Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Joda, men bortsett fra den lille gruppen med andre mennesker som brøt seg inn i en annen skole, hva har det å gjøre med disse individene?

Det er grunnleggende for enhver rettsstat at mennesker blir behandlet som individer.

''Det er grunnleggende for enhver rettsstat at mennesker blir behandlet som individer''

Ja, men disse individene gjorde innbrudd, så de har allerede gjort noe ulovlig og kan liksom ikke forvente og bli behandlet med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

''Men å fordømme andre enn individene som har gjort det (og det er ingen som skriver det har skjedd på denne skolen) ER trakassering''

Det er bare det at det er så mange av disse Rom-individene etterhvert som forsøpler uansett hvor de holder til. Nå blir de jaget fra Frankrike pga. dette, så det er liksom ikke snakk om noen få.

Ja, og alle vet at det som skjedde i Frankrike var ulovlig, og ble gjort av en desperat president som var redd for å tape en valgkamp.

Nå er presidenten ute, og romfolket tilbake. Dette har pågått i over 500 år, og verken trakassering eller diskriminering vil løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er grunnleggende for enhver rettsstat at mennesker blir behandlet som individer''

Ja, men disse individene gjorde innbrudd, så de har allerede gjort noe ulovlig og kan liksom ikke forvente og bli behandlet med respekt.

''Ja, men disse individene gjorde innbrudd, så de har allerede gjort noe ulovlig og kan liksom ikke forvente og bli behandlet med respekt. – Nickløsheletida''

Ja, og de individene kan bli stilt for retten, men skal behandles i tråd med menneskerettighetene som individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Nuvel, det skyldes i så fall at de er husløse, og toalettløse, og er de mest diskriminerte og trakasserte menneskene i Europa.

''at de er husløse, og toalettløse, og er de mest diskriminerte og trakasserte menneskene i Europa.''

Tull og tøys. De tyve/tiggerbandene som er i Norge kommer selv kjørende i digre bensinslukende biler og bor i egne hus i Romania.

Du er en simpel løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - og hvor jeg har hevdet noe annet?

Du skrev:

''Akkurat dette er en av flere grunner til at jeg reagerer mer og mer negativt på romfolket, [...]''

bemerk: "romfolket".

Ikke bare de som begår innbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driter de ned og forsøpler der - og det er også ok?

Har disse individene gjort det her?

(Hva andre individer har gjort på andre steder er ikke relevant her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

''Ja, men disse individene gjorde innbrudd, så de har allerede gjort noe ulovlig og kan liksom ikke forvente og bli behandlet med respekt. – Nickløsheletida''

Ja, og de individene kan bli stilt for retten, men skal behandles i tråd med menneskerettighetene som individer.

''Ja, og de individene kan bli stilt for retten, men skal behandles i tråd med menneskerettighetene som individer.''

Tull og tøys Samtlige medlemmer av f.eks Hells Angels kastes ut av landet uavhengig av hva hvert enkelt individ har gjort. Det er fullt tillatt i henhold til lover og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nuvel, det skyldes i så fall at de er husløse, og toalettløse, og er de mest diskriminerte og trakasserte menneskene i Europa.

'' og er de mest diskriminerte og trakasserte menneskene i Europa''

For meg virker det som de er de mest trakkaserende menneskene i verden.

Du kan forresten ikke skylde på at de er toalettløse. Hadde vi vært toalettløse hadde vi funnet en rensligere måte og løse det på.

Her er det rett og slett ren ondskap som ligger bak. Et ønske om å plage andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, jeg stiller spørsmål med at du poengterte at de tok seg inn gjennom en dør''

De brøt seg inn kjære deg.

Ja, hele historien er jo at de brøt seg inn i et nedlagt bygg.

Hadde det vært ikke-romfolk som gjorde det ville man ikke engang fått en overskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, og alle vet at det som skjedde i Frankrike var ulovlig, og ble gjort av en desperat president som var redd for å tape en valgkamp.

Nå er presidenten ute, og romfolket tilbake. Dette har pågått i over 500 år, og verken trakassering eller diskriminering vil løse problemet.

''Ja, og alle vet at det som skjedde i Frankrike var ulovlig, og ble gjort av en desperat president som var redd for å tape en valgkamp''

Man kan jo spørre seg om hvorfor han var i ferd med å tape valgkampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fy f... Er det mulig å oppføre seg på denne måten. De burde virkelig bli dratt i øra og dytta nesa og trynet deres nedi dritten dem på gulvet. – anna72''

Det du foreslår virker ikke så veldig sivilisert?

Synes ikke det er sivilisert å drite, pisse og søple til heller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Ja, men disse individene gjorde innbrudd, så de har allerede gjort noe ulovlig og kan liksom ikke forvente og bli behandlet med respekt. – Nickløsheletida''

Ja, og de individene kan bli stilt for retten, men skal behandles i tråd med menneskerettighetene som individer.

''Ja, og de individene kan bli stilt for retten, men skal behandles i tråd med menneskerettighetene som individer''

Tror du det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, hele historien er jo at de brøt seg inn i et nedlagt bygg.

Hadde det vært ikke-romfolk som gjorde det ville man ikke engang fått en overskrift.

''Hadde det vært ikke-romfolk som gjorde det ville man ikke engang fått en overskrift''

Joda, det ville man sannsynligvis ha fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' og er de mest diskriminerte og trakasserte menneskene i Europa''

For meg virker det som de er de mest trakkaserende menneskene i verden.

Du kan forresten ikke skylde på at de er toalettløse. Hadde vi vært toalettløse hadde vi funnet en rensligere måte og løse det på.

Her er det rett og slett ren ondskap som ligger bak. Et ønske om å plage andre.

Hadde du, og dine foreldre, og dine besteforleldre (de som ikke ble sendt i konsentrasjoneleirer) opplevd det samme som de har, så hadde toalettgåing kanskje ikke vært ditt største problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er sivilisert å drite, pisse og søple til heller jeg.

''Synes ikke det er sivilisert å drite, pisse og søple til heller jeg. – anna72''

Nei, men det du foreslår er jo åpenbart enda verre enn det de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Du skrev:

''Akkurat dette er en av flere grunner til at jeg reagerer mer og mer negativt på romfolket, [...]''

bemerk: "romfolket".

Ikke bare de som begår innbrudd.

Fordi jo oftere dette skjer, jo mer tyder det på at det er en (u)kultur bland romfolket - og jeg sier at dette er med på å bygge opp under mine _for_dommer om romfolket... Så ja, jeg skjønner ikke helt hva du påpeker... Jeg _vet_ at det gjelder individer, men som sagt; så lenge det dukker opp fler og fler eksempler så går ut over synet til en hel gruppe mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, og alle vet at det som skjedde i Frankrike var ulovlig, og ble gjort av en desperat president som var redd for å tape en valgkamp''

Man kan jo spørre seg om hvorfor han var i ferd med å tape valgkampen.

''Man kan jo spørre seg om hvorfor han var i ferd med å tape valgkampen. – Nickløsheletida''

Fordi politikken hans var feilslått.

Det hadde selvsagt ikke noe med romfolket å gjøre, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk grunnleggende om man fordømmer "romfolk" for å gjøre noe galt, eller "en gruppe individer".

Det er nettopp derfor vi har menneskerettighetene, fordi det gikk til helvete da vi ikke gjorde det.

Nå ble det lagt ut en link Sør og det som står i linken ble diskutert, ikke romfolk som er eller har vært andre steder i landet. Klarer du virkelig ikke å skille på dette og vite hva som diskuteres? Det er kun du i denne tråden som tydeligvis ikke skjønner det.

Du skal vri det til at det gjelder alle andre og begynne å diskutere det. Igjen forsøker du desperat å tillegge andre meninger.

De første innleggene dine i denne tråden var kun motbydeligheter for å få til en krangel. For å tro noe annet må du nærmest var analfabet for å ikke forstå hva du er ute etter.

Her har du det beviset du selv etterlyste, en link hvor du ødelegger en tråd. Denne tråden er et utmerket eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hadde du, og dine foreldre, og dine besteforleldre (de som ikke ble sendt i konsentrasjoneleirer) opplevd det samme som de har, så hadde toalettgåing kanskje ikke vært ditt største problem.

Så fordi man ble sendt i konsentrasjonsleir for 60 år siden, så skal man i 2012 kunne oppføre seg som man selv lyster? På samme måtene som afroamerikanerne da, eller? De ble jo underlagt slaveri i sin tid.

Det ER grenser for hvor lenge man skal innta en offerrolle, på ett tidspunkt er man nødt til å innse at alle skal behandles likt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jo oftere dette skjer, jo mer tyder det på at det er en (u)kultur bland romfolket - og jeg sier at dette er med på å bygge opp under mine _for_dommer om romfolket... Så ja, jeg skjønner ikke helt hva du påpeker... Jeg _vet_ at det gjelder individer, men som sagt; så lenge det dukker opp fler og fler eksempler så går ut over synet til en hel gruppe mennesker...

Og i det øyeblikket du er over i "de er sånn fordi de er romfolk/jøder/svarte/hvite/muslimer" så vet du godt hvor det ender.

Å behandle mennesker som individer er faktisk noe av det mest grunnleggende.

Å ikke gjøre det er faktisk langt mer alvorlig enn å drite på gulvet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...