Gå til innhold

Anbefalte innlegg

gutt veier 93 kg 179 høy.

har nå gått på cambrifdge kuren i 10 dager og gått ned kun 1 kilo !!! spiser ca 700-800 kalorier pr dag og trener 2 dager i uka.. men går altså ikke ned noe særlig.. er dette normalt ? eller har jeg en evt stoffskifte sykdom eller noe ... ??

Har prøvd dette fler ganger tidligere.. øke trening og slutte å spise søppel men alltid uten resultater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380145-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser for lite. Når du trener må du spise godt, ellers vil du bare miste muskelmasse og ikke fett.

Jo mer muskelmasse du har, jo mer energi trenger du. Så peis på med gode proteiner og tunge løft. :0)

Til vanlig så spiste jeg gjerne 2 potetgullposer. 5 liter brus 13 sjokolader,smågodt 6-10 kokosboller muffins,melk brød middager,sein spising.. gjerne et godt måltid kl 2355... (i uka)

Jeg skulle tro at jeg hadde gått ned litt mere enn en kilo på 10 dager med 700 kalorier dagen !! ?? er dette normalt ?

Til vanlig så spiste jeg gjerne 2 potetgullposer. 5 liter brus 13 sjokolader,smågodt 6-10 kokosboller muffins,melk brød middager,sein spising.. gjerne et godt måltid kl 2355... (i uka)

Jeg skulle tro at jeg hadde gått ned litt mere enn en kilo på 10 dager med 700 kalorier dagen !! ?? er dette normalt ?

Eksakt HVA består disse 800 kcal i? Og igjen, det dummeste man gjør er å spise lite. For kroppen SKAL ha en viss mengde, og hvis den ikke får, så går den på sparebluss = ingen kilo ned.

Gjest virr varr

Eksakt HVA består disse 800 kcal i? Og igjen, det dummeste man gjør er å spise lite. For kroppen SKAL ha en viss mengde, og hvis den ikke får, så går den på sparebluss = ingen kilo ned.

Det med vekt er veldig mystisk du. Jeg kan arbeide bein hardt og ikke gå ned i vekt og så bevege meg lite og spise lite å gå ned i vekt. Kan vel kanskje ha noe med muskelmasse å gjøre ja.

Annonse

Gjest sangsol

''For kroppen SKAL ha en viss mengde, og hvis den ikke får, så går den på sparebluss = ingen kilo ned.''

Dette med sparebluss, og ikke vektnedgang, synes jeg er underlig. For mennesker med lite mat blir tynne og i sult perioder til og med tynnere....

Gjest sangsol

Det med vekt er veldig mystisk du. Jeg kan arbeide bein hardt og ikke gå ned i vekt og så bevege meg lite og spise lite å gå ned i vekt. Kan vel kanskje ha noe med muskelmasse å gjøre ja.

ja, det kan godt være.

Da jeg sluttet trene en periode tidlig i 20 årene, så gikk jeg ned 4 kg....

Men kroppen ble sikkert ditto slappere...

''For kroppen SKAL ha en viss mengde, og hvis den ikke får, så går den på sparebluss = ingen kilo ned.''

Dette med sparebluss, og ikke vektnedgang, synes jeg er underlig. For mennesker med lite mat blir tynne og i sult perioder til og med tynnere....

Jeg synes også det er rart med sparebluss. Hvis kroppen går på sparebluss, må man jo merke det på en eller annen måte. Hvis man ikke er slapp, kald eller reduserer aktivitetsnivået, lurer jeg litt på hva kroppen faktisk sparer på. Kroppen følger jo fysikkens lover.

Han her er enig:

http://fitnessbloggen.no/fleskedynamikkens-laeresetninger/

''Dette med sparebluss, og ikke vektnedgang, synes jeg er underlig. For mennesker med lite mat blir tynne og i sult perioder til og med tynnere....''

Jeg har også stusset på denne påstanden og gjetter på at det vil gjelde en tid, men etter en stund gir kroppen opp og man avmagres allikevel. Men sunt er det jo ikke.

Ja, men det er mennesker uten valgmuligheter. Og de mister ikke bare fett, men all muskelmasse også. Samt får mangelsykdommer. Og skader på indre organer og i hjernen. Og det de spiser er kun det samme hele tiden, og har kun nok næring til å så vidt opprettholde liv.

Hvis du rett og slett lar være å spise hele tida så vil du og havne der ganske raskt.

De fleste som sier seg å innta "kun" 800 kcal om dagen ser nok ikke selv at det antakelig ikke stemmer... ;0) Derfor spurte jeg hva disse kaloriene består av. Og får man kun i seg 800 så har kroppen nok med å holde deg i live på disse, om den ikke skal "tenke" på å slanke deg også.. Den vil gjøre det til slutt, men det tar tid, og da rasjonerer den der den tror den ikke trenger energien. Som da vil være muskler FØRST ettersom personen sitter stille.. Man orker neppe så mye mer på bare 800 om dagen.

Smartere å spise det man skal ha, som er 2-2500 kcal for en voksen mann. Spise gode kalorier som fiber, proteiner, frukt, grønsaker osv. Og BRUKE musklene. En muskel som brukes ofte og mye krever MAT. Den forbrenner fettet mer effektivt enn noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...