Gå til innhold

Mor og sønn på "fylletur"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dette spørsmålet er litt på siden (og svarene vil nok være subjektive)... Men hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?

''Men hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?''

Jeg synes hun kan det. Jeg ser for meg at stemningen i heimen om han da velger å bli hjemme blir såpass trykket og dårlig at jeg uansett ikke hadde orket ha et forhold til en mann som synes slike turer er helt greit, men det er min personlige oppfatning. :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Merkelig forhold??
Skrevet

Jeg tror også at forholdet deres har det bedre av at du tillater denne aktiviteten. Hvis du nekter kan han gjerne bli både bitter og såret. Hvis du er bekymret for oppførselen hans så står jo tilbudet hans om at du kan bli med selv.

Jeg lurer på en ting til( tusen takk for tilbakemeldingen!). Veldig fint å få svar. Men hva tenker dere om at han ringer ca hver 3. dag og da er det enten på vei til puben eller noen andre i bakgrunnen, slik at jeg føler at han bare stresser.. nå liker han IKKE å prate i tlf. eller heller og er veldig lukka følelsesmessig.

Jeg synes det nesten er bedre at han ikke ringer enn at han ikke har tid til meg.

Dessuten svarer han på meldinger etter ca en time eller sjeldnere. Blir litt lei meg og føler meg glemt? Hva tenker dere??

Skrevet

Jeg lurer på en ting til( tusen takk for tilbakemeldingen!). Veldig fint å få svar. Men hva tenker dere om at han ringer ca hver 3. dag og da er det enten på vei til puben eller noen andre i bakgrunnen, slik at jeg føler at han bare stresser.. nå liker han IKKE å prate i tlf. eller heller og er veldig lukka følelsesmessig.

Jeg synes det nesten er bedre at han ikke ringer enn at han ikke har tid til meg.

Dessuten svarer han på meldinger etter ca en time eller sjeldnere. Blir litt lei meg og føler meg glemt? Hva tenker dere??

Jeg er overhodet ingen "ringer" og kjæresten ringer meg myyyye oftere enn jeg ringer ham - jeg hadde ikke reagert på at han ikke hadde ringt om han var borte. Jeg var i London i 4 dager i fjor og jeg ringte ikke hjem, hørte da heldigvis ikke noe om det etterpå.

Når det gjelder sms hadde jeg fått hetta om han hadde klaget på at jeg var sen til å svare om det tok en times tid - det er ikke alltid man hører mobilen, har tid til å svare eller har noe å si til den andre heller.

Gjest Kayia
Skrevet

Kanskje dette spørsmålet er litt på siden (og svarene vil nok være subjektive)... Men hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?

''hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?'' Dersom mannen er ok 655 dager i året, alltid trygg og fin hjemme og et fint farsevne ville jeg ikke satt et ultimatum ved en årlig heisatur med sin mor(!). Dersom turen er en av flere ting som skurrer ville jeg vurdert om pakken er ok for meg eller ikke. Jeg ville mao ikke stilt ultimatum ved en slik tur, det kan umulig være den som er problemet.

Gjest Merkelig forhold??
Skrevet

''hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?'' Dersom mannen er ok 655 dager i året, alltid trygg og fin hjemme og et fint farsevne ville jeg ikke satt et ultimatum ved en årlig heisatur med sin mor(!). Dersom turen er en av flere ting som skurrer ville jeg vurdert om pakken er ok for meg eller ikke. Jeg ville mao ikke stilt ultimatum ved en slik tur, det kan umulig være den som er problemet.

Det som nok gjør meg utrygg er at vi har veldig sjelden vært ute og drukket sammen, da jeg er lei av det og er ferdig med fyll. Ikke tåler jeg det heller. Psyken min er nok litt svak. 'Derfor vet jeg på en måte ikke han er når han drikker seg få full som han gjør med moren sin. Kompisen hans har omtrent måtte følge ham hjem når han drikker mye, og det samme med moren. Hun blir også overstadig. Dette sier han selv.

Derfor; jeg vet ikke hva han kan finne på ellers i fylla siden jeg alrdi har sett den siden av ham, og han i tillegg var utro ( selv om det var helt i begynnelsen av forholdet) og han ble veldig lei seg... han kaller jo selv moren sin "løssluppen", så selv om han aldri viser sånne side med meg så er jeg redd han kan være sånn i den settingen....

Men, kanksje jeg overreagerer????

Skrevet

''Dersom mannen er ok 655 dager i året''

Jøss, du har sannelig lange år! ;o)

Gjest Merkelig forhold??
Skrevet

Hehehehe:-)

Gjest Kayia
Skrevet

Det som nok gjør meg utrygg er at vi har veldig sjelden vært ute og drukket sammen, da jeg er lei av det og er ferdig med fyll. Ikke tåler jeg det heller. Psyken min er nok litt svak. 'Derfor vet jeg på en måte ikke han er når han drikker seg få full som han gjør med moren sin. Kompisen hans har omtrent måtte følge ham hjem når han drikker mye, og det samme med moren. Hun blir også overstadig. Dette sier han selv.

Derfor; jeg vet ikke hva han kan finne på ellers i fylla siden jeg alrdi har sett den siden av ham, og han i tillegg var utro ( selv om det var helt i begynnelsen av forholdet) og han ble veldig lei seg... han kaller jo selv moren sin "løssluppen", så selv om han aldri viser sånne side med meg så er jeg redd han kan være sånn i den settingen....

Ikke så godt å si. Jo eldre jeg blir jo mer respekt har jeg for magefølelsen, den viser seg svært ofte å stemme. Det er jo ikke et bra tegn at han, som er arvelig belastet mht alkoholisme, ikke har større respekt og toleransegrense for alkohol enn han utviser sammen med kompiser og moren. Man skulle jo egentlig tro at beskytterinstinktet våknet framfor festlysten når han ferierte med mor foreksempel? Jeg kan liksom ikke se for meg at et stabilt menneske avner på fylla med sin forfyllede mor liksom? Jeg skjønner med andre godt at dette skurrer hos deg, men som jeg har sagt tror jeg ikke det handler om å akseptere denne turen eller ikke. Det handler om en totalvurdering av mannen.

Gjest Kayia
Skrevet

Syns tiden flyr etter jeg ble voksen, så det må være såpass om jeg skal rekke få noe ut av et år ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

''han ringer ca hver 3. dag (...) Dessuten svarer han på meldinger etter ca en time eller sjeldnere'' Er det bare på disse turene han er sånn, eller har han et annet behov for mobilkontakt enn deg generelt? Vi driver heller ikke og ringer særlig ofte når den ene er ute og reiser, men noen sms blir det. Begge svarer så snart det er anledning, men ingen av oss fikler med telefonen under møter/ middager/ på puben. Men - vi stoler på hverandre og da blir jo ikke sånne ting betent.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke akseptert at min kjæreste skulle reise på en to ukers heisatur med sin mor (!). Spesielt hvis han var utro. Dette virker svært merkelig synes jeg - og det virker ikke som om moren er noe eksempel til etterfølgelse akkurat. Men han er voksen og du kan ikke hindre han. Jeg ville nok ha tatt meg noen runder på om dette var mannen for meg.

Skrevet

''Men hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?''

Jeg synes hun kan det. Jeg ser for meg at stemningen i heimen om han da velger å bli hjemme blir såpass trykket og dårlig at jeg uansett ikke hadde orket ha et forhold til en mann som synes slike turer er helt greit, men det er min personlige oppfatning. :o)

Enig!

Skrevet

Jeg ville nok ha blitt lei meg og følt meg glemt.

Kan du ta opp dette med han? Har dere også pratet åpent om hva du føler for disse turene og utryggheten din pga hans utroskap?

Jeg synes du med rette kan ta opp dette med han. Sørg for at det blir en god atmosfære, ikke anklag han. Om han ikke forstår din utrygghet, og tar hensyn til deg opp i dette, ville jeg i allefall ha gått noen runder med meg selv om dette er mannen for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...