Gå til innhold

Gift med Psykopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev så er folk forskjellige, folk har forskjellige psykiske lidelser. Er man veldig dårlig så hjelper det ikke med kritikk, og spark i ræven.

Da bør man få støtte til man er kommet dit at man er blitt bedre til å se sine egne problemer, og man lettere kan motiveres til å endre på vaner, og lære å se de positive ting i livet og i situasjoner.

Er rart at det er vanskelig å forstå. du har tydligvis ikke vært så langt nede at alt er svart og tomt. da hjelper det ikke med kritikk!!

''Da bør man få støtte til man er kommet dit at man er blitt bedre til å se sine egne problemer, og man lettere kan motiveres til å endre på vaner, og lære å se de positive ting i livet og i situasjoner. Er rart at det er vanskelig å forstå. du har tydligvis ikke vært så langt nede at alt er svart og tomt. da hjelper det ikke med kritikk!!

''

Dersom man ikke tåler å få varierte tilbakemeldinger på et nettforum, så må man ta konsekvensene av dette og holde seg borte derfra. Dette er ikke et behandlingssted, det er et sted hvor folk gir tilbakemeldinger ut i fra hva de selv mener er en adekvat tilbakemelding.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Av en person man ikke kjenner og ikke vet hvordan vedkommende sliter, så bør man være forsiktig med hvordan man går frem til vedkommende.

Alle tåler ikke kritikk og å si du må skjerpe deg og tenke anderledes, om man er langt nok nede.

Det gjør ikke at man begynner å tenke positivt akkuratt!

Bare fordi du tenker slik, så betyr ikke det at alle andre gjør det.

Tenker mer på å få ut sine egne meninger, enn å ta høyde på vedkommende sine tanker.

Jo det er mobbing!

''Jo det er mobbing!''

Jeg synes du opererer med et svært spesielt mobbebegrep.

Gjest suzyq
Skrevet

Av en person man ikke kjenner og ikke vet hvordan vedkommende sliter, så bør man være forsiktig med hvordan man går frem til vedkommende.

Alle tåler ikke kritikk og å si du må skjerpe deg og tenke anderledes, om man er langt nok nede.

Det gjør ikke at man begynner å tenke positivt akkuratt!

Bare fordi du tenker slik, så betyr ikke det at alle andre gjør det.

Tenker mer på å få ut sine egne meninger, enn å ta høyde på vedkommende sine tanker.

Jo det er mobbing!

Med en slik definisjon av mobbing tror jeg man lett føler seg - og gjør seg til - et offer, selv i situasjoner der lite tyder på at det er eller trenger å være sånn.

Det hensiktsmessige tror jeg ofte er å tilstrebe det sunne. Enten det gjelder konkrete ting som hvilken mat man skal spise, til tanker man skal tenke.

Gjest suzyq
Skrevet

Leste en gang til, og jeg burde ikke svart "enig" under et innlegg som kom under "suzyq" sitt svar, for det syntes jeg var et godt svar. Jeg svarte på generelt grunnlag da jeg synes mange er ute med "kjeftesmella" med det samme trådstarter skriver innlegg - og han sliter tydeligvis stort. Han kan helt klart endre tankemønsteret sitt, men det er sikkert enda verre å få til dette når han føler han blir møtt med "hatefulle" (vil sikkert oppfattes slik i hans øyne) kommentarer her inne...

Problemet er da at det er slik han vil møtes i det virkelige liv. Så kan man argumentere med at dette er et forum for psykiatri, men det er likevel ikke en behandlingsinstitusjon. Faktisk betviler jeg også på at han ville blitt møtt med særlig dulling i en behandlingssituasjon. Kanskje er det nettopp derfor han ikke er i behandling?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg blir faktisk irritert over dere som er så negative mot andres problemer og som sliter psykisk!

Dere vet vel ikke hvordan han har hatt det i ekteskapet, Er man følsom har man lettere for å få psykiske lidelser, folk er forskjellige.

Tar du ting lett i situasjoner så betyr det ikke at andre gjør det i samme situasjon.

Slutt å fortelle hvordan andre skal føle seg!

er psykisk mobbing!

Og har man psykiske lidelser så sier det seg selv at man ikke kan tenke, handle og gjøre de fornuftige valg!

Det er liksom i hodet det sitter!!!!!!!

Etter å ha fulgt OF sine selvmedlidende innlegg på dette forum over lang tid, synes jeg suzygs ytring var helt på sin plass.

Hvis en koser med og dyrker en vanskelig fortid, vil en aldri bli bedre.

Gjest alvende
Skrevet

Innlegget fra meg må på ingen måte tolkes hånlig.

Det var ment rett frem. Jeg blir irritert på mennesker som gjentar seg selv i det uendelige og trekker seg selv ned i gjørma, når det er så mye de kan gjøre annerledes. Det tror jeg er en svært viktig tilbakemelding å få for en person i situasjonen. Jeg kan heller ikke beskyldes for å "ikke forstå", da jeg har hatt dårlige odds men likevel greid meg - fordi jeg ikke så på meg selv som et offer.

Jeg er helt enig i alt du skriver. Borsett fra at du greide deg fordi du ikke så på deg selv som et offer. Jeg vet ikke hva du har vært igjennom, men det går an å komme seg gjennom vanskelige ting selv om man er et offer. Forskjelllen ligger i å dyrke en offerrolle for å slippe å ta ansvar for seg selv, og erkjenne at man er et offer for noe som har voldt en skade. Jeg er selv et offer, men dyrker ingen offerrolle. Og jeg har også greid meg, tenker og ser fremover. Skulle ønske folk sluttet å blande dette.

Gjest alvende
Skrevet

Det skal vel litt mer til for å sette diagnosen psykopat enn det du beskriver.

Jeg kan personlig bli litt provosert av alle som har hatt en eks som de mener er psykopat.

Ja, det er liksom ikke måte på hvor mange som mener eksen deres er psykopat!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, det er liksom ikke måte på hvor mange som mener eksen deres er psykopat!

:-)

Gjest germinate
Skrevet

Etter å ha fulgt OF sine selvmedlidende innlegg på dette forum over lang tid, synes jeg suzygs ytring var helt på sin plass.

Hvis en koser med og dyrker en vanskelig fortid, vil en aldri bli bedre.

Jeg er så glad for at dette ble oppklart, for personlig var jeg i tvil om hvordan jeg skulle tolke svaret ditt: du skrev at du ikke fant noen holdepunkter for at HUN (med store bokstaver) var psykopat. Jeg var i tvil om jeg skulle tolke det som at du derimot vurderte HAN/trådstarter som psykopat.. Jeg ble lei meg på hans vegne, så personlig er jeg som sagt glad for at det ble oppklart.

Gjest togli
Skrevet

Problemet er da at det er slik han vil møtes i det virkelige liv. Så kan man argumentere med at dette er et forum for psykiatri, men det er likevel ikke en behandlingsinstitusjon. Faktisk betviler jeg også på at han ville blitt møtt med særlig dulling i en behandlingssituasjon. Kanskje er det nettopp derfor han ikke er i behandling?

Jeg er helt enig i at dulling ikke er rette veien å gå, men enkelte blir så irriterte at de mest sannsynlig får ham til å føle seg hatet og mislikt - det blir feil. Man kan snakke til vedkommende med respekt, men samtidig fokusere på at han selv må ta tak i livet sitt (det gjorde forsåvidt du).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...