Gå til innhold

Klesbudsjett


Gjest klesline

Anbefalte innlegg

Gjest klesline

Jeg har brukt 11230 kroner på klær, sminke og hygiene de siste 7 månedene (fra nyttår). Da er det kun et par sko og ingen ytterplagg. Dette er mindre enn jeg trodde. Jeg har sluttet å farge håret som slukte alltid penger, men jeg trodde at jeg brukte over 2000 kr. i måneden gjennomsnittlig.

Jeg reiser mye og kjøper dyre kremer Tax Free. Jeg bruker stort sett dyre merker når det gjelder kremer og sminke. Jeg kjøper vanligvis 5 - 6 par sko i året, inkludert vinterstøvler. I fjor kjøpte jeg en kåpe og kommer til å kjøpe en vinterjakke til høsten. Kommer også til å kjøpe pene støvler til høsten.

Finnes det flere enn meg med voksne barn som har kun seg selv som vet hvor mye de bruker i klær?

Pliiiis, ikke mange svar fra dem som bruker 200 kr. i måneden og ser alltid fantastisk ut. Det er rett og slett ikke realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    5

  • tonie

    5

  • Katt-ja

    4

  • Onsdag1365380628

    1

Mest aktive i denne tråden

Over 11.000,- på klær, sminke og hygiene på en person på 7 mnd? Det gir et snitt på ca. 1570,- i mnd. Bare på meg selv kommer jeg ikke opp i noe i nærheten av den summen engang, men om jeg tar med begge ungene så er jeg der og vel så det. :o) Men jeg har sminkeutgifter = 0,- da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Vel, det eneste jeg kjøper dyrt er skotøy. Klesbudsjettet mitt er ikke stort, men jeg har likevel gode og fornuftige klær som ser helt ok ut. Sminke og kremer bruker jeg ikke. Kun tannkrem. Klær trenger ikke koste skjorta for å være fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Jeg bruker en del på frisør, 8500 i året siden jeg farger det. Ellers bruker jeg lite. Eneste sminke er lebestift og øyensverte og de kjøper jeg på H&M. Jeg har kjøpt to par sko i år. De kommer til å vare minst 4-5 år. Jeg kjøper bare sko når de gamle er utslitt. Bruker ikke mye på klær, det går i kjedebutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Over 11.000,- på klær, sminke og hygiene på en person på 7 mnd? Det gir et snitt på ca. 1570,- i mnd. Bare på meg selv kommer jeg ikke opp i noe i nærheten av den summen engang, men om jeg tar med begge ungene så er jeg der og vel så det. :o) Men jeg har sminkeutgifter = 0,- da.

Det er et snitt på 1570 kr. i måneden og det er en god del mindre enn jeg trodde jeg brukte før jeg begynte å føre alt inn som jeg bruker både privat og ifb. med jobb.

Jeg er godt klar over at hvis jeg hadde kjøpt billig sjampo, body lotion og slikt på Rimi eller Rema hadde jeg brukt mindre penger, men hadde nok ikke sett bra ut med eksem over hele kroppen og kloremerker her og der. Jeg er også klar over at de som har lite penger klarer seg med å handle på Fretex, eller til og med få klær fritt fra Frelsesarmeen.

Jeg vet også at hvis jeg hadde hatt jobb hvor jeg brukte uniform som sykepleiere eller flyvertinner så hadde jeg ikke trengt så mye jakker, pene skjørt og langbukser.

Alt i alt er jeg fornøyd med hvor mye jeg har fått for ikke mer penger. Jeg ser tydelig at jeg ikke trenger å skjære ned på denne posten i budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest klesline

Jeg har nok brukt i hvertfall det dobbelte av det du har brukt :)

Det er jeg nokså sikker på at du er ikke alene om;-). Jeg trodde jeg brukte mye mer gjennomsnittlig, men jeg skal føre regnskap videre for å se i hvert fall et helt år med alle årstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Vel, det eneste jeg kjøper dyrt er skotøy. Klesbudsjettet mitt er ikke stort, men jeg har likevel gode og fornuftige klær som ser helt ok ut. Sminke og kremer bruker jeg ikke. Kun tannkrem. Klær trenger ikke koste skjorta for å være fine.

Jeg kjøper både dyre og billige klær. Jeg kjøper gjerne dyre jakker for det lønner seg uten tvil. Jeg kjøper alltid gode og dyre sko og det samme gjelder alt som kommer i nærheten av min hud. Jeg kjøper først og fremst kvalitet, men ferieklær og slikt kan gjerne være billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Jeg bruker en del på frisør, 8500 i året siden jeg farger det. Ellers bruker jeg lite. Eneste sminke er lebestift og øyensverte og de kjøper jeg på H&M. Jeg har kjøpt to par sko i år. De kommer til å vare minst 4-5 år. Jeg kjøper bare sko når de gamle er utslitt. Bruker ikke mye på klær, det går i kjedebutikkene.

Kjedebutikkene bruker jeg innimellom, men mest for undertøy, nattøy, ferietøy og slikt. Jeg kjøper dyre jakker og yttertøy, men siden jeg reiser mye til storbyer handler jeg en god del slike ting utenfor Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest holahu

Det er jeg nokså sikker på at du er ikke alene om;-). Jeg trodde jeg brukte mye mer gjennomsnittlig, men jeg skal føre regnskap videre for å se i hvert fall et helt år med alle årstider.

Jeg har ikke oversikt jeg da, men summerte raskt i hodet. Jeg kjøper dyre sko, vesker og ytterjakker. Jeg har også kjøpt mye sommertøy i år i forhold til i fjor. Glad jeg skal på 3 uker ferie til sommervær snart slik at jeg får brukt dem :) Til vinteren er det ikke så mye jeg trenger. Investerte i en del jakker/sko/støvletter i fjor. Jeg har kjøpt en armyjakke til høsten da. Ellers blir det nok bare litt småplukk av nye trenger og farger til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Hvorfor må man ha voksne barn og kun seg selv å tenke på for å få svare?:)

''Finnes det flere enn meg med voksne barn som har kun seg selv som vet hvor mye de bruker i klær?''

Hvis du leser dette engang til så ser du at det står ingen ting om må eller få.

Jeg er bare rett og slett ikke interessert i dolmødre og deres klesbudsjett hvor de fremhever hvor mye de bruker på ungene før de tillater seg å kjøpe et plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Jeg har ikke oversikt jeg da, men summerte raskt i hodet. Jeg kjøper dyre sko, vesker og ytterjakker. Jeg har også kjøpt mye sommertøy i år i forhold til i fjor. Glad jeg skal på 3 uker ferie til sommervær snart slik at jeg får brukt dem :) Til vinteren er det ikke så mye jeg trenger. Investerte i en del jakker/sko/støvletter i fjor. Jeg har kjøpt en armyjakke til høsten da. Ellers blir det nok bare litt småplukk av nye trenger og farger til en rimelig penge :)

Jeg har nok brukt mindre dette året enn ofte før. Jeg har kjøpt lite sommerklær, men kjøpte en nokså dyr dressjakke sammen med to langbukse i mai. Den ene av buksene er hvit og jakken har sommerlige farger. Vesker kjøper jeg over hele verden, og er mest opptatt av vesker jeg liker og det er ikke nødvendigvis eksklusivt. Har en dille på øreringer, men kjøper dem også over hele verden og da gjerne noe kreativt og kunstnerisk. prisen kan variere fra 10 til 1000 kroner..

Jeg kan også finne på å kjøpe klær i Fretex og andre bruktbutikker og forandre dem når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Finnes det flere enn meg med voksne barn som har kun seg selv som vet hvor mye de bruker i klær?''

Hvis du leser dette engang til så ser du at det står ingen ting om må eller få.

Jeg er bare rett og slett ikke interessert i dolmødre og deres klesbudsjett hvor de fremhever hvor mye de bruker på ungene før de tillater seg å kjøpe et plagg.

Jeg bruker mye mer enn deg til tross for at jeg har uvoksent barn, så du er nok i ferd med å bli litt treig og satt. ETT par sko? Herremin, skjerpings! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Jeg bruker mye mer enn deg til tross for at jeg har uvoksent barn, så du er nok i ferd med å bli litt treig og satt. ETT par sko? Herremin, skjerpings! ;)

''ETT par sko''

Hehe. Det har sine grunner selvom ikke jeg har nevnt dem. For det første kjøpte jeg ganske mange siste år og for det andre har jeg store problemer med føttene som gjør at jeg aldri kan bruke billige sko, sandaler eller noe slikt. Denne våren har vært ekstremt ille så sko har ikke blitt prioritert.

For all del jeg beklager at jeg nevnte dette med voksne barn og tenke på seg selv. Hvis du er villig til å diskutere klesbudsjett uten å fortelle meg hvor lite du bruker på deg selv så skriv i vei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ETT par sko''

Hehe. Det har sine grunner selvom ikke jeg har nevnt dem. For det første kjøpte jeg ganske mange siste år og for det andre har jeg store problemer med føttene som gjør at jeg aldri kan bruke billige sko, sandaler eller noe slikt. Denne våren har vært ekstremt ille så sko har ikke blitt prioritert.

For all del jeg beklager at jeg nevnte dette med voksne barn og tenke på seg selv. Hvis du er villig til å diskutere klesbudsjett uten å fortelle meg hvor lite du bruker på deg selv så skriv i vei;-)

Ok. Jeg bruker vel for mye penger på klær og vesker, jeg vet det, men det gir meg mye glede;)

Et sted mellom to og fem tusen i måneden, kanskje? Jeg kjøper både billig og dyrt jeg også, og ingenting fornuftig. Jeg eier for eksempel ikke en vindjakke eller et par tursko eller joggesko som faktisk duger til å jogge i. Jeg kjøper dyre jeans, sko og jakker, men kjoler, topper, skjørt og sånt kan godt komme fra H&M hvis jeg finner noe jeg liker der. Det gjør jeg ofte.

Sønnen min må gå i filler, stakkar! Hehe...Neida, men jeg kjøper ikke dyre klær til ham, for han sliter ut det meste på et øyeblikk. Jeg venter med dyre klær til ham til han er stor nok til å ta litt vare på dem.

Burde kanskje handle mindre klær, men jeg bruker jo så lite på festing og sånt nå når jeg har barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Ok. Jeg bruker vel for mye penger på klær og vesker, jeg vet det, men det gir meg mye glede;)

Et sted mellom to og fem tusen i måneden, kanskje? Jeg kjøper både billig og dyrt jeg også, og ingenting fornuftig. Jeg eier for eksempel ikke en vindjakke eller et par tursko eller joggesko som faktisk duger til å jogge i. Jeg kjøper dyre jeans, sko og jakker, men kjoler, topper, skjørt og sånt kan godt komme fra H&M hvis jeg finner noe jeg liker der. Det gjør jeg ofte.

Sønnen min må gå i filler, stakkar! Hehe...Neida, men jeg kjøper ikke dyre klær til ham, for han sliter ut det meste på et øyeblikk. Jeg venter med dyre klær til ham til han er stor nok til å ta litt vare på dem.

Burde kanskje handle mindre klær, men jeg bruker jo så lite på festing og sånt nå når jeg har barn:)

''Burde kanskje handle mindre klær,''

Jeg brukte ingenting på klær før så jeg er helt sikker på at jeg bør handle i hvert fall det jeg gjør nå om ikke mer.

Jeg tror egentlig at jeg bruker mer gjennomsnittlig hvis jeg ser på et helt år. Vinterklær er dyre og det er ingenting av slikt de siste syv månedene. Jeg kommer til å bruke en del til høsten som hiver årsbudsjettet opp.

Jeg har vært inn i skapet og ryddet en del og gitt bort. Nå er det plass til mer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ikke mange svar fra dem som bruker 200 kr. i måneden og ser alltid fantastisk ut.''

Du får svar fra meg. Og jeg bruker neppe mer enn 2-300 kr måneden på klær og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få svare? Jeg har ikke barn i det hele tatt...

De siste 7 månedene har jeg fått klær for ca. 1000 kr (bursdagsgave) og kjøpt klær for ca. 2250 kr. pluss et par sko til 450 kr og et par til ca. 600 kr.

Har brukt ca. 3000 kr på frisør i perioden, dette innkluderer shampoo og balsam kjøpt hos frisøren (farger ikke håret).

Bruker ikke sminke, men regner med at jeg har brukt i underkant av 1000 kr på kremer, ansiktsrens, bodylotion osv.

Har ikke planer om å kjøpe så mye klær i høst, kanskje en genser og noe treningstøy. Har både høst- og vinterjakker som holder minst en sesong til.

Jeg bruker uniform på jobb. Hvis jeg hadde brukt mine egne klær på jobb hadde nok budsjettet sett litt annerledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest budsjettliv

I sommerferien handlet jeg klær og sko for tilsammen 2300 kr. Det er omtrent like mye som jeg har brukt tilsammen siden sist jeg kjøpte klær i desember. Jeg handler mest på salg og innimellom hos billigkjeder som h&m. Frisørutgiftene mine er kr. 299 for en hårklipper og det lille den bruker av strøm, kjøper sminke for kanskje 300 kr i året. Shampo/shower gel koster 28 kr flaska (neutral), men med kort hår varer ei flaske lenge. Hårfjerning koster litt, men billige høvler fra Clas Ohlsson funker de også.

Likevel får jeg komplimenter for at jeg ser yngre ut enn jeg er, ungdomsskoleelevene jeg underviser syns merkelig nok jeg er kul, samboeren min liker at kompisene hans syns jeg er kul og kler meg bra, venninnene mine låner ting eller spør meg om råd. Jeg kan kle meg like bra til konsert som til jobbintervju eller middag med svigers, alt fra hardrock til klassiske kontorklær.

Det handler vel mest om å skille mellom hva man trenger og hva man har lyst på, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...