Gå til innhold

Klesbudsjett


Gjest klesline

Anbefalte innlegg

Gjest klesline

''Pliiiis, ikke mange svar fra dem som bruker 200 kr. i måneden og ser alltid fantastisk ut. Det er rett og slett ikke realistisk.''

Haha,- her skal du få et halvveis sånt svar. Jeg bruker veldig lite på klær/sko til meg selv. Null på sminke og svært lite på hudpleie. Jeg ser absolutt ikke fantastisk ut - men godt nok - for meg.

Det kommer anpå type jobb om du trenger å se representativ ut eller ikke.

Grunnen til at jeg skrev slik var at jeg husker en tilsvarende tråd på dol for en stund siden hvor det hele utviklet set til hvor lite alle brukte, hvor nøysomme de var og hvor lite de trengte.

Jeg ønsket ikke en slik tråd og heldigvis har mange svart med forskjellige behov og vaner. Det er faktisk en del dolere med skodille;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    5

  • tonie

    5

  • Katt-ja

    4

  • Liliaceae

    1

Mest aktive i denne tråden

Det kommer anpå type jobb om du trenger å se representativ ut eller ikke.

Grunnen til at jeg skrev slik var at jeg husker en tilsvarende tråd på dol for en stund siden hvor det hele utviklet set til hvor lite alle brukte, hvor nøysomme de var og hvor lite de trengte.

Jeg ønsket ikke en slik tråd og heldigvis har mange svart med forskjellige behov og vaner. Det er faktisk en del dolere med skodille;-)

Nei, jeg trenger heldigvis ikke å se spesielt representativ ut på jobb.

Men, om jeg hadde måttet, hadde nok min manglende shoppingglede og klesinteresse sørget for å holde meg med ett stramt utvalg av passende klær. Selv om man trenger å se ordentlig ut på jobb, trenger man vel ikke mer enn et visst antall drakter/sett med klær. De færreste trenger vel å variere så voldsomt og stadig fornye seg i forhold til jobbantrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Hvilke svar ville du ha da? En haug svar fra ungjenter som synes du er kjempeheldig som kan bruke så mye penger på klær og sminke? Beundrende svar fra andre som synes du er flink som bruker så "lite" på dette? Eller hva?

De som har svart deg har da svart ærlig om sitt forbruk og de fleste har tydeligvis et forbruk som ligger langt under det du har råd og lyst til.

Jeg hadde nok deg i tankene da jeg ikke ønsket svar fra dem som først og fremst beskriver sin fantastiske nøysomhet.

Om jeg bruker lite eller mye er relativt og var ikke det som skulle diskuteres. Det er mange svar i denne tråden og mange som bruker mer enn meg. Denne tråden er på Åpent forum ikke på Foreldre og småbarn og man bør derfor kunne diskutere noe annet enn pris på polvotter og cheroxer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?''

Det er merkelig hvis dolere er mer nøysomme enn gjennomsnittet i Norge. Ifølge denne tråden er det en del som bruker penger på klær og egenpleie.

''Det er merkelig hvis dolere er mer nøysomme enn gjennomsnittet i Norge''

De med andre interesser enn nettsurfing er kanskje ute og bruker penger? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

''Det er merkelig hvis dolere er mer nøysomme enn gjennomsnittet i Norge''

De med andre interesser enn nettsurfing er kanskje ute og bruker penger? :P

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Nei, jeg trenger heldigvis ikke å se spesielt representativ ut på jobb.

Men, om jeg hadde måttet, hadde nok min manglende shoppingglede og klesinteresse sørget for å holde meg med ett stramt utvalg av passende klær. Selv om man trenger å se ordentlig ut på jobb, trenger man vel ikke mer enn et visst antall drakter/sett med klær. De færreste trenger vel å variere så voldsomt og stadig fornye seg i forhold til jobbantrekk.

''De færreste trenger vel å variere så voldsomt og stadig fornye seg i forhold til jobbantrekk.''

Er det noe galt med å variere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok deg i tankene da jeg ikke ønsket svar fra dem som først og fremst beskriver sin fantastiske nøysomhet.

Om jeg bruker lite eller mye er relativt og var ikke det som skulle diskuteres. Det er mange svar i denne tråden og mange som bruker mer enn meg. Denne tråden er på Åpent forum ikke på Foreldre og småbarn og man bør derfor kunne diskutere noe annet enn pris på polvotter og cheroxer.

''Jeg hadde nok deg i tankene da jeg ikke ønsket svar fra dem som først og fremst beskriver sin fantastiske nøysomhet.''

*hahahaha* Akkurat når det gjelder sminke og klær bruker jeg ikke mye penger, jeg legger penger i gode sko, men kjøper ikke mer enn ett par i året omtrent.

Utover det er jeg ikke fantastisk nøysom akkurat... men klarer meg fint med det jeg har. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg hadde nok deg i tankene da jeg ikke ønsket svar fra dem som først og fremst beskriver sin fantastiske nøysomhet.''

*hahahaha* Akkurat når det gjelder sminke og klær bruker jeg ikke mye penger, jeg legger penger i gode sko, men kjøper ikke mer enn ett par i året omtrent.

Utover det er jeg ikke fantastisk nøysom akkurat... men klarer meg fint med det jeg har. :o)

Jeg tenker også på deg som svært nøysom, uten at jeg legger noe galt i akkurat dét :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

Jeg tenker også på deg som svært nøysom, uten at jeg legger noe galt i akkurat dét :P.

Kjenner dere hverandre? Det er ikke noe galt med nøysomhet, men i denne tråden ønsket jeg ikke diskusjon om hvor mye man kjøper til barna istedenfor seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på deg som svært nøysom, uten at jeg legger noe galt i akkurat dét :P.

Nøysom kan jeg godt være, men _svært_ nøysom vil jeg ikke si at jeg er akkurat. :o) På den annen side har jeg aldri kjøpt noe på avbetaling (bortsett fra leiligehten da) og har prioritert å betale regningene mine i tide og siden jeg ikke bruker sminke eller dyre hudpleieprodukter (jeg sier ikke at jeg ser fantastisk ut heller!), ikke røyker og knapt nok drikker alkohol så sparer jeg jo mye penger på det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer anpå type jobb om du trenger å se representativ ut eller ikke.

Grunnen til at jeg skrev slik var at jeg husker en tilsvarende tråd på dol for en stund siden hvor det hele utviklet set til hvor lite alle brukte, hvor nøysomme de var og hvor lite de trengte.

Jeg ønsket ikke en slik tråd og heldigvis har mange svart med forskjellige behov og vaner. Det er faktisk en del dolere med skodille;-)

Jeg har kjøpt fem par sko i sommer. Noen bedre?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt fem par sko i sommer. Noen bedre?:D

Om jeg tar med de to parene med tøfler og de badeskoene jeg kjøpte på Kreta så er jeg oppe i 6 par tror jeg! Hah! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Kjenner dere hverandre? Det er ikke noe galt med nøysomhet, men i denne tråden ønsket jeg ikke diskusjon om hvor mye man kjøper til barna istedenfor seg selv.

''Kjenner dere hverandre?''

Tja, en blir jo _litt_ kjent når man vanker på samme nettsted i ti år og mer. Men vil ikke dermed si vi kjenner hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar med de to parene med tøfler og de badeskoene jeg kjøpte på Kreta så er jeg oppe i 6 par tror jeg! Hah! ;o)

Ah! Sånt har jeg ikke regnet med! Da må jeg legge på et par flipflops og et par badesko. Dem fikk jeg ikke plass til i kofferten da vi skulle dra hjem, så jeg ga dem til vaskedamen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesline

''Kjenner dere hverandre?''

Tja, en blir jo _litt_ kjent når man vanker på samme nettsted i ti år og mer. Men vil ikke dermed si vi kjenner hverandre.

På et nettsted blir man kjent med bildet som personen maler av seg selv. Det er mye forskjellige erfaringer hos mennesker som har møtt hverandre på nettet eller lært hverandre å kjenne igjennom brevveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kanskje de fleste på DOL er nøysomme?''

Det er merkelig hvis dolere er mer nøysomme enn gjennomsnittet i Norge. Ifølge denne tråden er det en del som bruker penger på klær og egenpleie.

Det handler vel ikke bare om nøysomhet eller ikke, men om prioriteringer?

Jeg har aldri brydd meg noe særlig om klær og har med vilje ikke skaffet meg noen jobb med kleskode, selv om jeg kunne hatt det (og tjent atskillig mer). Men jeg er jo fullstendig klar over at andre velger annerledes, uten at det er noe galt med verken dem eller meg av den grunn? Jeg kan kjøpe klær på kjempesalg i en nettbutikk, men ikke en uspesifisert restplass når jeg skal på ferie. Andre priorterer omvendt, og det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De færreste trenger vel å variere så voldsomt og stadig fornye seg i forhold til jobbantrekk.''

Er det noe galt med å variere?

Noe galt med å variere...? Nei, jeg sa at det vel ikke var påkrevet...ikke at det var galt. Men, kostbart, selvsagt. Så, jeg prioriterer anderledes - siden jeg ikke bryr meg så mye om sånt. Jeg har ikke sagt noe om galt og riktig. Men hvordan jeg gjør det/ville gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere hverandre? Det er ikke noe galt med nøysomhet, men i denne tråden ønsket jeg ikke diskusjon om hvor mye man kjøper til barna istedenfor seg selv.

''men i denne tråden ønsket jeg ikke diskusjon om hvor mye man kjøper til barna istedenfor seg selv.''

Du kan nok ikke diktere utviklingen av en tråd, ser du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...