Gå til innhold

god saftig pizzaoppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest pizzaleteren

Leter etter en idiotsikker og god oppskrift på pizzabunn og tomatsaus, da jeg ikke har mulighet til å eksperimentere og vil ha en god hjemmelaget pizza idag!

Vil ikke ha sånn jålete tynn pizza med løvtynn parmaskinke og ruccola og artisjokk etc, men en tykk deilig husmannspizza, og tenkte å toppe den men tunfisk eller kjøttdeig, løk, paprika, mais og ost i tillegg til tomatsausen.

Stikkord jeg er ute etter er saftig, smaksfull, sunn, enkel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382600-god-saftig-pizzaoppskrift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg lager bunn tar jeg 2 ss tørrgjær, 1/2 ts salt, en klunk matolje og 3,5 dl lunkent vann og så mel til det blir en passe deig. Den står til heving mens jeg gjør klar ingrendiensene til fyllet (steker kjøttdeig, kutter løk og tomater o.l.).

Som saus blander vi en god dæsj idunn tomatketchup, heinz bbq-saus, noen dråper chilisaus (her snakker vi CHILI!, ikke sånn dill de har på Rema!) og masse grovmalt pepper og pizzakrydder. Røres sammen og smøres på deigen.

Vi har gjerne godt med kjøttdeig som er stekt sammen med løken + at hiver på en neve purreløk og noen småtomater skåret i småbiter før vi dekker det hele med et godt lag jarlsberg.

Stekes på 200-210 grader (avhengig av ovn, på vår passer det best på 200) i 30 min. Mmmm....

• 8 måneder senere...
AnonymBruker

Når jeg lager bunn tar jeg 2 ss tørrgjær, 1/2 ts salt, en klunk matolje og 3,5 dl lunkent vann og så mel til det blir en passe deig. Den står til heving mens jeg gjør klar ingrendiensene til fyllet (steker kjøttdeig, kutter løk og tomater o.l.).

Som saus blander vi en god dæsj idunn tomatketchup, heinz bbq-saus, noen dråper chilisaus (her snakker vi CHILI!, ikke sånn dill de har på Rema!) og masse grovmalt pepper og pizzakrydder. Røres sammen og smøres på deigen.

Vi har gjerne godt med kjøttdeig som er stekt sammen med løken + at hiver på en neve purreløk og noen småtomater skåret i småbiter før vi dekker det hele med et godt lag jarlsberg.

Stekes på 200-210 grader (avhengig av ovn, på vår passer det best på 200) i 30 min. Mmmm....

Åh, den pizzaen høres herlig ut! Det må prøves.

Tusen takk for at du delte oppskriften med oss!

Anonymous poster hash: bcdfb...c15

AnonymBruker

Leter etter en idiotsikker og god oppskrift på pizzabunn og tomatsaus, da jeg ikke har mulighet til å eksperimentere og vil ha en god hjemmelaget pizza idag!

Vil ikke ha sånn jålete tynn pizza med løvtynn parmaskinke og ruccola og artisjokk etc, men en tykk deilig husmannspizza, og tenkte å toppe den men tunfisk eller kjøttdeig, løk, paprika, mais og ost i tillegg til tomatsausen.

Stikkord jeg er ute etter er saftig, smaksfull, sunn, enkel.

Et godt tips for vellykket bunn:

Ha gjerne litt sukker i deigen for å gi ekstra næring til gjæren, da blir den ekstra luftig :)

Forhev deigen 30-40 minutter, Sett på stekeovnen på 225 grader, ha inn stekeplaten til varming. 

Imens kjevler eller trykker du ut deigen på et bakepapir på benken. La den etterheve litt mens du steker kjøttdeig og lager til resten av garnityret. Pizzabakere sier at pizzaen blir best om du legger saus, deretter ost og deretter resten av garnityret, og bittelitt ost på toppen. Norvegia eller mozarellaost er best på pizza syns jeg. Når ovnen har nådd rett temperatur tar du ut brettet og legger så pizzabunnen på brettet (mulig dere må være to for å få den over....), legg over tomatsaus (bruk gjerne ferdigsaus, evnt pastasaus, eller kok inn en halv boks hermetisk hakket tomat, en halv fedd hvitløk, litt oregano, en knivsådd salt, litt pepper og et par spiseskjeer tomatpure), legg det over bunnen, deretter masse masse ost mmmmmmmmmmm kjøttdeig, skinke, ananas, paprika, rødløk, mais og bittelitt ost på toppen, strør litt ekstra oregano på toppen og lar pizzaen steke på midterste rille i 20 minutter (varierer litt, men du ser når bunne har blitt gyllen og sprø i kantene og osten smeltet. 

Anonymous poster hash: 4fb33...f99

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...