Gå til innhold

Hvor går grensa, egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Fairyza
Skrevet

Hei Nils Håvard! Lurer på noe som jeg er litt usikker på. Går jeg over noen grense når jeg stryker håret til sønnen mins kamerat mens jeg også stryker min egen sønn f.eks når vi ser på film, eller bare slapper av. De er 12 år begge to. Er dette greit eller er det unormalt og rart? Jeg er jammen meg usikker. Jeg synes iallefall det er koselig. Vennene til min sønn sier jeg er kul, pen og fin. Jeg er populær blandt vennene hans. Hilsen mamma´n

Videoannonse
Annonse
Gjest ingelill
Skrevet

Jeg er av den formening at hvis en er det minste usikker på om en går over noen grenser, så skal en unngå å gjøre det.

Gjest Kayia
Skrevet

Er dette et tulleinnlegg? Dersom ikke, hvilken relevans har dette for spørsmålet ditt mener du? ''Vennene til min sønn sier jeg er kul, pen og fin. Jeg er populær blandt vennene hans''

Gjest Tenker i hvert fall jeg
Skrevet

Hvis du gjør det fordi han sier du er kull, pen og fin, så er det over grensa

Skrevet

Det der ville jeg aldri ha gjort på en 12-åring.

Skrevet

Det kunne ikke falt meg inn å stryke og kose på kompisene til sønnen min, jeg kan gi dem et klapp på skuldra, men jeg stryker dem ikke over håret nei.

Jeg koser med sønnen min da, men ikke mens kompisene er innenfor enhver tenkelig synsvidde. *hehe*

Skrevet

Nei, dette kunne jeg aldri ha funnet på å gjøre. Tror ikke noen av mine sønner hadde satt pris på slik adferd fra min side med kompiser til stede.

Og kompisen synes at dette er ok?

Jeg hadde mislikt det _sterkt_ om jeg hadde hørt av mine gutter i 12-årsalderen, at kompisens mor holdt med slikt. Synes det høres helt merkelig ut, det er jo ikke snakk om småunger...

Skrevet

Hvor grensa går er avhengig av mange ting, ikke minst hva disse guttene føler.

Stusser over noen ting:

''Lurer på noe som jeg er litt usikker på. Går jeg over noen grense når jeg stryker håret til sønnen mins kamerat mens jeg også stryker min egen sønn f.eks når vi ser på film, eller bare slapper av. De er 12 år begge to. Er dette greit eller er det unormalt og rart? Jeg er jammen meg usikker.''

Om du er så usikker bør du ta konsekvensene av det. Hvorfor spør du en en psykiater på et nettforum om du føler at dette er naturlig og komfortabelt for alle parter?

''Jeg synes iallefall det er koselig''

OK, men hva tenker sønnen din? Har du evt spurt han (på en 12-årings nivå)?

''Vennene til min sønn sier jeg er kul, pen og fin. Jeg er populær blandt vennene hans.''

Det er jo flott. Men hva har dette med problemstillinga å gjøre? Hvorfor framhever du det? Hvorfor er dette viktig for deg? Hvordan tilegner du deg denne informasjonen?

Gjest germinate
Skrevet

Jeg er av den formening at hvis en er det minste usikker på om en går over noen grenser, så skal en unngå å gjøre det.

Smart tenkt :-)

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan defineres som noen offisiell grense, men mange 12-årige gutter vil synes det er kjempeflaut både at a) egen mor stryker dem over håret mens kompisen er i samme hus, i hvert fall hvis han kan se det, og B) annen voksen kvinne, f.eks. kompisens mor, stryker dem over håret.

Så jeg synes du skal la det være. Kos med din egen gutt når dere er alene, i den grad han godtar det.

trollemor;o)
Skrevet

Min sønn, som nå er godt over 12, ville klikka i vinkel om jeg strøk ham over håret el i kameraters nærvær da han var 12!!

Jeg har en 9 åring nå og han ville gjørt det samme. Kunne ALDRI funnet på å stryke på noen av kameratene til guttene mine.

Om noen har slått seg eller vært lei seg har jeg selvsagt trøstet om de har hatt behov, men eller er jeg forsktig med stryking ja.

High five er vel heller min greie.

P.S. vi er en veldig kosete familie, men holder det for oss selv ;-)

Gjest sangsol
Skrevet

Har din sønn sagt noe selv da?

Vi er veldig kjælne hos oss, men etter hvert som barna vokste til så ga de klart til uttrykk for at klem/kos eller hva som helst var forbudt i venners nærvær.

Nå er guttene i tenårene, og "kosen" består i lekeslossing. Selv dette foregår uten venners nærvær ;-)

Fint at kompisene hans liker deg. :-) Forøvrig enig med ingelill her, at dersom man er i tvil- så la være. Og du ga uttrykk for å være i tvil. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...