Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Jeg tror det er veldig vanlig. Man spiser mer fordi man ikke stopper for å prate, eller man spiser fortere hvis man gjør noe samtidig f.eks se tv. Når man spiser alene har man lettere for å velge noe kjapt og lettvint f.eks fastfood. Og er det ikke noe med at de kaloriene andre ikke ser ikke teller? ;-)

Jeg tror det er veldig vanlig. Man spiser mer fordi man ikke stopper for å prate, eller man spiser fortere hvis man gjør noe samtidig f.eks se tv. Når man spiser alene har man lettere for å velge noe kjapt og lettvint f.eks fastfood. Og er det ikke noe med at de kaloriene andre ikke ser ikke teller? ;-)

Ja det er nok vanlig... føler at det kommer av at jeg ikke trøstespiser med andre...

Annonse

Gjest Hulderen

For meg er det omvendt. Jeg syns det er lettere å spise lite og sunt når jeg spiser alene. Når jeg spiser sammen med andre, så syns jeg det er så ubehagelig å få kommentarer på hvor lite jeg spiser, at jeg spiser mer enn jeg egentlig vil. Sammen med andre blir det også gjerne gruppepress om at jeg må ta kake og dessert som jeg ellers ville stått over. "Du er da så slank at du ikke trenger å slanke deg." Det virker som om mange presser andre til å spise mer for å unngå dårlig samvittighet over at de selv spiser mer enn de bør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...