Gå til innhold

Anders Breivik - Psykisk syke

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmåltegnet
Skrevet

Hei. Er det registrert om det er psykisk syke som har blitt mer syk av terrorsaken? Er personer med samme diagnosene som i rapport 2 som forverrer seg? Det er vel forskjellige grader av alvorlighets graden av PF. Eller er det enten eller? Og hva og hvordan forholder personer med PF seg til saken? Gjort noen undersøkelser på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Syns du skal være litt forsiktig med å plassere pasienter med personlighetsforstyrrelser i samme bås som personer med "psykopatidiagnosen" som ABB fikk i rapport nummer 2...

For det første kan det være ganske støtende og ikke minst sitgmatiserende, for det andre er det i de aller fleste tilfeller helt ukorrekt og vitner om lite kunnskap om personlighetsforstyrrelser.

Gjest spørsmåltegnet
Skrevet

Syns du skal være litt forsiktig med å plassere pasienter med personlighetsforstyrrelser i samme bås som personer med "psykopatidiagnosen" som ABB fikk i rapport nummer 2...

For det første kan det være ganske støtende og ikke minst sitgmatiserende, for det andre er det i de aller fleste tilfeller helt ukorrekt og vitner om lite kunnskap om personlighetsforstyrrelser.

Ja da har jeg missforstått. Og beklager hvis det blir oppfattet som støttende. Jeg har egentlig bare informasjon fra nyhetene og det er blitt av alle eksperter snakket så mye om narsissistisk PF og dyssosial PF.

Og har også et familie medlem som det har gått så bra med og plutselig så var det innleggelse igjen. Og da jeg personlig også har en påkjenning nå så merker jeg selv at alt snakket rundt hvor syk, ond han er.

Derfor spørsmålet om det var gjort noe undersøkelse på disse områdene. Det var ikke ment som støttende. Og jeg skriver vel også et spørsmål om det er forskjellige grader av PF.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja da har jeg missforstått. Og beklager hvis det blir oppfattet som støttende. Jeg har egentlig bare informasjon fra nyhetene og det er blitt av alle eksperter snakket så mye om narsissistisk PF og dyssosial PF.

Og har også et familie medlem som det har gått så bra med og plutselig så var det innleggelse igjen. Og da jeg personlig også har en påkjenning nå så merker jeg selv at alt snakket rundt hvor syk, ond han er.

Derfor spørsmålet om det var gjort noe undersøkelse på disse områdene. Det var ikke ment som støttende. Og jeg skriver vel også et spørsmål om det er forskjellige grader av PF.

Ikke tenk på det, det støtet ikke meg. Kanskje andre.

Det er mange grader av personlighetsforstyrrelser. Men det viktigste er at det er mange typer, rundt 10 forskjellige. Det er noen som er de rake motsetningene til hverandre. For eksempel er jo avhengig personlighetsforstyrrelse helt anderledes enn antisosial...

For de fleste med PF er helt vanlige mennesker med tanke på "etikk og moral".

Det er jo noen som har antisosial PF, men disse går som regel ikke i behandling, med mindre de selv kan tjene på det f.eks. økonomisk eller i en tviste om barn f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...