Gå til innhold

NHD. Livmorhalskreft vaksine (viktig..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du hadde vel egentlig bestemt deg på forhånd. Synes du skal lese linkene Sør viste deg.

Bestemt meg for hva?

mvh

Videoannonse
Annonse
  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

19

• PieLill

15

• Madelenemie

14

Skrevet

Du hadde vel egentlig bestemt deg på forhånd. Synes du skal lese linkene Sør viste deg.

Bestemt meg for hva?

mvh

Skrevet

''Vaksiner redder liv. Mange liv. Enten du liker det eller ei.''

Er glad for vaksiner. Vaksiner, som ikke er godt nok "undersøkt", kan jeg spare meg for. Du "tror" at millioner av menneskeliv overlevde pga vaksinen? Hva slags beviser kan noen av dere legge frem?

Selv har jeg overlevd røde hunder, meslinger, kusma og alle de vanlige barnesykdommer, som nå blir vaksinert. Alle mine tre barn har fått alle sine vaksiner, men en plass bør det gå en grense!

Vi er så vaksinerte at vi tåler ikke den minste bakterie eller virus. Har du tenkt på det? Ikke det spor rart at bakterier blir resistente mot antibiotika.

Om flere mennesker tør å ikke ha et klininsk rent hus, så tror jeg at mye er vunnet i forhold til både bakterier og virus!

''Vi er så vaksinerte at vi tåler ikke den minste bakterie eller virus. Har du tenkt på det? Ikke det spor rart at bakterier blir resistente mot antibiotika.''

Det der blir kortslutning. Vaksiner har den effekt at det styrker og trener det spesifikke imunforsvaret.

Bruk av antibiotika er en annen diskusjon. Der er man i Norge langt mer restriktive enn mange andre landt.

God hygiene er en helsegevinst. Nitidig steriliering virker mot sin hensikt.

mvh

hidi, the scorpion
Skrevet

''Og ingen av dere har lært av "influensavaksinen", hvor mange barn har fått store erstatninger pga ødelagt liv!''

Nøyaktig hva skulle man ha lært av 18 erstatninger etter 2,2 millioner vaksinedoser, under en pandemi?

Jeg mener ikke at det ikke er tragisk for de 18, men alle vaksineutprøvinger handler om statistikk og store tall. 18 av 2200000 er ikke akkurat høyrisiko.

''Jeg mener ikke at det ikke er tragisk for de 18, men alle vaksineutprøvinger handler om statistikk og store tall. 18 av 2200000 er ikke akkurat høyrisiko.''

Muligens ikke, men de millionene kunne vært brukt på vaksiner til barn i fattige land!

Vi rike beskytter oss med alle mulige midler på bekostning av spebarn i fattige land.

Flott gjort; laban:(

hidi, the scorpion
Skrevet

''Vi er så vaksinerte at vi tåler ikke den minste bakterie eller virus. Har du tenkt på det? Ikke det spor rart at bakterier blir resistente mot antibiotika.''

Det der blir kortslutning. Vaksiner har den effekt at det styrker og trener det spesifikke imunforsvaret.

Bruk av antibiotika er en annen diskusjon. Der er man i Norge langt mer restriktive enn mange andre landt.

God hygiene er en helsegevinst. Nitidig steriliering virker mot sin hensikt.

mvh

''Det der blir kortslutning. Vaksiner har den effekt at det styrker og trener det spesifikke imunforsvaret.''

Men ingen u-land får den... Og vaksinene de trenger er mye billigere.

Men vi rike, bruker alle midler på en vaksine, som skal hjelpe folk i vesten!

Og sannsynligheten, for at vaksinen er prøvd ut på fattige, hvor stor prosent sjanse er det for det;(

Skrevet

''Jeg mener ikke at det ikke er tragisk for de 18, men alle vaksineutprøvinger handler om statistikk og store tall. 18 av 2200000 er ikke akkurat høyrisiko.''

Muligens ikke, men de millionene kunne vært brukt på vaksiner til barn i fattige land!

Vi rike beskytter oss med alle mulige midler på bekostning av spebarn i fattige land.

Dette er tull og bortforklaringer, hidi, og du vet det.

Intet tilsier at de pengene hadde gått til "fattige barn i Bangladdesh" hvis de ikke ble brukt her.

Det er like tåpelig som å si "vi bør stenge en skole", for de pengene kunne gått til barn i fattige land.

Vi har god råd til BÅDE vaksine OG vaksiner til barn i fattige land.

Skrevet

''Det der blir kortslutning. Vaksiner har den effekt at det styrker og trener det spesifikke imunforsvaret.''

Men ingen u-land får den... Og vaksinene de trenger er mye billigere.

Men vi rike, bruker alle midler på en vaksine, som skal hjelpe folk i vesten!

Og sannsynligheten, for at vaksinen er prøvd ut på fattige, hvor stor prosent sjanse er det for det;(

Det du skriver er en stor kortslutning - årsaken til manglende vaksinsasjon i "Bangladesh" er IKKE at vi bruker penger på vaksine i Norge.

Spesielt ikke siden det ville kostet staten langt mer å behandle alle de som ble alvorlig syke fra influensaen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette er tull og bortforklaringer, hidi, og du vet det.

Intet tilsier at de pengene hadde gått til "fattige barn i Bangladdesh" hvis de ikke ble brukt her.

Det er like tåpelig som å si "vi bør stenge en skole", for de pengene kunne gått til barn i fattige land.

Vi har god råd til BÅDE vaksine OG vaksiner til barn i fattige land.

''Vi har god råd til BÅDE vaksine OG vaksiner til barn i fattige land.''

Da har du oversett noe veldig vesentlig, barn i fattige land _får_ ikke vaksiner!

Du som er så opptatt av statistikk, fortell meg hvor mange unger som dør pr. minutt i verden, pga dårlig helsebehandling.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det du skriver er en stor kortslutning - årsaken til manglende vaksinsasjon i "Bangladesh" er IKKE at vi bruker penger på vaksine i Norge.

Spesielt ikke siden det ville kostet staten langt mer å behandle alle de som ble alvorlig syke fra influensaen.

''Spesielt ikke siden det ville kostet staten langt mer å behandle alle de som ble alvorlig syke fra influensaen.''

Kødder du?

Skrevet

''Vi har god råd til BÅDE vaksine OG vaksiner til barn i fattige land.''

Da har du oversett noe veldig vesentlig, barn i fattige land _får_ ikke vaksiner!

Du som er så opptatt av statistikk, fortell meg hvor mange unger som dør pr. minutt i verden, pga dårlig helsebehandling.

Ja, og hvorfor skal det settes opp mot vaksinering av barn i Norge?

Tror du barn i Bangladesh blir vaksinert hvis ikke barn i Norge gjør det?

Skrevet

Hei!

Nettopp, selv om mange ikke tror det, flere nonner har hatt en eller to seksualpartnere før de tok valget, men de har langt færre enn det som er normalt.

Og livmorhalskreft forekommer nesten ikke!

Det er noe man har kjent til lenge og av den grunn vet man at mange seksualpartnere og mye ulik bakterieflora inn i kvinners vagina trigger livmorhalskreft å utvikle seg.

Selv har jeg kun hatt min mann og da en fornuftig fastlege hørte det, sa også han at selvsagt trenger jeg ikke å gå til regelmessige kontroller, jeg er ikke i noen risikogruppe.

Så et par seksualpartnere er en ganske god beskytter, men jeg vet at de fleste i dag tror det er lykke og sikkert mye mer i å ha mange seksualpartnere, men jeg tror ikke det, jeg ser en forskjell på de mennesker som lever gode og stabile familieliv og de som lever utsvevende og etter sine lyster til en hver tid.

''Det er noe man har kjent til lenge og av den grunn vet man at mange seksualpartnere og mye ulik bakterieflora inn i kvinners vagina trigger livmorhalskreft å utvikle seg'' Dette stemmer ikke Madelenemie. Tidligere antok man at livsstil kunne føre til livmorhalskreft, men dette har man gått bort fra. Livmorhalskreft er forårsaket av ulike virus, og i dag anbefaler man faktisk ikke bare unge jenter men også unge gutter og voksne kvinner å ta vaksinen. Man anbefaler faktisk de som allerede er smittet av ett hpv-virus å ta den, for å forhindre smitt av et annet hpv-virus. Det er nemlig flere ulike typer hpv-virus som kan føre til livmorhalskreft, ikke bare ett.

Skrevet

''Spesielt ikke siden det ville kostet staten langt mer å behandle alle de som ble alvorlig syke fra influensaen.''

Kødder du?

Selvsagt ikke.

Vaksinasjon koster svært lite.

Å behandle folk som er syke - de skal til legen, de skal ha tabletter, og smertestillene. Noen skal legges inn. Utallige er vekke fra jobb (og skal ha sykepenger, og/eller betaler ikke skatt) enten fordi de selv er syke, eller for ungene er syke.

Vaksine er en meget billig forsikring.

Skrevet

''Det er noe man har kjent til lenge og av den grunn vet man at mange seksualpartnere og mye ulik bakterieflora inn i kvinners vagina trigger livmorhalskreft å utvikle seg'' Dette stemmer ikke Madelenemie. Tidligere antok man at livsstil kunne føre til livmorhalskreft, men dette har man gått bort fra. Livmorhalskreft er forårsaket av ulike virus, og i dag anbefaler man faktisk ikke bare unge jenter men også unge gutter og voksne kvinner å ta vaksinen. Man anbefaler faktisk de som allerede er smittet av ett hpv-virus å ta den, for å forhindre smitt av et annet hpv-virus. Det er nemlig flere ulike typer hpv-virus som kan føre til livmorhalskreft, ikke bare ett.

Takk for et informativt innlegg, Kayia!

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, og hvorfor skal det settes opp mot vaksinering av barn i Norge?

Tror du barn i Bangladesh blir vaksinert hvis ikke barn i Norge gjør det?

''Tror du barn i Bangladesh blir vaksinert hvis ikke barn i Norge gjør det?''

Er du komplett idiot?For vaksinene, overalt i verden, er gratis?

Skrevet

''Flott gjort; laban:(''

???

Jeg er ikke noen myndighet. Jeg kommenterte at vi "burde lært noe" av influensavaksinen, ikke noe som handlet om økonomi.

Hvis vi skal gi mer til u-land, er det helt sikkert noe annet enn pandemivaksine vi kan ta noen millioner fra. Norge har så mye penger at det renner over, så det er en helt annen diskusjon.

Skrevet

''Tror du barn i Bangladesh blir vaksinert hvis ikke barn i Norge gjør det?''

Er du komplett idiot?For vaksinene, overalt i verden, er gratis?

''Er du komplett idiot?For vaksinene, overalt i verden, er gratis? – hidi, the scorpion''

Nei, vaksine er ikke gratis, men det har heller intet å gjøre med om barn i Norge vaksineres, og det vet du godt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvsagt ikke.

Vaksinasjon koster svært lite.

Å behandle folk som er syke - de skal til legen, de skal ha tabletter, og smertestillene. Noen skal legges inn. Utallige er vekke fra jobb (og skal ha sykepenger, og/eller betaler ikke skatt) enten fordi de selv er syke, eller for ungene er syke.

Vaksine er en meget billig forsikring.

''Vaksine er en meget billig forsikring.''

Igjen et lite gjennomtenkt innlegg, hvor du forutsetter at alle i verden har råd til "din billige" forsikring!

Snakk om medmenneskelighet:(

Skrevet

''Vaksine er en meget billig forsikring.''

Igjen et lite gjennomtenkt innlegg, hvor du forutsetter at alle i verden har råd til "din billige" forsikring!

Snakk om medmenneskelighet:(

''Igjen et lite gjennomtenkt innlegg, hvor du forutsetter at alle i verden har råd til "din billige" forsikring!

Snakk om medmenneskelighet:( – hidi, the scorpion''

At ikke alle får vaksine endrer ikke på at vaksine er en billig forsikring for de som tar den. Og siden alternativet (at folk ble syke og vekke fra jobb) er langt dyrere, så ville det (om noe) føre til mindre helsepenger for andre.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er du komplett idiot?For vaksinene, overalt i verden, er gratis? – hidi, the scorpion''

Nei, vaksine er ikke gratis, men det har heller intet å gjøre med om barn i Norge vaksineres, og det vet du godt.

''Nei, vaksine er ikke gratis, men det har heller intet å gjøre med om barn i Norge vaksineres, og det vet du godt.''

Er du virkelig såå dum? Vaksiner blir utviklet i vesten _ for_ vesten. Og de dårlige testene gjør vi i fattige land, mot en liten betaling.

Trodde faktisk at du, Sør, var kjent med det dilemmaet....

Skrevet

''Nei, vaksine er ikke gratis, men det har heller intet å gjøre med om barn i Norge vaksineres, og det vet du godt.''

Er du virkelig såå dum? Vaksiner blir utviklet i vesten _ for_ vesten. Og de dårlige testene gjør vi i fattige land, mot en liten betaling.

Trodde faktisk at du, Sør, var kjent med det dilemmaet....

''Er du virkelig såå dum?''

Det overlater jeg til deg.

'' Vaksiner blir utviklet i vesten _ for_ vesten. Og de dårlige testene gjør vi i fattige land, mot en liten betaling.

Trodde faktisk at du, Sør, var kjent med det dilemmaet.... – hidi, the scorpion''

Mer irrelevant utenomsnakk.

Heller ikke dette tilsier at flere barn i Bangladesh blir vaksinert hvis barn i Norge ikke blir vaksinert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...