Gå til innhold

ABB og utilregnelighetsdom (sic!)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

11

• stjernestøv

7

• Apeldoorn

5

• Nicklusheletida

4

Annonse

Er det den terrorlovgivningen? Som er ganske ny?

Jeg tror ikke det. Men dette spørsmålet kom opp, grunnet mange som har blitt dømt til tvungen medisinsk behandlig, for så å bli utskrevet etter, i manges øyner, svært kort tid.

Som f.eks.trikkedrapsmannen med flere.

Breivik kommer ikke ut på gaten på mange, mange år, samme hva han blir dømt til.

Ikke viser han anger, og han ville gjort det igjen.

Han er dermed å betegne som en stor fare for samfunnet, grunnet gjentagelse.

Jeg tror ikke det. Men dette spørsmålet kom opp, grunnet mange som har blitt dømt til tvungen medisinsk behandlig, for så å bli utskrevet etter, i manges øyner, svært kort tid.

Som f.eks.trikkedrapsmannen med flere.

Breivik kommer ikke ut på gaten på mange, mange år, samme hva han blir dømt til.

Ikke viser han anger, og han ville gjort det igjen.

Han er dermed å betegne som en stor fare for samfunnet, grunnet gjentagelse.

Ja. Helt klart. Jeg tenker dog ikke såpass pragmatisk på det. Tilregnelighetsspørsmålet må forskes mer på.

• 1 år senere...

Annonse

Hvorfor kommer egentlig denne tråden fra 2012 opp nå? Han har jo fått sin dom, og det er da ikke snakk om å endre den.

Les tråden Var Snorre Sturlason norsk? fra i går (side 2 på oversikten over nye innlegg). Der kommer det fram at "noen" syns de bidrar til å øke trafikken på forumet gjennom å plukke fram eldgamle tråder.

AnonymBruker

Slik jeg ser det så er det NHD som har dratt frem denne tråden med å henvise til lov om psykisk helsevern.  Hvorfor han har gjort det vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er samme person som trekker frem den ene gamle tråden etter den andre.

Anonymous poster hash: 5ba9d...3fd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...