Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Du har mange gode poeng der.

Men i tillegg (om de så ville bryte ut) så er det jo knapt en mulighet for det - det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.

Med vennlig hilsen

''det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.''

Fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Man må begynne på rett sted. Man starter med ti år grunnskole i Norge. Så begynner noen få å jobbe. Andre igjen tar videregående opplæring, videre utdannelse etterpå. Ved å delta i samfunnet på samfunnets premisser får man et grunnlag som gjør at man kan få en jobb. Om romfolket i århundrer har stått utenfor, så er det muligens på tide å endre taktikk? Av dem selv. La barna gå på skole kan kanskje være en idé for å bryte den onde sirkelen? Enhver som er litt oppegående endrer eget tankesett når man innser at det tankesettet man allerede har er feilslått.

''Enhver som er litt oppegående endrer eget tankesett når man innser at det tankesettet man allerede har er feilslått.''

Enig. Hun "læreren" i dokumentaren Arven sto jo og delvis ristet på hodet selv. "Det er bare sånn det er", sa hun, å tilhøre den kulturen. De er ikke interessert i å forandre på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heheheheheheheh

Har du asperber siden du tydeligvis mener at alt folk skriver menes akkurat sånn som det skrives/sies?

Ha, ha, ha, ha !

Dagens beste ! Jeg ler høyt her ii stua mi !

Takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la oss få klarhet i menneskesynet ditt - du synes altså at det er greit å svare en desperat 70-årig kvinne med diabetes at hun bare skal ta selvmord?

''Så la oss få klarhet i menneskesynet ditt - du synes altså at det er greit å svare en desperat 70-årig kvinne med diabetes at hun bare skal ta selvmord?''

La oss nå få klarhet i ditt syn på rettsstaten. Det er hun som sier hun skal ta selvmord. Hva mener du man skal svare? Mener du man skal oppnå goder ved å true med å ta livet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du asperber siden du tydeligvis mener at alt folk skriver menes akkurat sånn som det skrives/sies?

''Har du asperber siden du tydeligvis mener at alt folk skriver menes akkurat sånn som det skrives/sies?''

Har tenkt samme tanken:-) I tillegg til alle de repeterende svarene som tydeligvis kommer automatisk. Her tenkes det ikke før det svares - det bare skrives og svares - det samme om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dabje

Så la oss få klarhet i menneskesynet ditt - du synes altså at det er greit å svare en desperat 70-årig kvinne med diabetes at hun bare skal ta selvmord?

Hun må få gjøre som hun vil. At hun har diabetes er leit det, men da skulle hun ikke ha reist hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er jo at hun uttaler seg på egne vegne.

Hun har ingen mandat for å uttale seg på andres vegne. Andre skal ikke få skylden for hva hun sier.''

Hva med talspersonen deres som taler for romfolket som gruppe? Burde de ikke ha en talsperson for hvert individ da?

Ja, folk uttaler seg som individer, med mindre de er valgt som talsperson.

Mener du jeg kan være talsperson for nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva skal de som "toget har gått for" gjøre av seg, da?

Du mener kanskje det hjelper dem i rett retning å bo i noe som ser ut som en flykningeleir utenfor Sofienberg kirke? Et do eller to og en dusj i nærheten vil hjelpe dem til å snu trenden og fordommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du asperber siden du tydeligvis mener at alt folk skriver menes akkurat sånn som det skrives/sies?''

Har tenkt samme tanken:-) I tillegg til alle de repeterende svarene som tydeligvis kommer automatisk. Her tenkes det ikke før det svares - det bare skrives og svares - det samme om og om igjen.

Han er helt på autopilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

Har du asperber siden du tydeligvis mener at alt folk skriver menes akkurat sånn som det skrives/sies?

''Har du asperber siden du tydeligvis mener at alt folk skriver menes akkurat sånn som det skrives/sies?''

Flere som tenker det samme. he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Så la oss få klarhet i menneskesynet ditt - du synes altså at det er greit å svare en desperat 70-årig kvinne med diabetes at hun bare skal ta selvmord?''

La oss nå få klarhet i ditt syn på rettsstaten. Det er hun som sier hun skal ta selvmord. Hva mener du man skal svare? Mener du man skal oppnå goder ved å true med å ta livet sitt?

Svar først du.

Jeg mener ikke at man skal true seg til ting, men jeg mener hun skal behandles med menneskeverd og at man skal finne bedre løsninger enn å sette henne på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hehehehehehehehe

Hun må få gjøre som hun vil. At hun har diabetes er leit det, men da skulle hun ikke ha reist hit.

Og da kommer hun kansje ikke tilbake sommeren 2013 heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk uttaler seg som individer, med mindre de er valgt som talsperson.

Mener du jeg kan være talsperson for nordmenn?

''Mener du jeg kan være talsperson for nordmenn?''

Beklager å si det, men jeg tror ikke du egner deg som talsperson for noen som helst. Ja, det var du som stilte spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du vet ingenting om hva damene i leiren har blitt enige om at hun skal/kan si.

Og det gjør du?

Åpenbart ikke, så derfor er de andre "uskyldige inntil det motsatte er bevist" i en rettsstat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar først du.

Jeg mener ikke at man skal true seg til ting, men jeg mener hun skal behandles med menneskeverd og at man skal finne bedre løsninger enn å sette henne på gaten.

''Jeg mener ikke at man skal true seg til ting, men jeg mener hun skal behandles med menneskeverd og at man skal finne bedre løsninger enn å sette henne på gaten.''

Hvem er det som har "satt henne på gaten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er helt på autopilot.

''Han er helt på autopilot.''

Ja, det er helt sikkert. Det er et dusin svar som går igjen. Og de kommer raskt....Synes det er litt skremmende, og minner litt om forsøk på hjernevasking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må begynne på rett sted. Man starter med ti år grunnskole i Norge. Så begynner noen få å jobbe. Andre igjen tar videregående opplæring, videre utdannelse etterpå. Ved å delta i samfunnet på samfunnets premisser får man et grunnlag som gjør at man kan få en jobb. Om romfolket i århundrer har stått utenfor, så er det muligens på tide å endre taktikk? Av dem selv. La barna gå på skole kan kanskje være en idé for å bryte den onde sirkelen? Enhver som er litt oppegående endrer eget tankesett når man innser at det tankesettet man allerede har er feilslått.

Og hva skal de voksne gjøre i mellomtiden?

Bo i Sofienbergparken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...