Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Så la oss få klarhet i menneskesynet ditt - du synes altså at det er greit å svare en desperat 70-årig kvinne med diabetes at hun bare skal ta selvmord?

Kjære vene, dama er analfabet, og leser neppe DOL. (Og ja, jeg vet det er et flåsete svar på et utrolig hakkete og gjentakende spørsmål fra deg. Men du kommer neppe til å skjønne at det egentlig er flåsete av deg også å bruke et så grunt argument igjen og igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Gjest geitost

''Ta henne inn i ditt hjem og la henne bo der! – Mandolaika''

Du går på autopilot igjen.

Dette ville jo være en fin anledning til å vise at du faktisk mener det du skriver. Eller er du redd for at leiligheten skal bli tømt mens du er på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det er jo ikke akkurat slik at jobbene står og venter på dem.''

Fordi?

Fordi det er så mange fordommer mot hvert individ, på tross av at fordommene kommer fra ANDRE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan du ikke ta personpreik på kjøleskapsdøren hjemme?''

Dette er et av dine standardsvar.

Jepp.

Det holder lenge til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er et dusin svar som går igjen. Og de kommer raskt...''

Copy&Paste. ;)

''Copy&Paste. ;)''

Ja, det må bare være et eller annet sånt. Jeg er forskrekket, faktisk. Han tenker ikke, tar ikke til seg andres meninger, viser ingen respekt for dem. Burde være til det nå, men blir stadig like forskrekket over denne diskusjonsteknikken:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, dama er analfabet, og leser neppe DOL. (Og ja, jeg vet det er et flåsete svar på et utrolig hakkete og gjentakende spørsmål fra deg. Men du kommer neppe til å skjønne at det egentlig er flåsete av deg også å bruke et så grunt argument igjen og igjen.)

Hva med deg da?

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ville jo være en fin anledning til å vise at du faktisk mener det du skriver. Eller er du redd for at leiligheten skal bli tømt mens du er på jobb?

Jeg har allerede andre her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Copy&Paste. ;)''

Ja, det må bare være et eller annet sånt. Jeg er forskrekket, faktisk. Han tenker ikke, tar ikke til seg andres meninger, viser ingen respekt for dem. Burde være til det nå, men blir stadig like forskrekket over denne diskusjonsteknikken:-(

Intet nytt under solen, med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det offentlige rom. Du har helt andre forventninger til "alle oss andre".

Så hvis du mener at hun kan uttale seg på vegne av andre romfolk, så kan jeg altså likeledes uttale meg på vegne av andre nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Det holder lenge til deg.

''Jepp.

Det holder lenge til deg.

– Sør''

Og til 99% av alle andre som skriver innlegg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fu3op

Jeg ønsker ikke at de skal begå selvmord. Det er de som sier de vi l gjøre det, og om de vil det så værsegod. Det er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal begå selvmord. Det er de som har satt seg i denne vanskelige situasjonen de er ei.

Ok, da misforstod jeg deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan begynne med å sende barna sine på skolen nå til høsten.

Jeg leser at de har holdt på slik i 300 år, så da er de kansje på tide å starte.

Om 9 år fra nå, så er barna klare til å ta videre valg, og de har fått en respekt.

Slik de gjør i alle andre siviliserte kulturer på jorda.

Jeg kjenner ikke romfolkets like, og jeg har jammen tenkt på det siste tiden.

Sommjeg har skrevet før: dette er bortkastet energi, og mitt siste innlegg i rom-saken.

De får min respekt, og en jobb, den dagen de tar ansvar.

''De kan begynne med å sende barna sine på skolen nå til høsten.''

OK... hvor skal de bo mens ungene går på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ta henne inn i ditt hjem og la henne bo der! – Mandolaika''

Du går på autopilot igjen.

Ingen du fikk omvendt i dag heller, dessverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du mener at hun kan uttale seg på vegne av andre romfolk, så kan jeg altså likeledes uttale meg på vegne av andre nordmenn?

De sitter i en leir som består av 150-200 mennesker. Ca 100 igjen nå. Tror ikke det er en generalisering som kan sammenlignes med hele Norges befolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med deg da?

Hva mener du?

Jeg mener at ALLE som skal bo i Norge skal innrette seg etter norsk lov. De skal gi barna sine en annen mulighet enn den de selv hadde. Bidrar du i samfunnet kan du stille krav til samfunnet.

Her jeg bor er det ikke en gang lov å la et telt stå på samme flekken _i_utmark_ i mer enn to døgn. Man kan ikke bare bosette seg der man vil fordi man vil. Og måtte f*en ta seg på kirka som mener de er opphøyet norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å ta en pause, Sør? Du har gått fullstendig tom nå.

Kanskje du bør ta en pause, Mandolaika?

Du skriver jo bare det samme igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...