Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene vært mye plaget med oppblåst mage og i perioder uren hud. Hadde mye løs mage, som kom og gikk i perioder.

De siste par ukene har jeg forandret kostholdet mitt, spiser mye sunnere. Har kuttet ned på sukker og salt, og drikker mye vann. I løpet av dagen kan jeg feks. spise:

1-2 Bananer, 1-2 epler, noe nøtter, 2 skiver brød (maks).

Middag: Salat,tomat,agurk,skinke/kylling/tunfisk,egg. Eller kokte grønnsaker isteden for salat.

Magen er fortsatt oppblåst, men har ikke lenger løs mage, og er oftere på toalettet.Det er bra! Men jeg har fått flere kviser/nupper enn tidligere!! :-(

Lurer på hvorfor huden er blitt mer uren, og om jeg kanskje har matallergi?? Også fordi magen står ut...

Naboen spurte meg om jeg var gravid her en dag..!!.. Jeg er ganske slank, men magen står ofte ut, spesielt etter at jeg har spist, enda jeg ikke spiser meg overmett....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380395-fra-usunn-til-sunnere-uren-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bananer og epler inneholder mye fruktsukker så om du spiser 2 av hver av disse om dagen så får du i deg ganske mye sukker faktisk og det kan godt gjøre at magen blir oppblåst.

Noen mener at om man spiser frukt så bør den spises rundt en halvtime før et måltid slik at den raskt sendes videre fra magesekken, om den spises like etter et måltid blir den liggende i magen og gjære.

Men fortsett den nye og sunnere livsstilen din! :o))))

• 1 måned senere...

Bananer og epler inneholder mye fruktsukker så om du spiser 2 av hver av disse om dagen så får du i deg ganske mye sukker faktisk og det kan godt gjøre at magen blir oppblåst.

Noen mener at om man spiser frukt så bør den spises rundt en halvtime før et måltid slik at den raskt sendes videre fra magesekken, om den spises like etter et måltid blir den liggende i magen og gjære.

Men fortsett den nye og sunnere livsstilen din! :o))))

Hei Lillemus :-)Takk for svar! Beklager sent svar til deg.

Har kuttet ut de matvarene du anbefalte meg, men ser fremdeles gravid ut innimellom :-/

:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...