Gå til innhold

Frøken Skadefryd og herr Filosof

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig med psykiateren min! Han er morsom og dyktig, empatisk og alvorlig. ( Og nei, jeg er ikke forelsket i ham og har aldri vært det).

Når jeg kommer til ham spør han meg bestandig hvordan jeg har det selvfølgelig og jeg informerer. Har jeg det dårlig snakker vi lenge om det og han sier: hvordan skal vi løse dette farmakologisk? Er jeg på vei inn i en hypomani spør han meg om jeg mener det er klokt å medisinere det bort. Han stoler på min vurderingsevne. Har jeg det dårlig ser jeg at han helst vil gi meg en klem. Etter sykdomspratet filosoferer vi. Det kan være østens filosofi, kinesisk medisin, protestantismens innvirkning på den nordeuropeiske arbeidsmoral, amerikanernes syn på

psykiatriske psykdommer og hans kamp mot norske myndigheter. Jeg ler så tårene triller og han tåler at jeg slenger kommentarer.

Hos frøken Skadefryd på dps var det bare medisinprat og sykdomsorientering. Hun var dødsalvorlig og prøvde å gjøre meg psykere enn det jeg er. Det var ikke måte på. Hun snakket om innleggelse og det får jeg fullstendig hetta av. Hun mente vel godt men det var ikke mye humor der i gården. Jeg var helt nedbrutt da jeg gikk derfra.

Gud skje lov at jeg har den psykiateren jeg har!

Er du fornøyd med din behandler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine psykologer er akkurat som din psykiater. Søte, snille og morsomme, kunnskapsrike, engasjerte, kloke, varme, oppmerksomme. De vet nøyaktig hva jeg trenger og nøler ikke med å gi meg det. Jeg har også erfaring med flere gravalvorlige hengehuer som bare har trykket meg ned. Det gjør meg ikke akkurat friskere.

I morgen drar jeg til [by i Norge], der skal jeg for første gang høre min "herr Filosof" sitt foredrag. Gleder meg!

Skrevet

Er fornøyd med min behandler ja :)

Hun ser meg for den jeg er, og er lett å prate med.

Skrevet

Humor er viktig, og det synes jeg ofte menn er bedre på enn kvinner:)

Godt du har funnet en som passer deg perfekt. Jeg har ingen behandler, for jeg er såkalt frisk, men jeg kjenner mange som går i ulike former for terapi. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men alle som én har endt opp med behandler av motsatt kjønn etter å ha prøvd den ene etter den andre:)

Skrevet

Mine psykologer er akkurat som din psykiater. Søte, snille og morsomme, kunnskapsrike, engasjerte, kloke, varme, oppmerksomme. De vet nøyaktig hva jeg trenger og nøler ikke med å gi meg det. Jeg har også erfaring med flere gravalvorlige hengehuer som bare har trykket meg ned. Det gjør meg ikke akkurat friskere.

I morgen drar jeg til [by i Norge], der skal jeg for første gang høre min "herr Filosof" sitt foredrag. Gleder meg!

Er vi ikke heldige? Jeg har også en psykolog som forteller meg hvilken fantastisk og vakker kvinne jeg er. Også mann selvfølgelig.

Vi skal prise oss lykkelige.

Skrevet

Godt du har funnet en som passer deg perfekt. Jeg har ingen behandler, for jeg er såkalt frisk, men jeg kjenner mange som går i ulike former for terapi. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men alle som én har endt opp med behandler av motsatt kjønn etter å ha prøvd den ene etter den andre:)

Hm, interessant. Kanskje vi trenger det motsatte kjønn for å bryne oss litt og få litt ekstra oppmerksomhet? Nå skal det sies at min fastlege, som jeg også er meget fornøyd med, ikke filosoferer, men er veldig opptatt av at jeg må lytte til min sjel. Ikke verst.

Skrevet

Er fornøyd med min behandler ja :)

Hun ser meg for den jeg er, og er lett å prate med.

Så flott! Men jeg tror det kommer litt an på oss som pasienter også. Er vi tverre og vanskelige, smitter det nok over på behandleren og timen blir tyngre.

Skrevet

Hm, interessant. Kanskje vi trenger det motsatte kjønn for å bryne oss litt og få litt ekstra oppmerksomhet? Nå skal det sies at min fastlege, som jeg også er meget fornøyd med, ikke filosoferer, men er veldig opptatt av at jeg må lytte til min sjel. Ikke verst.

Jeg har tenkt i samme baner. Det er kanskje noe der. Jeg synes det er litt artig å se hvordan kvinnene sminker og ordner seg når de får en mannlig behandler de liker, og hvordan mennene retter seg opp i ryggen når de har vært hos sin kvinnelige. Det er positivt det vel, så sant det ikke bikker over i forelskelse?:)

Fastleger trenger ikke å være store humorister eller filosofer, men det er en fordel om de er åpne for at ting kan sitte i sjela også.

Skrevet

Så flott! Men jeg tror det kommer litt an på oss som pasienter også. Er vi tverre og vanskelige, smitter det nok over på behandleren og timen blir tyngre.

Sikkert :)

Føler meg ganske frisk nå, bortsett fra at jeg sliter med kiloene. Kanskje jeg ikke burde hatt behandler, det er jo for folk som er syke.

Skrevet

Jeg har tenkt i samme baner. Det er kanskje noe der. Jeg synes det er litt artig å se hvordan kvinnene sminker og ordner seg når de får en mannlig behandler de liker, og hvordan mennene retter seg opp i ryggen når de har vært hos sin kvinnelige. Det er positivt det vel, så sant det ikke bikker over i forelskelse?:)

Fastleger trenger ikke å være store humorister eller filosofer, men det er en fordel om de er åpne for at ting kan sitte i sjela også.

Jeg tenker alltid på hva jeg skal ha på meg når jeg drar til mine mannlige behandlere. Elsker å få komplimenter. I min alder (jeg er 47 år gammel), er det deilig å få komplimenter. Jeg er en typisk forfengelig kvinne

Men selvfølgelig. Det viktigste er å få feedback på den du er.

Skrevet

Sikkert :)

Føler meg ganske frisk nå, bortsett fra at jeg sliter med kiloene. Kanskje jeg ikke burde hatt behandler, det er jo for folk som er syke.

Er du ikke psyk? Heldige deg! Det med disse kiloene er noe dritt. Jeg har gått inn for et strengt regime. Trene og spiser mindre. Jeg har helt mistet apetitten og det er heller ikke bra.

Håper du tar rotta på disse deprimerende kiloene!

Psyk eller ikke. Håper du har det bra!

Skrevet

Er du ikke psyk? Heldige deg! Det med disse kiloene er noe dritt. Jeg har gått inn for et strengt regime. Trene og spiser mindre. Jeg har helt mistet apetitten og det er heller ikke bra.

Håper du tar rotta på disse deprimerende kiloene!

Psyk eller ikke. Håper du har det bra!

Håper jeg mister apetitten :)

Tror ikke jeg er syk, føler meg tung og lat men tror det er pga overspising. MÅ bare ta meg sammen...i morgen. Hver mandag skal jeg det, må ta det mer alvorlig. Går jo bare opp, må bare ned nå.

Du er flink som klarer å trene og spise mindre. Vet jeg vil gå ned i vekt hvis jeg slutter med medisiner, for da blir jeg syk. Spiser lite når jeg er syk, men så vil jeg ikke det heller. Samboeren min sier jeg har vært bra dette året, har jo ikke ligget i sengen eller på sofaen. Men det er de kiloene, arrrg!

Skrevet

Håper jeg mister apetitten :)

Tror ikke jeg er syk, føler meg tung og lat men tror det er pga overspising. MÅ bare ta meg sammen...i morgen. Hver mandag skal jeg det, må ta det mer alvorlig. Går jo bare opp, må bare ned nå.

Du er flink som klarer å trene og spise mindre. Vet jeg vil gå ned i vekt hvis jeg slutter med medisiner, for da blir jeg syk. Spiser lite når jeg er syk, men så vil jeg ikke det heller. Samboeren min sier jeg har vært bra dette året, har jo ikke ligget i sengen eller på sofaen. Men det er de kiloene, arrrg!

Jeg knasker medisiner så det står etter! Vet ikke hva som har fått meg til å miste appetiten. Kanskje det at jeg ikke drikker mer?Men jeg har bare gått ned en kilo.

Skrevet

Jeg knasker medisiner så det står etter! Vet ikke hva som har fått meg til å miste appetiten. Kanskje det at jeg ikke drikker mer?Men jeg har bare gått ned en kilo.

Du er veldig flink som ikke drikker mer, jeg har et usunt forhold til mat og godteri. Er avhengig på en måte, prøver å fylle tomrommet i meg. Men det må jo finnes noe ant å fylle det med, skulle hatt noe å gjøre.

Skrevet

Du er veldig flink som ikke drikker mer, jeg har et usunt forhold til mat og godteri. Er avhengig på en måte, prøver å fylle tomrommet i meg. Men det må jo finnes noe ant å fylle det med, skulle hatt noe å gjøre.

Jeg vet ikke hvor du er i livet. Har du barn? Det er en trivselsfaktor av en annen verden.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du er i livet. Har du barn? Det er en trivselsfaktor av en annen verden.

Barna mine er ganske store nå.

Skrevet

Har de flyttet ut?

Han på 19 år har flyttet ut, har en på 15 år også. Men vi er jo endel sammen fordet, koselig det da :)

Men de er jo opptatt med sitt.

Skrevet

Jeg har også prøvd litt forskjellig, og det fungerer definitivt best med de av samme kjønn. Men du kjenner jo ikke meg, så jeg ødelegger ikke statistikken din likevel :-)

Skrevet

Han på 19 år har flyttet ut, har en på 15 år også. Men vi er jo endel sammen fordet, koselig det da :)

Men de er jo opptatt med sitt.

Jeg har en på 19 som går på privatskole for å forbedre karakterene sine. Så har jeg en på 17 og en på 11.l Elleveårinigen er mitt solskinn som lyser opp hverdagen. Elsker barna mine! Hvem gjør ikke det? Gruer meg til de flytter hjemifra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...