Gå til innhold

Mobbing/plaging

Anbefalte innlegg

Skrevet

De jobber med saken, det gjør de. Men det som e problemet er at de prøver jo, men at de som plager forsetter. Dette har holdt på i ett år. For jeg var ny på Skolen i haust. Vi flyttet fordi at jeg ble mobbet/plaget der jeg budde før, og hadde ingen å være med! Men så flytter jeg hit. Så begynner det her og. Det jeg har merket er at de som plager meg, noen av dem kjenner noen fra den skolen jeg gikk på før. Så snakker de i lag, så begynner det hele. Jeg blir kalt rotte hver bidige dag. Uansett om jeg er på skolen eller i fritiden. Han som begynte hele greiene, men å plage og kalle meg rotte. Har han gjort sånn at de andre gjør det og. De henger seg med på en måte. Over halve skolen kaller meg rotte. Hvorfor akkurat rotte? Jeg blir ofte lei meg når dumme ting skjer med meg. Jeg føler at alt er min feil! Kanskje det er det? Jeg gjør alt for at jeg ikke skal bli plaget. Og fått noen tips om hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Prøve og ikke prøve. Men ingenting fungerer. Jeg er adoptert fra Russland. Kom til Norge når jeg var 4 og et halvt. Jeg budde på et barnehjem, sammen med mange andre jenter. Det som var problemet på barnehjemet var at de var fattige. og vi fikk bare 30min luftepause perdag. Det er veldig lite. Og vi var jo innestengt hele tiden, uten de 30min. Så har læreren min spurt om jeg vil være inne på et anna rom, så jeg ikke blir plaget. Men sp tørr jeg ikke det, for jeg er redd for å bli innestengt. Altså etter det som er skjedd i Russland på barnehjemmet. Og jeg kan ikke noe for det heller. jeg har ikke født meg selv, og kan bestemme hvordan ting skal være! En sitvasjon jeg vil dele med deg: I forrige uke, på onsdag, skjedde det noe som ikke skulle ha skjedd i det hele tatt! For å gå nermere på det så kan jeg forklare hva som skjedde den dagen. Jeg og min far løp. Vanlig joggetur. Så gikk jeg en vei. Så når så bak, var ikke pappa der lenger. Jeg stoppet opp. Og ventet noen minutter. Så tenkte jeg at vi snakkes jo hjemme. Så jeg bare forsetter å løpe. Når jeg nermer meg åsen er det noen gutter som er på vei mot meg. De går mot meg. Det var en gjeng med 9-10 stk. Det brukte jo hele fortauet. Jeg løp. Når jeg skulle løpe forbi, lot de meg ikke løpe. De stoppet meg, tok tak i meg, felte meg ned i bakken. Jeg fikk jo vondt så klart. Jeg hørte på musikk. For det er alltid litt gøyere å løpe med musikk, en ikke musikk. Jeg har musikk på mobiltelefonen min. Så det var jo den jeg hadde med. Så når jeg lå i bakken, holde på å grine, tok de mobilen min. Jeg har ennå ikke fått den tilbake. Og jeg vil heller ikke anmelde det, for jeg er ikke helt sikker på hvem de er. Men jeg vet hvem de henger med. Liksom han jeg snakker om nå plager meg. når ikke han er der, når vennene hans er der, gjør vennene hans det. vist du forstår? Det eneste jeg egentlig er ute etter, er at jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg blir jo ikke noe glad. Blir lei meg og veldig trist. Jeg prøver å være glad og ikke bli lei meg. Men det er ikke så lett når folk slenger drit til meg hver dag. Jeg holder ikke ut lenger. Det har gått et år nå, uten at lærerne har klart å stanse det. Mine foreldre, og noen foreldre til de som plager har vært på møte sammen med lærerne. Men det hjelper jo ikke med møte en gang. Han som er verst går i klassen min. Så derfor tok vi møte. Men jeg vet ikke helt hvordan vi skal få slutt på det. Når de personene er vekke fra klassen, eller skolen går alt så bra. Og da merker jeg det at humøret er på topp, og jeg ler. Men det er ikke ofte jeg ler og er god i humøret. Når jeg ofte skal ligge meg om kveldene, begynner jeg å tenke på det som har skjedd i dag, og det som har skjedd. Og så tenker jeg på det hele natten og griner. Jeg prøver jo alltid å tenke på noe positivt, men det snur alltid om!

Videoannonse
Annonse
Gjest Yassine
Skrevet

Dette var veldig trist å lese. Du skriver veldig godt. Kan du vise dette du skrev her til foreldrene dine, læreren, rektor? De vet vel om alt dette, men kanskje ikke hvor ille det er for deg hele tiden. Får du noe hjelp til å takle det ellers? Det ville kanskje være nyttig å snakke med noen slik at du ikke blir enda mer deprimert og lei deg. Det er en grusom situasjon du er i, skulle ønske jeg kunne komme med noen gode råd, men det har jeg dessverre ikke. Jeg tror dine foreldre må ta saken enda lenger opp i systemet, klage til kommunen/fylkeskommunen som er "sjefen" for skolen/rektor. De er pålagt å stoppe det, det er ulovlig at du skal ha det slik. Dere må be om noe som heter "enkeltvedtak", det betyr at skolen forplikter seg til å gjøre noe, og dere kan anmelde dem hvis det ikke blir gjort. men dette har jeg ikke så god greie på. Lykke til uansett, du virker ressurssterk og gjennomtenkt, håper du får mer hjelp og at dette stopper!

PS Hvis det er ditt ordentlige navn må du skrive til webmaster og be dem om å endre det, det er ikke lov her.

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Politianmeld skolen hvis de ikke klarer å gjøre noe - forlang at mobberen (ne) skal bytte skole...

Blir bare så forbannet når jeg hører om sånt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...