Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan skal en gripe an ekstremfedme?

Jeg er person som en veldig enten-eller. Dette gjelder også i matveien. Har vansker med å ta én slurk cola om jeg har bestemt meg for å slutte. Det klarer jeg imidlertid ikke, og da er det plutselig helt tillat igjen. Da går det ned i store mengder. Et helt annet regime.

Jeg snakker egnetlig ikke om "jojo-slanking". For jeg raser ikke ned i vekt, for så å rase opp igjen. Det er mer snakk om spesielle planer for hva en skal føre i seg. Noen ganger skal jeg ikke ha korn og kornprodukter, og da er det så ekstremt at jeg ikke skal ha soyasaus på kyllingfileten, fordi det er littegrann hvete i det...

Jeg må begynne å tenke mer prakisk. Hadde jeg kanskje unnet meg _ett_ glass cola om dagen, så hadde det gått så mye bedre.

Akkurat nå spiser jeg det jeg har lyst på, bortsett fra én ting, og det er flytende kalorier. Men så begynner jeg selvsagt å tenke på at det jo er vann i alle matvarer uansett, og hva med suppe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380826-hvordan-tenke-praktisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har heller ikke noe tro på og gå over til spesielle dietter. Du skal ikke spise deg mett, du skal spise til du ikke er sulten lenger.

Men det har noe med psyken min å gjøre, det med at jeg tenker så sorthvitt, det har ikke noe å gjøre med at jeg begynner på spesielle dietter.

Gjest Nickløsheletida

Takk for svaret, visste virkelig ikke at det ikke lønte seg å spise snop.

Jeg er ikke enig med megler Smekk jeg da når du forteller at du har lett for å tenke enten/eller.

Jeg tror mange sprekker fordi tenker nettopp slik istedenfor å tenke at alt er tillatt, bare man greier å begrense seg. Minst mulig søtsaker selvfølgelig, men når det kommer til stykket er det mengden som er det viktigste både når det gjelder sunn mat og søtsaker. Det er ikke slik at man kan stappe i seg store mengder bare maten er sunn og næringsrik heller.

Du skal aldri føle deg stappmett. Spis bare til du ikke føler deg sulten lenger og unn deg _litt_ søtt med noen dagers mellomrom.

Annonse

Jeg er ikke enig med megler Smekk jeg da når du forteller at du har lett for å tenke enten/eller.

Jeg tror mange sprekker fordi tenker nettopp slik istedenfor å tenke at alt er tillatt, bare man greier å begrense seg. Minst mulig søtsaker selvfølgelig, men når det kommer til stykket er det mengden som er det viktigste både når det gjelder sunn mat og søtsaker. Det er ikke slik at man kan stappe i seg store mengder bare maten er sunn og næringsrik heller.

Du skal aldri føle deg stappmett. Spis bare til du ikke føler deg sulten lenger og unn deg _litt_ søtt med noen dagers mellomrom.

Yes, det er vel ingen triks.

Gjest Kayia

Tror jeg blir slank bare jeg for stabilisert humøret/stemningsleiet mer jeg.

Oi, den forrige ble sendt for kjapt. Ok, da ville jeg ta en prat med fastlegen om dette da, om jeg var deg. Siden du snakker om ekstremfedme vil jeg tror du har lagt ned en innsats mange ganger uten helt å finne varige løsninger?

Oi, den forrige ble sendt for kjapt. Ok, da ville jeg ta en prat med fastlegen om dette da, om jeg var deg. Siden du snakker om ekstremfedme vil jeg tror du har lagt ned en innsats mange ganger uten helt å finne varige løsninger?

Ikke betydelig innsats. Jeg sliter med psyken, og da er jeg ustabil. Det gjør at jeg dropper ut. Det blir lettere med nye, riktigere medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...