Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Nuvel, det skyldes i så fall at de er husløse, og toalettløse, og er de mest diskriminerte og trakasserte menneskene i Europa.

Selvfølgelig er de husløse, de er jo ikke kommet hit for å bosette seg, akkurat. Eller er det noe vi andre har gått glipp av som bare du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

Hadde du, og dine foreldre, og dine besteforleldre (de som ikke ble sendt i konsentrasjoneleirer) opplevd det samme som de har, så hadde toalettgåing kanskje ikke vært ditt største problem.

Sier du egentlig at jødene også holder på på denne måten? De også opplevde jo forferdelige ting under krigen, en krig du elsker å dra inn i enhver diskusjon om romfolket .. Selv om du også, igjen og igjen, påpeker at det er snakk om enkeltindivider og at man ikke skal snakke om dem som en stor enkeltgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du egentlig at jødene også holder på på denne måten? De også opplevde jo forferdelige ting under krigen, en krig du elsker å dra inn i enhver diskusjon om romfolket .. Selv om du også, igjen og igjen, påpeker at det er snakk om enkeltindivider og at man ikke skal snakke om dem som en stor enkeltgruppe.

Jødene fikk både erstatning og et eget land i etterkant.

Romfolket fikk intet. Det ble ikke engang annerkjent at det skjedde før i 1982.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, at du tror det sier nok mer om deg enn om dem.

Hørr! Hørr! Her har du han som ALDRI diskuterer person på DOL, han som alltid holder seg til sak ..

...

...

...

...

...

Sorry folkens, tenkte visst på en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødene fikk både erstatning og et eget land i etterkant.

Romfolket fikk intet. Det ble ikke engang annerkjent at det skjedde før i 1982.

Syns kanskje du kunne svart på denne delen av innlegget mitt i stedet:

''en krig du elsker å dra inn i enhver diskusjon om romfolket .. Selv om du også, igjen og igjen, påpeker at det er snakk om enkeltindivider og at man ikke skal snakke om dem som en stor enkeltgruppe.

''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

At de som gjør det rett og slett er vant med å bo i kloakken (eller lignende steder) og faktisk ikke tenker over det på samme måte som du eller jeg ville gjort.

Det samme skjer jo i enkelte skur de setter opp langt til skogs, og der kan du i hvert fall ikke argumentere med at det er for å trakassere, for det er KUN de som bor der.

''At de som gjør det rett og slett er vant med å bo i kloakken (eller lignende steder) og faktisk ikke tenker over det på samme måte som du eller jeg ville gjort''

Dette kan ikke være hele forklaringen.

Jeg har vært i mange forskjellige land hvor det er vanlig å kaste søpla rett utenfor døra. Det er mange mennesker her i Norge som kommer fra stor fattigdom som ikke driter på gulvet og respekter hvordan vi har det her, så hvorfor bare Romfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du så vanskelig for å holde deg til sak i en tråd?

Du maser jo stadig om at den som spør først skal ha svar først, så

Hvorfor har du så vanskelig for å holde deg til sak i en tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje du kunne svart på denne delen av innlegget mitt i stedet:

''en krig du elsker å dra inn i enhver diskusjon om romfolket .. Selv om du også, igjen og igjen, påpeker at det er snakk om enkeltindivider og at man ikke skal snakke om dem som en stor enkeltgruppe.

''

Nei, det gjør jeg vanligvis heller ikke, men her var det snakk om at andre (Hitler) gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du maser jo stadig om at den som spør først skal ha svar først, så

Hvorfor har du så vanskelig for å holde deg til sak i en tråd?

Jeg har ingen vansker med å holde meg til tema, men du, derimot, forsøker å diskutere "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Se der ja, der ble denne tråden (endelig) jødet. Tørr vi be om litt hitling, og kanskje litt frepping, også? – geitost''

'' Det var to grupper av mennesker som Adolf Hitlers rike skulle utrydde: jøder og romani. Romanifolket hadde allerede fra 1890 blitt forfulgt i Tyskland, og i 1909 ble det ovenfor sentrale tyske myndigheter foreslått at alle romani skulle ha en visuell identifikasjon så man enkelt kunne identifisere en person fra folket. I 1922 ble det innført en regel om at alle romani måtte avgi fingeravtrykk og bli fotografert.

De første konsentrasjonsleirene for romanifolket ble bygget i 1927, og i 1933 innførte Tyskland en regel om at romanifolk skulle steriliseres og fra 1934 ble de deportert til leire i Dachau og Sachsenhausen. I 1940 blir 250 romanibarn brukt i en test av cyanidgass for militærbruk, året etter kommer starten på Holocaust med ordren om å drepe alle jøder, romani(sigøynere) og mentalpasienter.

Mot slutten av krigen hadde Nazi-Tyskland drept opp mot 80 prosent av romanifolket i landet.

Folkedrap mot romanifolket skjedde også i NDH, eller Kroatia, under andre verdenskrig og Ungarn. I tillegg regner man at hele romanibefolkningen i Estland, Litauen, Luxemburg og Nederland ble utryddet. ''

''Man regner med at mellom 220 000 og 500 000 romani ble drept under Holocaust. Tyskland utbetalte ikke krigserstatning til romanifolket etter andre verdenskrig (som man gjorde til jødene).''

Kilde: http://www.side3.no/article3454053.ece

Dette har selvfølgelig ingen relevans for de enkelt individene som okkuperte skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg vanligvis heller ikke, men her var det snakk om at andre (Hitler) gjorde det.

Hitler?

Snakk om å holde seg til saken i tråden, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen vansker med å holde meg til tema, men du, derimot, forsøker å diskutere "Sør".

Ja, for du er jo bare SÅ interessant! Tror du jeg er den eneste som reagerer på din måte å diskutere på? I så fall har du ikke fulgt mye med i timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hitler?

Snakk om å holde seg til saken i tråden, du!

Jepp, du har hørt om ham?

Han utryddet mellom 250000 og 500000 romfolk, som er vesentlig mer "frekt" enn å ta seg inn på en skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du er jo bare SÅ interessant! Tror du jeg er den eneste som reagerer på din måte å diskutere på? I så fall har du ikke fulgt mye med i timen!

Hvis du ønsker å diskutere "Sør", ta det på doveggen hjemme hos deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Intet tilsier at det ikke skjer hele tiden, hvis det ikke er noe stjålet.

''Intet tilsier at det ikke skjer hele tiden, hvis det ikke er noe stjålet''

Men her ble det gjort herværk. Det ble ødelagt ting. Ingen nordmann ville fått beskjed om å bare spasere videre, uten å ha vært innom politisasjonen.

Om det skjer, så hører det med til unntakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Tipper vannet i gamle nedlagte skoler er skrudd av. Følgelig virker ikke vannklosetter.

Selvsagt, tenkte ikke så langt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal diskutere "Sør" så ta det på doveggen hjemme.

Som jeg har sagt før så skriver du sikkert på doveggene dine, men jeg skriver her. Det fine med det er at det må du bare finne deg i:-)

Men nå er det jo du som har etterlyst linker om hvor du ødelegger tråder, og her fikk du en midt i fanget, så hva er det du klager på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det jeg skrev: de forlot stedet uten å lage (flere) problemer.

''Her var det snakk om noen timer, og de forlot stedet uten problemer av noen art, i følge politiet.''

Nå får du snart se hva du selv skriver, du skriver jo at det var uten problemer.

Du klarer jo ikke å tolke og forstå hva du selv skriver en gang.

Du skriver jo at det ikke var noe problemer med disse husokkupantene.

Igjen forsøker du å bagatelisere det som har skjedd. Det er innbrudd og hærverk det snakkes om, noe du tydeligvis synes er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor forventet du at de skulle ta seg inn? Gjennom veggen?

''Hvor forventet du at de skulle ta seg inn? Gjennom veggen?''

For ett idiotisk svar. Tosk. I tillegg påstår du at du diskuterer saklig.

Her har du enda ett eksempel på at du ødelegger tråder. Hvor mange vil du ha? Du har jo etterspurt hvor du øedelegger tråder. Jeg kan gjerne påpeke det for deg i det uendelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...