Gå til innhold

Herpes i munnen

Anbefalte innlegg

Det er vel utbrudd som er smittsomme, når det går hull på "byllene" og gørra kommer ut? Men det må du nesten spørre legen om.

Det går ikke hull på og ingenting "gørr" kommer ut... normalt sett ser jeg ingenting inni munnen... jeg bare kjenner murring på tunga.... Tror dette er en annen type enn den som er rundt munnen, for rundt munnen har jeg aldri hatt noe...

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kalevaala

4

• Hønemoren

2

• AnonymBruker

2

• Mandolaika

1

Mye sol svekker immunforsvar. Det skjer altså andre ting i solen enn at du øker d-vitaminlageret, dessverre. Jeg tror på alt med måte og litt c- og d-tilskudd hver dag. Selv tar jeg 500 mg c og 30µg d-vit (fordi siste måling viste at jeg hadde får lavt). Og har man for lavt, må man ta litt ekstra for å få lageret fyllt opp litt. Jeg hadde i hvertfall tatt 20 µg. Som sagt ett svært viltig "solhormon" som blant annet forebygger kreft. Og så må du la være å stresse. Det er ikke bra om man har herpesviruset i kroppenn :)

Ah, takk for info!

Jeg er nesten for lite stressa om dagen... kom fra ferie med barna og nå har jeg snart vært alene hjemme i to uker uten barn... nesten så det grenser til kjedelig ;) men har hørt at stress kan forverre plagene, ja...

Ah, takk for info!

Jeg er nesten for lite stressa om dagen... kom fra ferie med barna og nå har jeg snart vært alene hjemme i to uker uten barn... nesten så det grenser til kjedelig ;) men har hørt at stress kan forverre plagene, ja...

Høres ut som du har senkede skuldre. Det er bra :)

Annonse

Gjest Jaudå sant sann

Det går ikke hull på og ingenting "gørr" kommer ut... normalt sett ser jeg ingenting inni munnen... jeg bare kjenner murring på tunga.... Tror dette er en annen type enn den som er rundt munnen, for rundt munnen har jeg aldri hatt noe...

Men kjenner du noe i munnen er det vel et slags utbrudd? Jeg hadde i alle fall holdt meg unna både kyssing og oralsex til en lege hadde forsikret meg om at det ikke er smittsomt. Jeg vet at i alle fall munnsårherpes kan smitte på kjønnsorganene og der det er fysisk kontakt. Ikke noe kjekt selv om det forsåvidt er en mild form sammenlignet med alternativet. Kan jo gi utbrudd med jevne og ujevne mellomrom over flere år.

Men kjenner du noe i munnen er det vel et slags utbrudd? Jeg hadde i alle fall holdt meg unna både kyssing og oralsex til en lege hadde forsikret meg om at det ikke er smittsomt. Jeg vet at i alle fall munnsårherpes kan smitte på kjønnsorganene og der det er fysisk kontakt. Ikke noe kjekt selv om det forsåvidt er en mild form sammenlignet med alternativet. Kan jo gi utbrudd med jevne og ujevne mellomrom over flere år.

Det er dette jeg ikke vet..... føler at både lege og tannlege er litt usikre... og jeg kjenner jo dette mer eller mindre hele tiden.. og er ellers frisk som en fisk...

Fant denne......:http://www.doktoronline.no/qa/forum/41/qa3648145.html Kjenner meg igjen i beskrivelsen her, for jeg har kun hatt et stort utbrudd... siden har det bare vært milde "utbrudd" som jeg ikke engang vet om er det samme... Sier denne legen at de senere symptomene til pasienten ikke er herpes? (legespråk er ikke min sterkeste side :P)

Annonse

Jeg er innimellom plaget av det samme, bruker Aloe Vera gele. Vet ikke om alle typer av Aloe Vera gele kan brukes innvortes, men den jeg kjøper kan det. Den er fra Miranda, kjøpes på homeparty eller på nettet. Den gjør virkelig underverker på disse plagene, likeså på "sti" på øyet, eksem i øret og halsvondt. Hjelper også godt på solbrenthet, lette brannsår, innsektstikk og brennmanetskade.

Når det gjelder herpes på og rundt leppene er Vectavir salve bra, smører på med en gang jeg merker sviing, da stoppes utbruddet.

Jeg er innimellom plaget av det samme, bruker Aloe Vera gele. Vet ikke om alle typer av Aloe Vera gele kan brukes innvortes, men den jeg kjøper kan det. Den er fra Miranda, kjøpes på homeparty eller på nettet. Den gjør virkelig underverker på disse plagene, likeså på "sti" på øyet, eksem i øret og halsvondt. Hjelper også godt på solbrenthet, lette brannsår, innsektstikk og brennmanetskade.

Når det gjelder herpes på og rundt leppene er Vectavir salve bra, smører på med en gang jeg merker sviing, da stoppes utbruddet.

Da må jeg prøve det! Har en aloe vera-gele stående, men vet du om all aloe vera kan inntas i munnen?

Aldri hatt sår på leppene, så derfor ikke kjøpt vanlig herpessalve til leppene...

Gjest Jaudå sant sann

Fant denne......:http://www.doktoronline.no/qa/forum/41/qa3648145.html Kjenner meg igjen i beskrivelsen her, for jeg har kun hatt et stort utbrudd... siden har det bare vært milde "utbrudd" som jeg ikke engang vet om er det samme... Sier denne legen at de senere symptomene til pasienten ikke er herpes? (legespråk er ikke min sterkeste side :P)

Det kan jo se sånn ut. Men det man skal huske på er at det kan komme nye utbrudd om man først har hatt herpes, så en bør nok være litt på vakt.

Da må jeg prøve det! Har en aloe vera-gele stående, men vet du om all aloe vera kan inntas i munnen?

Aldri hatt sår på leppene, så derfor ikke kjøpt vanlig herpessalve til leppene...

Jeg var tom en gang og spurte på apoteket om Aloe Vera geleen de hadde der kunne brukes innvortes og fikk nei til svar.

Da kontaktet jeg Mirandakonsulenten min og fikk tilsendt en for vet jo at den kan brukes innvortes. Sjekk på nettsidene til Miranda, du kan sikkert bestille via nettet.

Lykke til.

Det kan jo se sånn ut. Men det man skal huske på er at det kan komme nye utbrudd om man først har hatt herpes, så en bør nok være litt på vakt.

Ja, det stemmer. Samtidig så har visst størsteparten av befolkningen dette viruset latent i kroppen, så jeg tipper det er en "sykdom" som er meget utbredt... den er jo på en måte "usynlig" siden man bare kjenner denne murringa utenom når man har et kraftig utbrudd (som jeg hadde en gang for ca fem år siden).

Jeg var tom en gang og spurte på apoteket om Aloe Vera geleen de hadde der kunne brukes innvortes og fikk nei til svar.

Da kontaktet jeg Mirandakonsulenten min og fikk tilsendt en for vet jo at den kan brukes innvortes. Sjekk på nettsidene til Miranda, du kan sikkert bestille via nettet.

Lykke til.

Ok! Takk for svar :)

Tror jeg skal prøve med Vademecium først, og se om det funker.

• 12 år senere...
AnonymBruker
Gjest togli skrev (På 7.8.2012 den 18.17):

Men når man går rundt halve året og kjenner murring uten at det blir skikkelige utbrudd av det da?

Har du det fortsatt på samme måte, at du kjenner brenning å murring uten at det blir store utbrudd? Har gått å kjent på dette en stund selv, hadde blemmer for 2 mnd siden…

Anonymkode: ba22e...68f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...