Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest virr varr

Jeg har bulimi og jeg har spist dette i dag. Pølse i brød. et kakestykke. en avocado. juice. en pastasalat. en boks (1 l) is.

4 kokosboller. Alt dette kastet jeg opp. Men så skulle jeg sjekke vekta nå i kveld og den var nesten det samme som i morges... dvs 3 gram forskjell. Går dette virkelig an?

Går det an å få opp så mye mat eller har vekta klikket?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380134-g%C3%A5r-dette-virkelig-an/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest virr varr

Utover at vekten ikke er så nøyaktig, så risikerer du alvorlige problemer med alt fra tenner til hjertemusklaturen med dette.

Får du hjelp? Går du til en behandler?

Med vennlig hilsen

Er fult klar over hva jeg driver med :). Men jeg driter egentlig litt i det. Skal ta meg en tur å få målt disse elektrolyttene som alle maser om at jeg må gjøre. Tennene prøver jeg å passe på så godt jeg kan.

Annonse

Onsdag1365380628

Men spørsmålet var altså!!.. går dette an???. Jeg trodde jeg kunne stole på den vekta. Går det an å spise så mye å få opp så mye?

Synes du at du har gådd opp for mye? Er det hva du mener? Kroppen består av mer enn hva man putter i munnen iløpet av dagen, og de fleste veier mer om kvelden enn på morgenen.

''Men så skulle jeg sjekke vekta nå i kveld og den var nesten det samme som i morges... dvs 3 gram forskjell. Går dette virkelig an?''

En ting er at 3 gram utgjør f.eks et truseinnlegg, ei småfull blære, et vitamintilskudd svelget med vann e.l.. En annen ting er at kostholdet ditt er lite hensiktsmessig om du ønsker å gå ned i vekt. Men det tredje og viktigste er at det virker som du har en spiseforstyrrelse - dette håper jeg du har søkt hjelp for.

Alt godt fra

Onsdag1365380628

''Men så skulle jeg sjekke vekta nå i kveld og den var nesten det samme som i morges... dvs 3 gram forskjell. Går dette virkelig an?''

En ting er at 3 gram utgjør f.eks et truseinnlegg, ei småfull blære, et vitamintilskudd svelget med vann e.l.. En annen ting er at kostholdet ditt er lite hensiktsmessig om du ønsker å gå ned i vekt. Men det tredje og viktigste er at det virker som du har en spiseforstyrrelse - dette håper jeg du har søkt hjelp for.

Alt godt fra

''Men det tredje og viktigste er at det virker som du har en spiseforstyrrelse ''

Det står jo at hun har bulimi....

Alt godt fra

PS: Så nå at du skriver at du har bulimi.. Bortsett fra setningen "virker som du har en spiseforstyrrelse" eller noe i den dur, meiner jeg fortsatt det jeg skreiv :)

Alt godt fra

PS: Så nå at du skriver at du har bulimi.. Bortsett fra setningen "virker som du har en spiseforstyrrelse" eller noe i den dur, meiner jeg fortsatt det jeg skreiv :)

Annonse

Gjest virr varr

Synes du at du har gådd opp for mye? Er det hva du mener? Kroppen består av mer enn hva man putter i munnen iløpet av dagen, og de fleste veier mer om kvelden enn på morgenen.

Meningen til vanlig er å gå ned. Men vet jo at en slik bulemisk episode med overspising gjør av vekta går opp selv om man kaster opp. Jeg trodde at jeg veide langt mer enn dette nå i kveld siden jeg har spist 1 liter is.

''Men det tredje og viktigste er at det virker som du har en spiseforstyrrelse ''

Det står jo at hun har bulimi....

''Det står jo at hun har bulimi....''

Ja, innså det rett etter at jeg posta innlegget. Nettverket mitt 'hikker' i kveld, så det er mulig dette innlegget også kommer x-antall ganger..

Gjest Psyk av alt

Meningen til vanlig er å gå ned. Men vet jo at en slik bulemisk episode med overspising gjør av vekta går opp selv om man kaster opp. Jeg trodde at jeg veide langt mer enn dette nå i kveld siden jeg har spist 1 liter is.

Det tar nå litt tid å gå opp i vekt. Hvis jeg overspiser meg på julemat på julekvelden så går jeg ikke opp 2 kg i vekt til dagen etter.

Kaster du opp etter hvert måltid eller venter du noen timer eller spyr du bare på kvelden?

Du vet farene ved dette, spiserøret kan revne, du kan få hjertestans, tennene etser vekk.

Du skriver at du egentlig driter i det og da blir det vel håpløst å be deg søke hjelp.

Gjest virr varr

Det tar nå litt tid å gå opp i vekt. Hvis jeg overspiser meg på julemat på julekvelden så går jeg ikke opp 2 kg i vekt til dagen etter.

Kaster du opp etter hvert måltid eller venter du noen timer eller spyr du bare på kvelden?

Du vet farene ved dette, spiserøret kan revne, du kan få hjertestans, tennene etser vekk.

Du skriver at du egentlig driter i det og da blir det vel håpløst å be deg søke hjelp.

Jeg har planer om å slutte med dette. Men tenker at jeg har enda noen år på meg før dette begynner å bli farlig. Det er jo en kjent sak at mange sliter med dette lenge uten å få skader.

Jeg vil allerhelst bli kjerne sunn, det er det jeg hele tida prøver på å bli så sunn som mulig.

Gjest Psyk av alt

Jeg har planer om å slutte med dette. Men tenker at jeg har enda noen år på meg før dette begynner å bli farlig. Det er jo en kjent sak at mange sliter med dette lenge uten å få skader.

Jeg vil allerhelst bli kjerne sunn, det er det jeg hele tida prøver på å bli så sunn som mulig.

Da har du hørt feil. Det er like farlig nå som det er om noen år.

Sagt på en annen måte; det er ikke tiden som avgjør om det er farlig eller hvor farlig det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...