Gå til innhold

senebettenelse

aksnesen

Anbefalte innlegg

hei!Jeg er en gutt på 17 å som driver mye med fotball.Jeg har fått " diagnosen" senebettenelse på forsiden av begge legger(den msukelen som går hele veien opp til kneet.Har slitt med dette siden sommerferien.Går nå til fysioterapeut hvor jeg får behandling(masasje på denne muskelen),det meste av smertene er blitt borte lavest på muskelen,men jeg har veldig vondt på øverste del(nærmest kneet).Har også gått på noen tabletter (brexidol),disse følte jeg ikke virket. Er det noen annen form for behandling eller andre ting som kan få vekk disse smertene?Noen dager er det bra men kjenner det med en gang under spurting og vendinger!Hvordan kan jeg komme meg fortest mulig på bena?

mvh aksnesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

askenesen.

Slike smerter skyldes noen ganger en overbelasting av muskulaturen som i sin tur hovner opp. Senehinnen rundt musklen blir trang og dette forsterker smertene og funksjonsproblemene. Fortsett med fysioterapien og alternativ trening slik at du ikke provoserer det vonde området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...