Gå til innhold

Unnvikende personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert_80
Skrevet

Jeg tror jeg er på randen av en livskrise. Hva gjør man hvis man har en unnvikende personlighetsforstyrrelse og ikke en gang takler å feire jul sammen med sin egen familie en gang. Dette funker ikke fordi jeg blir sittende i en krok uten å si noe og det tror jeg ikke jeg orker. Hva gjør man i en slik situasjon? Kan man innlegges på en dps i jula hvis man blir så dårlig, eller må man fint greie seg i all ensomhet?

Jeg tror det er snart slutt på mitt liv egentlig, blir suicidal av dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest frustrert_80
Skrevet

Hva har du forsøkt av terapi og ren praktisk trening?

Jeg har en rekke diagnoser etterhvet i psykiatrien og vært i terapi for bla sosial angst. Jeg visste ingen ting om unnvikende pf på den tida så tror ikke psykologen min helt skjønte alvoret.

Jeg har så lite nettverk nå at jeg har få situasjoner å øve meg i. Derfor ser jeg det nesten som ingen vits i å gå i terapi. Jeg vet ikke hvordan man snakker med folk lenger for jeg er så mye alene.

Skrevet

Jeg har en rekke diagnoser etterhvet i psykiatrien og vært i terapi for bla sosial angst. Jeg visste ingen ting om unnvikende pf på den tida så tror ikke psykologen min helt skjønte alvoret.

Jeg har så lite nettverk nå at jeg har få situasjoner å øve meg i. Derfor ser jeg det nesten som ingen vits i å gå i terapi. Jeg vet ikke hvordan man snakker med folk lenger for jeg er så mye alene.

Går du i terapi nå? Om ikke er det der du bør begynne. Det viktige her er ikke kun terapien men at terapien også tar for seg adferdstrening, altså ren praksis i Real Life. For noen kan en start være en terapigruppe, for andre kan det være å aktivt oppsøke hverdagslivet utenfor de 4 vegger. Jeg tror få med denne typen diagnose blir bedre kun av å sitte å prate med en behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...