklusjon. Innlegget sier derimot mye om Oksen Ferdinand, som vanlig.

Gjest ushouldknow
Skrevet

Jeg har opplevd langt verre ting og gjør ALT jeg kan for å få livet mitt på rett kjør. Tar ansvar for meg selv og spiser sunt. Prøver heller ikke å grave meg ned i elendigheten.

Jeg blir faktisk irritert over dere som er så negative mot andres problemer og som sliter psykisk!

Dere vet vel ikke hvordan han har hatt det i ekteskapet, Er man følsom har man lettere for å få psykiske lidelser, folk er forskjellige.

Tar du ting lett i situasjoner så betyr det ikke at andre gjør det i samme situasjon.

Slutt å fortelle hvordan andre skal føle seg!

er psykisk mobbing!

Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg!

Det er liksom i hodet det sitter!!!!!!!

Gjest ushouldknow
Skrevet

Ingen har sikkert ikke opplevd Verre ting enn DEG!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I det du skriver er det ingen holdepunkter for at HUN var psykopat.

Gjest maiapril
Skrevet

Jeg blir faktisk irritert over dere som er så negative mot andres problemer og som sliter psykisk!

Dere vet vel ikke hvordan han har hatt det i ekteskapet, Er man følsom har man lettere for å få psykiske lidelser, folk er forskjellige.

Tar du ting lett i situasjoner så betyr det ikke at andre gjør det i samme situasjon.

er psykisk mobbing!

Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg!

Støttes 100%

Skrevet

Du kan ikke regne med fornuftige svar når du bruker den overskriften på et innlegg der bare første avsnitt handler om ekskona di. Bortsett fra de fire første linjene, ramser du jo opp ting som handler om deg selv! Uten subjekt i setningene ser det ut som om det fremdeles er eksen du beskriver.

Det er nok svært mange som i perioder oppfatter ektefellen sin som "snill og grei ute, men en jævel hjemme". Det er vanlig, men ikke særlig konstruktivt, å la egen frustrasjon gå ut over sine nærmeste. Du var sikkert ingen solstråle selv mens du led av søvnmangel og mistrivdes med både arbeidssituasjonen og de typiske familiefar-kravene du ble stilt overfor hjemme?

Jeg gjentar min omskriving av Tramteaterets gamle hit, som jeg har oppfordret deg til tidligere:

La fortida være i fred - la neste tiår komme, det er de du kan gjøre no' med!

Gjest togli
Skrevet

er psykisk mobbing!

Enig!

Skrevet

er psykisk mobbing!

'' Slutt å fortelle hvordan andre skal føle seg! er psykisk mobbing!

''

Jet er ikke enig i at kommentaren fra suzyq kan karakteriseres som psykisk mobbing. Tvert om synes jeg vedkommende gir en ærlig tilbakemelding på hvordan h^n reagerer på det trådstarter skriver og det synes jeg er greit. Det er ikke gitt at man bidrar mest konstruktivt til sine medmennesker ved å alltid være støttende og aksepterende - tvert i mot.

Skrevet

Enig!

Er du virkelig enig i at kommentaren fra suzyq kan assosiseres til psykisk mobbing?

Skrevet

''Totalt Håpløst?''

Det tror jeg kommer an på hvordan du velger å forholde deg til dine problemer. Hvilke endringer ønsker du i livet ditt?

Gjest togli
Skrevet

Er du virkelig enig i at kommentaren fra suzyq kan assosiseres til psykisk mobbing?

Nei, jeg er enig i at trådstarter sliter og at han derfor ikke trenger å bli møtt med hånlige kommentarer.....

Gjest togli
Skrevet

Leste en gang til, og jeg burde ikke svart "enig" under et innlegg som kom under "suzyq" sitt svar, for det syntes jeg var et godt svar. Jeg svarte på generelt grunnlag da jeg synes mange er ute med "kjeftesmella" med det samme trådstarter skriver innlegg - og han sliter tydeligvis stort. Han kan helt klart endre tankemønsteret sitt, men det er sikkert enda verre å få til dette når han føler han blir møtt med "hatefulle" (vil sikkert oppfattes slik i hans øyne) kommentarer her inne...

Gjest Kayia
Skrevet

Enig!

Er du? Jeg syns faktisk suzyq's svar var ganske konsruktivt. Vedkommende oppfordret til å ta ansvar for egen framtid tross tøff erfaringshistore og eksemplifiserte med ikke å grave seg ned i egen elendighet samt spise sunt. Jeg tror OF hadde hatt godt av å lese suzyqs innlegg hver gang han ble slått i bakken på tunge dager.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette må du ha spurt om her inne minst ti ganger. Og som tidligere spør vi oss - og deg - hvorfor du ikke velger å se fremover og forsøke å gjøre noe med livet ditt NÅ? Fortiden får du ikke gjort noe med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...