Gå til innhold

Klesbudsjett


Gjest klesline

Anbefalte innlegg

Gjest klesline

I sommerferien handlet jeg klær og sko for tilsammen 2300 kr. Det er omtrent like mye som jeg har brukt tilsammen siden sist jeg kjøpte klær i desember. Jeg handler mest på salg og innimellom hos billigkjeder som h&m. Frisørutgiftene mine er kr. 299 for en hårklipper og det lille den bruker av strøm, kjøper sminke for kanskje 300 kr i året. Shampo/shower gel koster 28 kr flaska (neutral), men med kort hår varer ei flaske lenge. Hårfjerning koster litt, men billige høvler fra Clas Ohlsson funker de også.

Likevel får jeg komplimenter for at jeg ser yngre ut enn jeg er, ungdomsskoleelevene jeg underviser syns merkelig nok jeg er kul, samboeren min liker at kompisene hans syns jeg er kul og kler meg bra, venninnene mine låner ting eller spør meg om råd. Jeg kan kle meg like bra til konsert som til jobbintervju eller middag med svigers, alt fra hardrock til klassiske kontorklær.

Det handler vel mest om å skille mellom hva man trenger og hva man har lyst på, eller hva?

''Det handler vel mest om å skille mellom hva man trenger og hva man har lyst på, eller hva?''

Hvis du er fornøyd og detta passer deg så er det fint, men innlegget ditt lukter av 'jeg er flink' og det synes jeg ikke noe særlig om.

Du er kjempeheldig som er storfornøyd med deg selv ved alle anledninger. Det er det ikke mange kvinner som er.

Jeg er ikke misfornøyd med summen jeg bruker. Tvertimot, den er mindre enn jeg trodde. Jeg kommer ikke til å bruke billige hudprodukter til å spare penger, eller kjøpe billige sko som gjør vondt å ha på seg.

Det vil alltid være noen som ikke har råd til det de trenger og det er et problem. Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    5

  • tonie

    5

  • Katt-ja

    4

  • Liliaceae

    1

Mest aktive i denne tråden

''Det handler vel mest om å skille mellom hva man trenger og hva man har lyst på, eller hva?''

Hvis du er fornøyd og detta passer deg så er det fint, men innlegget ditt lukter av 'jeg er flink' og det synes jeg ikke noe særlig om.

Du er kjempeheldig som er storfornøyd med deg selv ved alle anledninger. Det er det ikke mange kvinner som er.

Jeg er ikke misfornøyd med summen jeg bruker. Tvertimot, den er mindre enn jeg trodde. Jeg kommer ikke til å bruke billige hudprodukter til å spare penger, eller kjøpe billige sko som gjør vondt å ha på seg.

Det vil alltid være noen som ikke har råd til det de trenger og det er et problem. Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.

''Hvis du er fornøyd og detta passer deg så er det fint, men innlegget ditt lukter av 'jeg er flink' og det synes jeg ikke noe særlig om.''

Synes det er kjempeflott at jenter kan si seg fornøyd med seg selv og valgene sine, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

''Hvis du er fornøyd og detta passer deg så er det fint, men innlegget ditt lukter av 'jeg er flink' og det synes jeg ikke noe særlig om.''

Synes det er kjempeflott at jenter kan si seg fornøyd med seg selv og valgene sine, jeg!

Ja så lenge de ikke hever seg over andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må erkjenne at jeg bruker endel på hår og negler..... Har kort hår, så klipper meg ca hver femte uke, og neglene stelles også såpass ofte. I tillegg farger jeg håret hjemme selv. Jeg vil tro jeg bruker i snitt tusen kroner pr mnd på hår og negler. Når det gjelder hudpleie kjøper jeg som regel litt dyre produkter siden huden min helst vil ha spesielle typer kremer.. Jeg kan tenke meg jeg bruker ca 3000 kroner i året på hudpleieprodukter? Kanskje 300 kr pr mnd i snitt? Klær kjøper jeg ikke så mye av etter at jeg ble singel og fikk bare en inntekt å leve av, men jeg arver endel av søsteren min som kjøper mye klær - og når hun blir lei av klærne, så kan jeg fråtse i fine klær ;) Jeg vil tro jeg bruker i snitt 500 kroner i klær og sko pr mnd?

Kanskje kjøper jeg noe annet også? Bodylotion, badeskum, sminke etc? Summa summarum går det kanskje 2000 kr pr mnd i personlige ting til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Jeg må erkjenne at jeg bruker endel på hår og negler..... Har kort hår, så klipper meg ca hver femte uke, og neglene stelles også såpass ofte. I tillegg farger jeg håret hjemme selv. Jeg vil tro jeg bruker i snitt tusen kroner pr mnd på hår og negler. Når det gjelder hudpleie kjøper jeg som regel litt dyre produkter siden huden min helst vil ha spesielle typer kremer.. Jeg kan tenke meg jeg bruker ca 3000 kroner i året på hudpleieprodukter? Kanskje 300 kr pr mnd i snitt? Klær kjøper jeg ikke så mye av etter at jeg ble singel og fikk bare en inntekt å leve av, men jeg arver endel av søsteren min som kjøper mye klær - og når hun blir lei av klærne, så kan jeg fråtse i fine klær ;) Jeg vil tro jeg bruker i snitt 500 kroner i klær og sko pr mnd?

Kanskje kjøper jeg noe annet også? Bodylotion, badeskum, sminke etc? Summa summarum går det kanskje 2000 kr pr mnd i personlige ting til meg selv.

;-) Det med hudprodukter virker kjent. Det går ofte mer enn man er klar over og derfor er jeg glad for at det var mindre enn jeg hadde trodd.

Nå er jeg heldig som reiser så mye og kan kjøpe alle mine kremer og sminke i Tax Free;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-) Det med hudprodukter virker kjent. Det går ofte mer enn man er klar over og derfor er jeg glad for at det var mindre enn jeg hadde trodd.

Nå er jeg heldig som reiser så mye og kan kjøpe alle mine kremer og sminke i Tax Free;-)

Jeg kjøper også i TaxFree ;) Evt kjøper jeg på nett... Det er ofte minst like billig som på TaxFree :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest budsjettliv

Ja så lenge de ikke hever seg over andre.

Om det er noen her som hever seg over andre, er det vel deg.

Poenget, som du misset med et par mil, er at man på ingen måte trenger å bruke flerfoldige tusen på klær, sko, sminke og hudpleie. De aller fleste er faktisk fornøyd med langt mindre. Men du har lyst til å bruke det du bruker, det funker for deg, bare ikke innbill deg selv og andre at det er noe man trenger.

Dine svar lukter av at du trenger å forsvare ditt forbruk overfor deg selv. Og at du seriøst trenger noe å fylle livet ditt med som har litt mer substans enn hvor mange tusenlapper som fyller klesskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Om det er noen her som hever seg over andre, er det vel deg.

Poenget, som du misset med et par mil, er at man på ingen måte trenger å bruke flerfoldige tusen på klær, sko, sminke og hudpleie. De aller fleste er faktisk fornøyd med langt mindre. Men du har lyst til å bruke det du bruker, det funker for deg, bare ikke innbill deg selv og andre at det er noe man trenger.

Dine svar lukter av at du trenger å forsvare ditt forbruk overfor deg selv. Og at du seriøst trenger noe å fylle livet ditt med som har litt mer substans enn hvor mange tusenlapper som fyller klesskapet ditt.

Jeg orker ikke å forsvare meg over for problemene dine. Da jeg startet denne tråden ønsket jeg ikke svar fra besservissere. Det synes jeg du bør respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det går litt opp og ned hva jeg kjøper pr mnd, men jeg ligger nok på hvertfall 1500-2000 kr pr mnd. Da er det klær, sminke, hudpleie, hårprodukter ++

Noen mnd kan det meste gå på sminke , hud, voksing +++ Andre måneder kan det være mest klær/sko jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest budsjettliv

Jeg orker ikke å forsvare meg over for problemene dine. Da jeg startet denne tråden ønsket jeg ikke svar fra besservissere. Det synes jeg du bør respektere.

Jeg hadde heller ikke forventet at du skulle gidde å svare seriøst på et innlegg som forfekter noe annet enn det du selv mener.

Hvem av oss som har problemer skal jeg la ligge, det vet du best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har ikke noe spesielt budsjett, men tror jeg bruker mer enn deg. Har en type jobb som gjør at jeg må kle meg litt representativt, og til jobbreiser må jeg også ha en del pentøy. Dessuten er jeg "skofetisjist" og har litt dyr smak :I. Kjøper også dyre olabukser i ny og ne. For ikke å snakke om diverse sports- og fritidsbekledning. Himmel. Godt jeg ikke har regnet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mye jeg bruker. Skal prøve å tenke høyt:

Bruker minimalt av kosmetikk, men bruker mascara og lebestift innimellom og neglelakk, og de koster vel rundt 150 kr stykket - men jeg har dem veldig lenge. Bruker billig shampo og ikke så dyre hårprodukter. Går til frisør ca tre ganger i året (har langt hår), og bruker da mellom 400 og 1200 kr hver gang (striper det 1-2 ganger i året).

Jeg kjøper ikke mye tøy, og prøver å handle på salg. Tipper det blir ca 500-1500 kr i snitt pr måned i klær og sko.

Har ikke kjøpt noen sko i sommer. De siste jeg kjøpte var noen pensko i vinter. Har vært og kikket en del på sko i butikkene, men jeg har så håpløs størrelse at jeg nesten aldri finner noen jeg ivl ha i min størrelse, i alle fall ikke på salg.

Kjøpte to kjoler i mai i Danmark :-) Den ene kostet 500 og den andre ca 1000. kjempefine begge to :-) Ellers lite nytt på meg i sommer, har liksom ikke vært i shoppemodus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ditt tosktre

Jeg orker ikke å forsvare meg over for problemene dine. Da jeg startet denne tråden ønsket jeg ikke svar fra besservissere. Det synes jeg du bør respektere.

Du framstår som ei nepe i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duen Pollyana

''Det handler vel mest om å skille mellom hva man trenger og hva man har lyst på, eller hva?''

Hvis du er fornøyd og detta passer deg så er det fint, men innlegget ditt lukter av 'jeg er flink' og det synes jeg ikke noe særlig om.

Du er kjempeheldig som er storfornøyd med deg selv ved alle anledninger. Det er det ikke mange kvinner som er.

Jeg er ikke misfornøyd med summen jeg bruker. Tvertimot, den er mindre enn jeg trodde. Jeg kommer ikke til å bruke billige hudprodukter til å spare penger, eller kjøpe billige sko som gjør vondt å ha på seg.

Det vil alltid være noen som ikke har råd til det de trenger og det er et problem. Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.

'' Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.''

Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

'' Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.''

Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?

''Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?''

Har inntrykk av det, jeg føler meg i hvertfall som et ødeland i forhold til de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det handler vel mest om å skille mellom hva man trenger og hva man har lyst på, eller hva?''

Hvis du er fornøyd og detta passer deg så er det fint, men innlegget ditt lukter av 'jeg er flink' og det synes jeg ikke noe særlig om.

Du er kjempeheldig som er storfornøyd med deg selv ved alle anledninger. Det er det ikke mange kvinner som er.

Jeg er ikke misfornøyd med summen jeg bruker. Tvertimot, den er mindre enn jeg trodde. Jeg kommer ikke til å bruke billige hudprodukter til å spare penger, eller kjøpe billige sko som gjør vondt å ha på seg.

Det vil alltid være noen som ikke har råd til det de trenger og det er et problem. Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.

Det er jo flott at hun er flink og fornøyd med det? Alle er da flink til _noe_ :) Jeg synes det er bra at man tør å skryte av seg selv - det burde langt flere gjøre uten å få negative kommentarer etter seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duen Pollyana

Jeg orker ikke å forsvare meg over for problemene dine. Da jeg startet denne tråden ønsket jeg ikke svar fra besservissere. Det synes jeg du bør respektere.

''Jeg orker ikke å forsvare meg over for problemene dine. Da jeg startet denne tråden ønsket jeg ikke svar fra besservissere.''

Som du gneldrer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pliiiis, ikke mange svar fra dem som bruker 200 kr. i måneden og ser alltid fantastisk ut. Det er rett og slett ikke realistisk.''

Haha,- her skal du få et halvveis sånt svar. Jeg bruker veldig lite på klær/sko til meg selv. Null på sminke og svært lite på hudpleie. Jeg ser absolutt ikke fantastisk ut - men godt nok - for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

'' Det er også vanlig i tråder på dol at de drukner i innlegg fra dem som anser seg selv som lykkelige og nøysomme (i hvert fall når de skriver på dol, jeg vet ikke om alle andre øyeblikk i livet). Jeg vil gjerne høre fra de andre også.''

Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?

''Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?''

Det er merkelig hvis dolere er mer nøysomme enn gjennomsnittet i Norge. Ifølge denne tråden er det en del som bruker penger på klær og egenpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å forsvare meg over for problemene dine. Da jeg startet denne tråden ønsket jeg ikke svar fra besservissere. Det synes jeg du bør respektere.

Hvilke svar ville du ha da? En haug svar fra ungjenter som synes du er kjempeheldig som kan bruke så mye penger på klær og sminke? Beundrende svar fra andre som synes du er flink som bruker så "lite" på dette? Eller hva?

De som har svart deg har da svart ærlig om sitt forbruk og de fleste har tydeligvis et forbruk som ligger langt under det du har råd og lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...