Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på en ting. Har over mange år klaget på dette men egentlig aldri kommet noe nærmere klarhet.

Er 42 år. Trener jevnlig ski/sykkel 2-4 ganger i uken avhengig av hva jeg har tid til. Synes ikke jeg overtrener. Kunne gjerne kjørt på mer, men har enten ikke tid, eller merker at jeg bør hvile siden jeg "kjenner" forrige økt. Deltar i mosjonsrenn/-ritt. Presterer helt greit. Tok merket i Birken sykkel for et par år siden. Er sjelden skikkelig syk (influensa/forkj. ol.) Men er allergiker og har astma. Fysisk form generelt ok.

Men....

1) Jeg er alltid småtrøtt og kan gjerne blunde dersom jeg setter meg til rette og lukker øynene. Dette er litt kjipt ifbm jobb.

2) Jeg har veldig lett for å føle meg sliten i muskulaturen, og trener jeg noe jeg ikke har trent på en stund, kan jeg være støl i en uke etterpå.

3) Hvis man ser an hvor mange år jeg har trent regelmessig og at treningen jeg driver med absolutt burde være ok, synes jeg ærlig talt at det er veldig merkelig at jeg ikke presterer på et høyere nivå. Jeg begrunner dette med at en hvilken som helst latsabb jeg kjenner som bestemmer seg for å trene til Birken bruker kun en sesong eller to for å komme på høyde eller gå forbi meg i prestasjon.

Har lest/hørt om såkalte "non-respondere". Har lest og hørt om mye annet også uten at det har gjort meg klokere.

Lurer egentlig på om det finnes en tilstand/diagnose el. som kan behandles, eller om noen bare er vesentlig mer "tungtrent" enn andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380293-non-responder-mye-slitentr%C3%B8tt/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...