Gå til innhold

NHD. Livmorhalskreft vaksine (viktig..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om studier, artikler som omtaler denne vaksinen på en balansert måte?

Tekstene fra Folkehelseinstituttet er ofte mer myntet på å berolige og få leseren til å komme til en bestemt konklusjon enn å gi utfyllende informasjon.

mvh

''Tekstene fra Folkehelseinstituttet er ofte mer myntet på å berolige og få leseren til å komme til en bestemt konklusjon enn å gi utfyllende informasjon.''

Hva slags konspirasjonsteori er dette? De som ikke er enig med deg lyver?

Tekstene fra FHI er så til de grader balanserte, og er heller ekstreme på å få med alle mulige bivirkninger, nettopp slik at de IKKE kan tas på slikt som du her påstår.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

19

• PieLill

15

• Madelenemie

14

Skrevet

Grunnen til at de må ta denne vaksinen så tidlig er at den ikke har effekt etter at jenta har debutert seksuelt for første gang..... Det er vel i den alderen jentene får vaksinen mot røde hunder også (pga risikoen for å få dette i et et svangerskap)? Eller kanskje er den vaksinen ved fjortenårsalder?

Vaksinen er bortkastet om de alt er smittet av sykdommen det vaksineres mot. Alle blir ikke smittet ved første samleie...

mvh

Skrevet

Vaksinen er bortkastet om de alt er smittet av sykdommen det vaksineres mot. Alle blir ikke smittet ved første samleie...

mvh

Ok, det var sånn det var, ja....

Skrevet

Jeg har ikke lest den tidligere, men jeg tror vaksinen forhindret mange dødsfall her hjemme . Det ble jo meldt om mange døde en periode, så kom vaksinen og det ble bråstopp.

Etterpå bruker motstanderne argumentet om at få døde uten å reflektere over at det kanskje var vaksinen som var årsaken til det.

Vi hadde omtrent samme dødstall som land med langt lavere vaksinasjonsgrad, som det ellers kan være naturlig å sammenligne seg med.

I ettertid har vel konklusjonen fra faglig hold vær at massevaksinasjonen, spesielt av barn, ikke var berettiget.

mvh

Skrevet

Vi hadde omtrent samme dødstall som land med langt lavere vaksinasjonsgrad, som det ellers kan være naturlig å sammenligne seg med.

I ettertid har vel konklusjonen fra faglig hold vær at massevaksinasjonen, spesielt av barn, ikke var berettiget.

mvh

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Svineinfluensa-kostet-kvart-million-livet-6911514.html

og

http://www.dagbladet.no/2011/05/25/nyheter/svineinfluensa/storbritannia/norge/16658105/

Legg merke til at de FREMDELES dør av det, mens i Norge er det nå omtrent ingen som dør av det lengre.

Skrevet

Jeg er fornøyd med anbefalingene omkring vaksinering mot svineinfluensa etc.

Men bare norske linker, som forteller om Norges fortreffelighet, stoler jeg ikke på.... Ville følt meg mer overbevist om det var utenlandsk media/kilde som har vurdert ulike land og sier at Norge skiller seg ut i positiv retning.

Skrevet

Vet du om studier, artikler som omtaler denne vaksinen på en balansert måte?

Tekstene fra Folkehelseinstituttet er ofte mer myntet på å berolige og få leseren til å komme til en bestemt konklusjon enn å gi utfyllende informasjon.

mvh

Her kan du selv søke opp siste forskning på temaet:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Men vær kritisk likevel :)

Skrevet

Jeg støtter barnevaksiner, men der går grensen for meg.

Vi blir vaksinert ihjel, fordi helsemyndighetene vil at vi skal vaske hus og hud, slik at vi ikke lenger er motstandsdyktige mot vanlige bakterier og virus.

Jeg har aldri hatt infuensa eller andre alvorlige sykdommer. Legen min ville undersøke hvorfor, men hadde ikke tid.

Huset jeg vokste opp i, var mer enn hundre år gammelt. Begge foreldrene mine røkte, uten at noen vinduer kunne åpnes.

Min mor gjorde huset rent, men det ert grenser for hva man kan gjøre i et slikt gammelt hus, med mus som kravlet rundt i veggene og under sengene våre.

Min mor er 87, min tante 89, og min bestefar ble 92, og han røkte og drakk alkohol.

Hva sier du til det, NHD?

Jeg tror også vi er litt for renslige i forhold til hva immunforsvaret har godt av...

For å bli bombardert av ufarlige bakterier og virus ville mest bare styrket oss..... og immunforsvaret ville vært opptatt av det, i stedet for husstøvmidd, pollen etc...

....er i alle fall min tanke.

Likevel- jeg vil ha min daglige dusj, og vil ha huset vasket en gang i uka. ;-)

Skrevet

Det er denne påstanden, for den er direkte usann:

''Følgene ble svært stor økning i dødelighet hos danske spedbarn.''

Se dokumentasjon om barnedødeligheten i Danmark gjennom de siste femti år.

Jeg har sendt linken til deg tidligere, men her er den igjen:

http://www.google.dk/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sh_dyn_mort&idim=country:DNK&dl=da&hl=da&q=b%C3%B8rned%C3%B8delighed

Sør innrømmer aldri en feil eller en løgn, så du vil aldri få noe annet enn svada ut av han når du forsøker å konfrontere han med hans ville påstander...helt som vanlig.

Skrevet

Begynner du med personhetsing, når du går tom for saklige argumenter?

Det er Sørs vanlige taktikk - og når du konfronterer han med det, så snur han det på hodet og beskyder deg for å bli personfokusert mot han.

Det er bare å venne seg til det og overhode ikke noe du skal bry deg om, for det er Sør i et nøtteskall....

Gjest Høstløvet
Skrevet

Sør innrømmer aldri en feil eller en løgn, så du vil aldri få noe annet enn svada ut av han når du forsøker å konfrontere han med hans ville påstander...helt som vanlig.

Det har jeg innsett for lenge siden, men av og til må jeg bare kommentere og bevise at han ikke er allmektig vis i andres øyne selv om han er det i egne øyne.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Det er Sørs vanlige taktikk - og når du konfronterer han med det, så snur han det på hodet og beskyder deg for å bli personfokusert mot han.

Det er bare å venne seg til det og overhode ikke noe du skal bry deg om, for det er Sør i et nøtteskall....

Takk! ;-)

Skrevet

Det har jeg innsett for lenge siden, men av og til må jeg bare kommentere og bevise at han ikke er allmektig vis i andres øyne selv om han er det i egne øyne.

Godt å høre - og bare fortsett med det :-)

Skrevet

''Vaksiner redder liv. Mange liv. Enten du liker det eller ei.''

Er glad for vaksiner. Vaksiner, som ikke er godt nok "undersøkt", kan jeg spare meg for. Du "tror" at millioner av menneskeliv overlevde pga vaksinen? Hva slags beviser kan noen av dere legge frem?

Selv har jeg overlevd røde hunder, meslinger, kusma og alle de vanlige barnesykdommer, som nå blir vaksinert. Alle mine tre barn har fått alle sine vaksiner, men en plass bør det gå en grense!

Vi er så vaksinerte at vi tåler ikke den minste bakterie eller virus. Har du tenkt på det? Ikke det spor rart at bakterier blir resistente mot antibiotika.

Om flere mennesker tør å ikke ha et klininsk rent hus, så tror jeg at mye er vunnet i forhold til både bakterier og virus!

''Vaksiner, som ikke er godt nok "undersøkt", kan jeg spare meg for.''

Hvis ingen tør å ta en vaksine før alle andre har tatt den, hvordan skal man få prøvd ut nye vaksiner på mennesker da? Det går "dessverre" ikke an å ta en tilfeldig befolkning i et U-land og tvangsvaksinere dem lenger.

De som er med på et vaksineforsøk, får klar og tydelig beskjed om at det er et forsøk som de må samtykke til. Ingen som tar en vaksine som er en del av programmet her i landet, er "prøvekanin". Det tar mange år før en vaksine kommer dit at den tilbys allmennheten.

Som NHD skriver, er situasjonen annerledes ved en pandemi. Da har man ikke mange år på seg.

Skrevet

Jeg er fornøyd med anbefalingene omkring vaksinering mot svineinfluensa etc.

Men bare norske linker, som forteller om Norges fortreffelighet, stoler jeg ikke på.... Ville følt meg mer overbevist om det var utenlandsk media/kilde som har vurdert ulike land og sier at Norge skiller seg ut i positiv retning.

Et problem i den sammenheng er at det er svært mange land som ikke er i nærheten av norsk nivå når det gjelder å registrere hvem som (ikke) tar en vaksine. Alle land kan heller ikke tilby vaksiner gratis, og da blir det en "silt" del av innbyggerne som tar den - noe som igjen gjør at det ikke er bare å sammenlikne prosenttall på ditt og datt.

Vi er en relativt liten befolkning, og vi har (nå) full kontroll på hvem som får hva.

Skrevet

Man utsettes jo uansett for uendelige mengder bakterier og virus uansett hvor mye man vasker. Så det er ingen sjanse at det skal bli "for rent".

Det som dog er vesentlig er hvilken type bakterier man har - at det f. eks. ikke er E.coli og noen av de virkelig slemme bakteriene.

Med vennlig hilsen

''Man utsettes jo uansett for uendelige mengder bakterier og virus uansett hvor mye man vasker. Så det er ingen sjanse at det skal bli "for rent".''

Akkurat det har da vært framme en rekke ganger - også fra pålitelig hold, at det er bra å ikke være over-renslig - sånn i forhold til allergier/astma?

(Jeg har med glede bitt meg merke i akkurat det, av en eller annen grunn ;-) )

Skrevet

''Man utsettes jo uansett for uendelige mengder bakterier og virus uansett hvor mye man vasker. Så det er ingen sjanse at det skal bli "for rent".''

Akkurat det har da vært framme en rekke ganger - også fra pålitelig hold, at det er bra å ikke være over-renslig - sånn i forhold til allergier/astma?

(Jeg har med glede bitt meg merke i akkurat det, av en eller annen grunn ;-) )

Jeg er enig i at man selvsagt ikke skal sterilisere huset.

Det vil uansett være uhorvelige mengder bakterier og virus man utsettes for hver dag, både hjemme og ute.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Alle legemidler, vaksiner inkludert, kan gi bivirkninger. I vaksinasjonsprogrammet er det HPV-vaksinen Gardasil som benyttes. Vaksinen er godt utprøvd før den ble godkjent og over 74 millioner doser er distribuert på verdensbasis. Rapporterte bivirkninger så langt er som forventet, og gir ingen grunn til å endre på gjeldende anbefalinger om bruk av vaksinen. I all hovedsak meldes det om kortvarig ubehag i forbindelse med vaksineringen. Det er per 16.desember 2011 rapportert om 316 mistenkte bivirkninger, inkludert 19 alvorlige.

De aller fleste hendelser som er rapportert handler om ufarlige og forbigående reaksjoner på sprøyten som blir satt. Noen får smerte og ømhet i armen, noen blir kvalme, kaster opp og har magesmerter. De nitten alvorlige bivirkningene som er rapportert er for det meste tilfeller der jentene ble lagt inn på sykehus på grunn av sine reaksjoner (besvimelse, kramper eller allergi). I de alvorlige tilfellene er pasientene nå i all hovedsak helt friske eller i bedring.

Les hele rapporten her: Årsrapport for HPV-vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet ''

Og ingen av dere har lært av "influensavaksinen", hvor mange barn har fått store erstatninger pga ødelagt liv! Det står du for.

Paracept, kan redde liv i Somalia, hvor i himmelens land, er støtten til dem? I følge "leger uten grenser"!

Du er psykiatriker, Dahl, og bør få fremst når det gjelder empati og hvordan den brukes.

Dine svar påvirker et enormt antall mennesker, noe du kanskje glemmer i blant, for du er ikke "altvitende"!

''Og ingen av dere har lært av "influensavaksinen", hvor mange barn har fått store erstatninger pga ødelagt liv!''

Nøyaktig hva skulle man ha lært av 18 erstatninger etter 2,2 millioner vaksinedoser, under en pandemi?

Jeg mener ikke at det ikke er tragisk for de 18, men alle vaksineutprøvinger handler om statistikk og store tall. 18 av 2200000 er ikke akkurat høyrisiko.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

mvh

Du hadde vel egentlig bestemt deg på forhånd. Synes du skal lese linkene Sør viste deg.

Skrevet

Et problem i den sammenheng er at det er svært mange land som ikke er i nærheten av norsk nivå når det gjelder å registrere hvem som (ikke) tar en vaksine. Alle land kan heller ikke tilby vaksiner gratis, og da blir det en "silt" del av innbyggerne som tar den - noe som igjen gjør at det ikke er bare å sammenlikne prosenttall på ditt og datt.

Vi er en relativt liten befolkning, og vi har (nå) full kontroll på hvem som får hva.

(Bortsett fra meg, som ble vaksinert i Sverige! :D )

Med vennlig hilsen

Spøkelsesvaksinert

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...