Gå til innhold

Gift med Psykopat?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Er du? Jeg syns faktisk suzyq's svar var ganske konsruktivt. Vedkommende oppfordret til å ta ansvar for egen framtid tross tøff erfaringshistore og eksemplifiserte med ikke å grave seg ned i egen elendighet samt spise sunt. Jeg tror OF hadde hatt godt av å lese suzyqs innlegg hver gang han ble slått i bakken på tunge dager.

Sjekk svaret mitt til frosken ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg blir faktisk irritert over dere som er så negative mot andres problemer og som sliter psykisk!

Dere vet vel ikke hvordan han har hatt det i ekteskapet, Er man følsom har man lettere for å få psykiske lidelser, folk er forskjellige.

Tar du ting lett i situasjoner så betyr det ikke at andre gjør det i samme situasjon.

Slutt å fortelle hvordan andre skal føle seg!

er psykisk mobbing!

Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg!

Det er liksom i hodet det sitter!!!!!!!

''Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg! Det er liksom i hodet det sitter!!!!!!!''

Jeg tror det er lite konstruktivt å tenke slik om det å ha en psykisk lidelse. Å si at man ikke _kan_ tenke, handle og gjøre fornuftige valg, er å frita individet for ansvar for eget liv noe som sjelden bidrar til en bedre livskvalitet. At det å ha en psykisk lidelse kan gjøre det vesentlig vanskeligere å ta gode valg eller mestre livet generelt sett, er det ingen tvil om - men det å si at man ikke _kan_ det slik du sier, er etter min oppfatning verken riktig eller konstruktivt.

Å se på seg selv som en aktør - og ikke brikke - i eget liv, øker sannsynligheten for bedre livskvalitet vesentlig.

Gjest Kayia
Skrevet

Sjekk svaret mitt til frosken ;)

Leste ikke hele tråden først, klassisk feil :)

Skrevet

Leste en gang til, og jeg burde ikke svart "enig" under et innlegg som kom under "suzyq" sitt svar, for det syntes jeg var et godt svar. Jeg svarte på generelt grunnlag da jeg synes mange er ute med "kjeftesmella" med det samme trådstarter skriver innlegg - og han sliter tydeligvis stort. Han kan helt klart endre tankemønsteret sitt, men det er sikkert enda verre å få til dette når han føler han blir møtt med "hatefulle" (vil sikkert oppfattes slik i hans øyne) kommentarer her inne...

''Jeg svarte på generelt grunnlag da jeg synes mange er ute med "kjeftesmella" med det samme trådstarter skriver innlegg - og han sliter tydeligvis stort. Han kan helt klart endre tankemønsteret sitt, men det er sikkert enda verre å få til dette når han føler han blir møtt med "hatefulle" (vil sikkert oppfattes slik i hans øyne) kommentarer her inne...

''

Trådstarter har en tendens tll å gjenta seg selv svært mye på disse temaene. Dette rettferdiggjør ikke om andre er direkte ufine mot ham - men dol fungerer ofte slik at brukerne svært lenge er tålmodige med denne typen gjentagelser, inntil det plutselig ser ut til å ha blitt for mye for ganske mange brukere. Dette synes jeg vi ofte ser når noen ønsker å skrive om det samme mange ganger uten samtidig å gi uttrykk for at vedkommende klarer å ta til seg noen av de konstruktive innspillene som gis av andre brukere. Av og til utarter slike situasjoner seg til noe som minner mye om mobbing her inne - men jeg synes vel ikke at trådstarter har grunn til å mene seg møtt spesielt dårlig her inne foreløpig selv om det har vært enkelte tilløp (hmmm det ble en fryktelig lang setning...).

Det å ha en psykisk lidelser innebærer sjelden manglende mulighet for noe endring i konstruktiv retning. Dersom noen primært ønsker å fortelle om og om igjen om hvor kjipe liv de har - men ikke ønsker å gjøre sin del av jobben for å få det bedre - virker det ganske provoserende på andre.

Det problematiske med denne typen tråder, er at det selvfølgelig vanskelig for andre å vite ut i fra hva noen skriver på nettet, om vedkommende mangler mulighet eller "vilje" til å gjøre endringer. Heldigvis vil slike tråder som regel inneholde svært ulike kommentarer - alt fra svært støttende og forståelsesfulle til "ta-deg-sammen" oppfordringer. Jeg tror variasjonen er viktig.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

I det du skriver er det ingen holdepunkter for at HUN var psykopat.

Hva med deg, da? Er du en psykopat? Maken til svar...

Skrevet

I hovedinnlegget står det fire setninger som beskriver ekskona til trådstarter. Resten av innlegget handler om ham selv. Som vanlig er det litt uklar sammenheng mellom overskrift og tekst.

Ingen kan vurdere noens personlighet på et så tynt grunnlag.

Gjest togli
Skrevet

Leste ikke hele tråden først, klassisk feil :)

Pleier å gå på den jeg også ;)

Gjest togli
Skrevet

''Jeg svarte på generelt grunnlag da jeg synes mange er ute med "kjeftesmella" med det samme trådstarter skriver innlegg - og han sliter tydeligvis stort. Han kan helt klart endre tankemønsteret sitt, men det er sikkert enda verre å få til dette når han føler han blir møtt med "hatefulle" (vil sikkert oppfattes slik i hans øyne) kommentarer her inne...

''

Trådstarter har en tendens tll å gjenta seg selv svært mye på disse temaene. Dette rettferdiggjør ikke om andre er direkte ufine mot ham - men dol fungerer ofte slik at brukerne svært lenge er tålmodige med denne typen gjentagelser, inntil det plutselig ser ut til å ha blitt for mye for ganske mange brukere. Dette synes jeg vi ofte ser når noen ønsker å skrive om det samme mange ganger uten samtidig å gi uttrykk for at vedkommende klarer å ta til seg noen av de konstruktive innspillene som gis av andre brukere. Av og til utarter slike situasjoner seg til noe som minner mye om mobbing her inne - men jeg synes vel ikke at trådstarter har grunn til å mene seg møtt spesielt dårlig her inne foreløpig selv om det har vært enkelte tilløp (hmmm det ble en fryktelig lang setning...).

Det å ha en psykisk lidelser innebærer sjelden manglende mulighet for noe endring i konstruktiv retning. Dersom noen primært ønsker å fortelle om og om igjen om hvor kjipe liv de har - men ikke ønsker å gjøre sin del av jobben for å få det bedre - virker det ganske provoserende på andre.

Det problematiske med denne typen tråder, er at det selvfølgelig vanskelig for andre å vite ut i fra hva noen skriver på nettet, om vedkommende mangler mulighet eller "vilje" til å gjøre endringer. Heldigvis vil slike tråder som regel inneholde svært ulike kommentarer - alt fra svært støttende og forståelsesfulle til "ta-deg-sammen" oppfordringer. Jeg tror variasjonen er viktig.

Jeg er helt enig med deg! Har vært en av de som har forsøkt å fronte "positiv tenkning" da jeg tror det er der hemmeligheten ligger... men samtidig kjenner jeg at jeg føler for å "forsvare"/støtte den som "ligger nede".... så noen ganger er det ok å telle til ti ;)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

I hovedinnlegget står det fire setninger som beskriver ekskona til trådstarter. Resten av innlegget handler om ham selv. Som vanlig er det litt uklar sammenheng mellom overskrift og tekst.

Ingen kan vurdere noens personlighet på et så tynt grunnlag.

''Ingen kan vurdere noens personlighet på et så tynt grunnlag.''

Men NHD kan vurdere at trådstarter derimot er psykopat?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Svaret ble gitt slik fordi innlegget var såpass uklart at det var tvil hos meg om hvem han ville ha vurdert.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Svaret ble gitt slik fordi innlegget var såpass uklart at det var tvil hos meg om hvem han ville ha vurdert.

Åja sånn ja. Beklager...

Gjest ushouldknow
Skrevet

''Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg! Det er liksom i hodet det sitter!!!!!!!''

Jeg tror det er lite konstruktivt å tenke slik om det å ha en psykisk lidelse. Å si at man ikke _kan_ tenke, handle og gjøre fornuftige valg, er å frita individet for ansvar for eget liv noe som sjelden bidrar til en bedre livskvalitet. At det å ha en psykisk lidelse kan gjøre det vesentlig vanskeligere å ta gode valg eller mestre livet generelt sett, er det ingen tvil om - men det å si at man ikke _kan_ det slik du sier, er etter min oppfatning verken riktig eller konstruktivt.

Å se på seg selv som en aktør - og ikke brikke - i eget liv, øker sannsynligheten for bedre livskvalitet vesentlig.

Som jeg skrev så er folk forskjellige, folk har forskjellige psykiske lidelser. Er man veldig dårlig så hjelper det ikke med kritikk, og spark i ræven.

Da bør man få støtte til man er kommet dit at man er blitt bedre til å se sine egne problemer, og man lettere kan motiveres til å endre på vaner, og lære å se de positive ting i livet og i situasjoner.

Er rart at det er vanskelig å forstå. du har tydligvis ikke vært så langt nede at alt er svart og tomt. da hjelper det ikke med kritikk!!

Gjest ushouldknow
Skrevet

'' Slutt å fortelle hvordan andre skal føle seg! er psykisk mobbing!

''

Jet er ikke enig i at kommentaren fra suzyq kan karakteriseres som psykisk mobbing. Tvert om synes jeg vedkommende gir en ærlig tilbakemelding på hvordan h^n reagerer på det trådstarter skriver og det synes jeg er greit. Det er ikke gitt at man bidrar mest konstruktivt til sine medmennesker ved å alltid være støttende og aksepterende - tvert i mot.

Av en person man ikke kjenner og ikke vet hvordan vedkommende sliter, så bør man være forsiktig med hvordan man går frem til vedkommende.

Alle tåler ikke kritikk og å si du må skjerpe deg og tenke anderledes, om man er langt nok nede.

Det gjør ikke at man begynner å tenke positivt akkuratt!

Bare fordi du tenker slik, så betyr ikke det at alle andre gjør det.

Tenker mer på å få ut sine egne meninger, enn å ta høyde på vedkommende sine tanker.

Jo det er mobbing!

Skrevet

''Ingen kan vurdere noens personlighet på et så tynt grunnlag.''

Men NHD kan vurdere at trådstarter derimot er psykopat?

NHD skrev ikke det. Han skrev at det ikke var noe i innlegget som kunne forklare at _ekskona_ var psykopat - og det er ikke noe rart, siden det omtrent ikke inneholdt noen opplysninger om henne i det hele tatt.

Gjest suzyq
Skrevet

Nei, jeg er enig i at trådstarter sliter og at han derfor ikke trenger å bli møtt med hånlige kommentarer.....

Innlegget fra meg må på ingen måte tolkes hånlig.

Det var ment rett frem. Jeg blir irritert på mennesker som gjentar seg selv i det uendelige og trekker seg selv ned i gjørma, når det er så mye de kan gjøre annerledes. Det tror jeg er en svært viktig tilbakemelding å få for en person i situasjonen. Jeg kan heller ikke beskyldes for å "ikke forstå", da jeg har hatt dårlige odds men likevel greid meg - fordi jeg ikke så på meg selv som et offer.

Gjest suzyq
Skrevet

Jeg blir faktisk irritert over dere som er så negative mot andres problemer og som sliter psykisk!

Dere vet vel ikke hvordan han har hatt det i ekteskapet, Er man følsom har man lettere for å få psykiske lidelser, folk er forskjellige.

Tar du ting lett i situasjoner så betyr det ikke at andre gjør det i samme situasjon.

Slutt å fortelle hvordan andre skal føle seg!

er psykisk mobbing!

Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg!

Det er liksom i hodet det sitter!!!!!!!

Dette var ikke mobbing, men en ærlig tilbakemelding. Jeg tror det ligger mer medmenneskelighet og kjærlighet i en slik melding i dette tilfellet, enn enda mer støtting. Det tror jeg du hadde vært enig i om du kjenner trådstarters historie og adferd her inne.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Som jeg skrev så er folk forskjellige, folk har forskjellige psykiske lidelser. Er man veldig dårlig så hjelper det ikke med kritikk, og spark i ræven.

Da bør man få støtte til man er kommet dit at man er blitt bedre til å se sine egne problemer, og man lettere kan motiveres til å endre på vaner, og lære å se de positive ting i livet og i situasjoner.

Er rart at det er vanskelig å forstå. du har tydligvis ikke vært så langt nede at alt er svart og tomt. da hjelper det ikke med kritikk!!

Akkurat det du sier her er jeg enig med deg i.

Det snakkes veldig mye om at man må ta seg sammen, endre fokus, ta grep, gå seg en tur etc, etc.

Men det er en del som er så dårlige at de kun trenger stell og hjelp til å komme seg til et visst nivå slik at man etter dette kan gjøre tingene nevnt ovenfor.

Jeg kjenner trådstarter altfor dårlig til å kunne vurdere hvor "dårlig" han er.

Men blir provosert av at folk missbruker ordet psykopat, uansett hvem det hadde vært.

Gjest ushouldknow
Skrevet

Akkurat det du sier her er jeg enig med deg i.

Det snakkes veldig mye om at man må ta seg sammen, endre fokus, ta grep, gå seg en tur etc, etc.

Men det er en del som er så dårlige at de kun trenger stell og hjelp til å komme seg til et visst nivå slik at man etter dette kan gjøre tingene nevnt ovenfor.

Jeg kjenner trådstarter altfor dårlig til å kunne vurdere hvor "dårlig" han er.

Men blir provosert av at folk missbruker ordet psykopat, uansett hvem det hadde vært.

Ja det er sant. men som trådstarter skriver. gift med psykopat? Ser du den? er spørsmålstegn ved uttalelsen.

Jeg kjenner heller ikke trådstarter, men har alikevell nok av erfaring og medmenneskelighet for å forstå at han sliter tungt!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja det er sant. men som trådstarter skriver. gift med psykopat? Ser du den? er spørsmålstegn ved uttalelsen.

Jeg kjenner heller ikke trådstarter, men har alikevell nok av erfaring og medmenneskelighet for å forstå at han sliter tungt!

Jada, det gjør han nok. Men han hadde nok fått det bedre med seg selv om han hadde sett litt framover isteden for å bare tenke på gamle ting. Det er veldig lenge siden han ble skilt.

Men som sagt, jeg "kjenner" ham bare her fra dol. Og tror ikke han er så dårlig fungerende at han ikke kan greie å endre tankesettet sitt. evt med hjelp.

Gjest togli
Skrevet

Innlegget fra meg må på ingen måte tolkes hånlig.

Det var ment rett frem. Jeg blir irritert på mennesker som gjentar seg selv i det uendelige og trekker seg selv ned i gjørma, når det er så mye de kan gjøre annerledes. Det tror jeg er en svært viktig tilbakemelding å få for en person i situasjonen. Jeg kan heller ikke beskyldes for å "ikke forstå", da jeg har hatt dårlige odds men likevel greid meg - fordi jeg ikke så på meg selv som et offer.

Sjekk mitt svar til frosken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...