Gå til innhold

NHD. Livmorhalskreft vaksine (viktig..)

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

''Igjen et lite gjennomtenkt innlegg, hvor du forutsetter at alle i verden har råd til "din billige" forsikring!

Snakk om medmenneskelighet:( – hidi, the scorpion''

At ikke alle får vaksine endrer ikke på at vaksine er en billig forsikring for de som tar den. Og siden alternativet (at folk ble syke og vekke fra jobb) er langt dyrere, så ville det (om noe) føre til mindre helsepenger for andre.

''At ikke alle får vaksine endrer ikke på at vaksine er en billig forsikring for de som tar den. Og siden alternativet (at folk ble syke og vekke fra jobb) er langt dyrere, så ville det (om noe) føre til mindre helsepenger for andre.''

Så i bunn og grunn handler det hele om økonomi. Så edelt.

Naive meg, som trodde det handlet om menneskeliv! Sorry.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

19

• PieLill

15

• Madelenemie

14

Skrevet

''Det der blir kortslutning. Vaksiner har den effekt at det styrker og trener det spesifikke imunforsvaret.''

Men ingen u-land får den... Og vaksinene de trenger er mye billigere.

Men vi rike, bruker alle midler på en vaksine, som skal hjelpe folk i vesten!

Og sannsynligheten, for at vaksinen er prøvd ut på fattige, hvor stor prosent sjanse er det for det;(

''Men ingen u-land får den... Og vaksinene de trenger er mye billigere.''

I sta var problemet at det er for mye vaksine og at den ødelegger imunforsvaret vårt. Nå er problemet at fattige ikke får den. Er virksomme og trygge vaksiner et gode likevel?

''Men vi rike, bruker alle midler på en vaksine, som skal hjelpe folk i vesten!''

Rike personer bruker masse penger på seg selv. Rike land det samme.

''Og sannsynligheten, for at vaksinen er prøvd ut på fattige, hvor stor prosent sjanse er det for det;(''

Det er selvfølgelig uakseptabelt å bruke fattoge til prøvekaniner. Jeg håper det blir stadig vanskeligere å komme unna med slikt.

Problemet er ikke at rike har god tilgang på vaksiner, men at man ikke også sørger for trygge og virksomme vaksiner til en rimelig penge i fattige land.

mvh

hidi, the scorpion
Skrevet

''Men ingen u-land får den... Og vaksinene de trenger er mye billigere.''

I sta var problemet at det er for mye vaksine og at den ødelegger imunforsvaret vårt. Nå er problemet at fattige ikke får den. Er virksomme og trygge vaksiner et gode likevel?

''Men vi rike, bruker alle midler på en vaksine, som skal hjelpe folk i vesten!''

Rike personer bruker masse penger på seg selv. Rike land det samme.

''Og sannsynligheten, for at vaksinen er prøvd ut på fattige, hvor stor prosent sjanse er det for det;(''

Det er selvfølgelig uakseptabelt å bruke fattoge til prøvekaniner. Jeg håper det blir stadig vanskeligere å komme unna med slikt.

Problemet er ikke at rike har god tilgang på vaksiner, men at man ikke også sørger for trygge og virksomme vaksiner til en rimelig penge i fattige land.

mvh

''Problemet er ikke at rike har god tilgang på vaksiner, men at man ikke også sørger for trygge og virksomme vaksiner til en rimelig penge i fattige land.''

Der oppsummerte du alt, Pie Lill,mye bedre enn jeg.

Takk!!

Skrevet

''Nei, vaksine er ikke gratis, men det har heller intet å gjøre med om barn i Norge vaksineres, og det vet du godt.''

Er du virkelig såå dum? Vaksiner blir utviklet i vesten _ for_ vesten. Og de dårlige testene gjør vi i fattige land, mot en liten betaling.

Trodde faktisk at du, Sør, var kjent med det dilemmaet....

''Og de dårlige testene gjør vi i fattige land, mot en liten betaling.''

Det der har kanskje vært delvis riktig en gang i tiden.

Nå har det ingenting med virkeligheten å gjøre. Jeg synes ikke du skal sette fram slike påstander som om det er noe som alle vet.

I vaksineforsøk er det ikke dårlige tester, det tar årevis. (Nå holder vi pandemier utenfor, for da har man faktisk ikke så mange år å gjøre på.) De som er med på vaksineforsøk, er informert og må samtykke, de rekrutteres ikke bare fra fattige land, og de får ikke betalt.

Skrevet

''At ikke alle får vaksine endrer ikke på at vaksine er en billig forsikring for de som tar den. Og siden alternativet (at folk ble syke og vekke fra jobb) er langt dyrere, så ville det (om noe) føre til mindre helsepenger for andre.''

Så i bunn og grunn handler det hele om økonomi. Så edelt.

Naive meg, som trodde det handlet om menneskeliv! Sorry.

Det var da du som trakk inn penger, etter at "trygg vaksine"-kortet ditt ikke virket.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Og de dårlige testene gjør vi i fattige land, mot en liten betaling.''

Det der har kanskje vært delvis riktig en gang i tiden.

Nå har det ingenting med virkeligheten å gjøre. Jeg synes ikke du skal sette fram slike påstander som om det er noe som alle vet.

I vaksineforsøk er det ikke dårlige tester, det tar årevis. (Nå holder vi pandemier utenfor, for da har man faktisk ikke så mange år å gjøre på.) De som er med på vaksineforsøk, er informert og må samtykke, de rekrutteres ikke bare fra fattige land, og de får ikke betalt.

''Nå har det ingenting med virkeligheten å gjøre. Jeg synes ikke du skal sette fram slike påstander som om det er noe som alle vet.''

Så ingen selger nyrer lenger? Ingen mennesker blir drept for organer?

Dette kan du motbevise?

Skrevet

''Nå har det ingenting med virkeligheten å gjøre. Jeg synes ikke du skal sette fram slike påstander som om det er noe som alle vet.''

Så ingen selger nyrer lenger? Ingen mennesker blir drept for organer?

Dette kan du motbevise?

Jeg har ikke ment noe om organsalg, kun om vaksineforsøk. Det har jeg nemlig litt greie på.

Jeg tror nok vi er enige om at organindustrien er kynisk og tragisk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var da du som trakk inn penger, etter at "trygg vaksine"-kortet ditt ikke virket.

Sikkert!

Kan du ikke svare på spørsmålet mitt?

Du har jo statistikk for alt, så hvorfor ikke over hvor mange barn i verden dør hvert minutt?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ikke ment noe om organsalg, kun om vaksineforsøk. Det har jeg nemlig litt greie på.

Jeg tror nok vi er enige om at organindustrien er kynisk og tragisk.

''Jeg tror nok vi er enige om at organindustrien er kynisk og tragisk.''

Absolutt!

Men du tror ikke at mennesker blir betalt for å være forsøkskaniner når det gjeldert vaksiner?

Tror vi er forferdelige naive.

Hva tror du?

Skrevet

Sikkert!

Kan du ikke svare på spørsmålet mitt?

Du har jo statistikk for alt, så hvorfor ikke over hvor mange barn i verden dør hvert minutt?

''Du har jo statistikk for alt, så hvorfor ikke over hvor mange barn i verden dør hvert minutt? – hidi, the scorpion''

Dødsraten for de under 5 år (altså, hvor mange av 1000 fødte dør før de fyller 5 år) er i løpet av de siste 40 årene redusert fra 140 per 1000 til 60 per 1000. Et solid fremskritt.

Skrevet

Absolutt!

Men du tror ikke at mennesker blir betalt for å være forsøkskaniner når det gjeldert vaksiner?

Hva tror du?

Ikke i forsøk som foregår i regi av seriøse helsemyndigheter. Det er massevis av protokoller og regler for sånt. Ingen kan lenger invadere en stillehavsøy og bruke de innfødte etter eget ønske. Verden er blitt altfor åpen og "liten" til det.

Også i fattige land er det opplyste mennesker som ville reagere dersom det forekom slike overgrep i den målestokken som kreves for å få en vaksine godkjent gjennom de instansene som holder på med sånt. Det er ikke Collett og Nycomed (de heter noe annet nå) som utvikler vaksiner.

Jeg tror nok det er litt av hvert innenfor legemiddelindustrien, hvis vi ser på hele verden. Akkurat som innenfor enhver annen kapitalistisk industri. Men jeg tror heller ikke den er _bare_ slem og pengegrisk.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Du har jo statistikk for alt, så hvorfor ikke over hvor mange barn i verden dør hvert minutt? – hidi, the scorpion''

Dødsraten for de under 5 år (altså, hvor mange av 1000 fødte dør før de fyller 5 år) er i løpet av de siste 40 årene redusert fra 140 per 1000 til 60 per 1000. Et solid fremskritt.

''Dødsraten for de under 5 år (altså, hvor mange av 1000 fødte dør før de fyller 5 år) er i løpet av de siste 40 årene redusert fra 140 per 1000 til 60 per 1000. Et solid fremskritt.''

Er du så håpløs? Hvor mange somaliske barn dør før de er fem? Hvor mange europeiske barn dør før de er fem?

Hva er forholdet mellom Afrika og Europa, når det gjelder dødsraten, for barn, mellom disse verdensdelene?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke i forsøk som foregår i regi av seriøse helsemyndigheter. Det er massevis av protokoller og regler for sånt. Ingen kan lenger invadere en stillehavsøy og bruke de innfødte etter eget ønske. Verden er blitt altfor åpen og "liten" til det.

Også i fattige land er det opplyste mennesker som ville reagere dersom det forekom slike overgrep i den målestokken som kreves for å få en vaksine godkjent gjennom de instansene som holder på med sånt. Det er ikke Collett og Nycomed (de heter noe annet nå) som utvikler vaksiner.

Jeg tror nok det er litt av hvert innenfor legemiddelindustrien, hvis vi ser på hele verden. Akkurat som innenfor enhver annen kapitalistisk industri. Men jeg tror heller ikke den er _bare_ slem og pengegrisk.

'' Men jeg tror heller ikke den er _bare_ slem og pengegrisk.''

Det tror jeg. HIV medisiner er "billig" i USA, men for de fattige, er prisen astreonomisk.

Rettferdighet, neppe:(

Skrevet

''Dødsraten for de under 5 år (altså, hvor mange av 1000 fødte dør før de fyller 5 år) er i løpet av de siste 40 årene redusert fra 140 per 1000 til 60 per 1000. Et solid fremskritt.''

Er du så håpløs? Hvor mange somaliske barn dør før de er fem? Hvor mange europeiske barn dør før de er fem?

Hva er forholdet mellom Afrika og Europa, når det gjelder dødsraten, for barn, mellom disse verdensdelene?

''Er du så håpløs?''

Dine konstante ufinheter sier mer om deg enn om meg. Har du drukket? Igjen?

'' Hvor mange somaliske barn dør før de er fem? Hvor mange europeiske barn dør før de er fem?

Hva er forholdet mellom Afrika og Europa, når det gjelder dødsraten, for barn, mellom disse verdensdelene? – hidi, the scorpion''

Og hva er poenget? Alle vet det er en enorm forskjell, nettopp også på grunn av vaksinasjoner er bedre i Europa.

Intet av det er noe argument for hvorfor vi ikke skulle vaksinere i Europa.

Skrevet

'' Men jeg tror heller ikke den er _bare_ slem og pengegrisk.''

Det tror jeg. HIV medisiner er "billig" i USA, men for de fattige, er prisen astreonomisk.

Rettferdighet, neppe:(

Men det er jo mye som er slik i USA, ikke bare akkurat legemidler?

Det er klart det er mye som er urettferdig, men hvordan skal vi få produsert legemidler (eller mat for den saks skyld), uten at noen tjener på det? Vi kan selvfølgelig resette hele verdensordningen, men det er en operasjon som er svært krevende.

Det er en annen tråd her som handler om meningsfylt arbeid. Jeg tror faktisk det er mange som finner mening i å jobbe med utvikling og produksjon av legemidler, og som slett ikke er mer ondsinnet enn oss andre.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er du så håpløs?''

Dine konstante ufinheter sier mer om deg enn om meg. Har du drukket? Igjen?

'' Hvor mange somaliske barn dør før de er fem? Hvor mange europeiske barn dør før de er fem?

Hva er forholdet mellom Afrika og Europa, når det gjelder dødsraten, for barn, mellom disse verdensdelene? – hidi, the scorpion''

Og hva er poenget? Alle vet det er en enorm forskjell, nettopp også på grunn av vaksinasjoner er bedre i Europa.

Intet av det er noe argument for hvorfor vi ikke skulle vaksinere i Europa.

''Dine konstante ufinheter sier mer om deg enn om meg. Har du drukket? Igjen?''

Personangrep?

Det klarte du rimelig raskt. Gøy at du avslørere deg selv;))))

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det er jo mye som er slik i USA, ikke bare akkurat legemidler?

Det er klart det er mye som er urettferdig, men hvordan skal vi få produsert legemidler (eller mat for den saks skyld), uten at noen tjener på det? Vi kan selvfølgelig resette hele verdensordningen, men det er en operasjon som er svært krevende.

Det er en annen tråd her som handler om meningsfylt arbeid. Jeg tror faktisk det er mange som finner mening i å jobbe med utvikling og produksjon av legemidler, og som slett ikke er mer ondsinnet enn oss andre.

''Jeg tror faktisk det er mange som finner mening i å jobbe med utvikling og produksjon av legemidler, og som slett ikke er mer ondsinnet enn oss andre.''

Absolutt! Og de er det mange av.

Skriver mer om det i morgen, laban, er trøtt;)

Skrevet

At man kan redusere forekomsten av kjønnssykdommer vet alle.

Poenget er at én seksualpartner er nok, og at man ikke er garantert stort om historien til vedkommende. Sånn er det bare.

Med vennlig hilsen

En seksualpartner er nok, men sjansen for å bli smittet av ugunstig HPV øker med økt antall partnere.

Gjest Forsøkskanin
Skrevet

Absolutt!

Hva tror du?

Jeg har vært forsøkkanin for den årlige influensavaksinen til Folkehelsa i mange år. Ingen u-land involvert, ingen penger involvert. Det finns mange som synes vaksiner er viktig nok til å bli med på forsøk.

Skrevet

''Dine konstante ufinheter sier mer om deg enn om meg. Har du drukket? Igjen?''

Personangrep?

Det klarte du rimelig raskt. Gøy at du avslørere deg selv;))))

Neida, bare et spørsmål om hvorfor du stadig kommer med ufinheter når du ikke har svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...