Gå til innhold

Jeg ble voldtatt i helgen - NHD og andre haster

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Hei!

Jeg kan fortelle det som skjedde i helgen, selv om jeg ikke husker alt!

Det startet med at jeg fikk meg kjæreste på fredag og på lørdag skulle vi se film.. han som gjorde dette bor på samme institusjon som meg!

Men det begynte med at han sjenket meg en halvliter sprit (20%).. jeg tåler ikke sprit, jeg blir helt fjern!

Jeg var helt fjern da han spurte om vi skulle ha sex!

Akuratt da var jeg så pass ruset at jeg ikke kunne velge selv!

Det endte med at vi gikk inn på soverommet og tok av oss klærne og han ville ha sex med meg i flere stillinger!

Da det hadde gått en stund måtte jeg runke ham..

Jeg ville egentlig ikke dette!

Jeg var redd han skulle gjøre meg noe om jeg nektet!

Etter en stund fikk jeg et lite klart øyeblikk, da sa jeg klart i fra om at jeg ikke ville mer.. men han fortsatte.. jeg sa det flere ganger at jeg ikke ville mer, men han hørte ikke!

Da jeg skulle inn til mitt rom var jeg så full at jeg bare slang meg på sofaen og var langt inn i min egen verden.

Dagen etter fortalte jeg dette til personalet, siden de hadde en mistanke!

Det var da jeg fant ut at han egentlig ikke får lov til å ha besøk!

Han får ikke lov å drikke alkohol, men hadde fått en annen til å kjøpe!

Personalet hadde aldri tilsyn da jeg og han var alene!

De kom aldri og så at han sjenket meg alkohol og de kom aldri etter da han ville ta meg til soverommet å ha sex med meg!

De kom ikke etter da jeg og han hadde sex!

De brydde seg ikke!

I går var jeg på voldtektsmottaket og måtte ta flere undersøkelser!

Jeg måtte også ta angrepille og antibiotika siden samleiet var ubeskyttet!

I ettertid har jeg vært ganske paranoid og deprimert!

Jeg kom meg ikke på skolen i dag pga jeg kastet opp og hadde diare!

Jeg er redd ham nå og tør nesten ikke være alene når han er i nærheten!

Jeg tror han skal drepe meg!

Jeg tror også han har satt inn kameraer slik at han kan overvåke meg!

Jeg er også veldig sliten!

Jeg sovnet ikke før kl 4 eller halv 5 i natt!

Jeg er veldig deprimert og klandrer meg selv for dette!

Men skal jeg egentlig dette?

Skal jeg klandre meg selv, han som gjorde dette eller personalet som aldri hadde tilsyn?

Jeg skal møte advokaten på onsdag for å diskutere anmeldelse!

For både voldektsmottaket og somatisk ville ha han anmeldt!

Jeg vet bare ikke hvem jeg skal anmelde.. om det er han som gjorde dette eller sykehuset!

Jeg fikk ingen å snakke med i ettertid!

Personalet lovet legen at jeg skulle få noen å snakke med når jeg kom hjem, men det fikk jeg ikke!

Jeg ble bare jaget inn på rommet, og der skulle jeg være helt alene!

Jeg var så redd!

Jeg var så redd at jeg pratet med meg selv og gjentok det samme som jeg sa flere ganger!

Jeg hadde til og med samtale med bestefar som er i himmelen!

Jeg opplevde overgrep for 3 år siden og nå må jeg oppleve det igjen!

Det skal ikke noen som helst gjennomgå!

Uansett om de er psykisk friske eller ikke!

Hva synes dere jeg burde gjøre?

MVH

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du har møte med advokat alt på onsdag, da anmelder du vedkommende som gjorde dette. Det kan nesten virke som om personalet ikke forstår eller vet at dette har hendt, har de fått beskjed om dette (samt din tidligere erfaring)? I såfall virker det helt merkelig men da bør du ta tak i dem og forklare dem hva du trenger akkurat nå.

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Flott at du har møte med advokat alt på onsdag, da anmelder du vedkommende som gjorde dette. Det kan nesten virke som om personalet ikke forstår eller vet at dette har hendt, har de fått beskjed om dette (samt din tidligere erfaring)? I såfall virker det helt merkelig men da bør du ta tak i dem og forklare dem hva du trenger akkurat nå.

Hei!

Ja de vet om dette!

Jeg fortalte det i detalj!

Jeg har også fortalt om min tidligere erfaring!

Men hun som jeg har kontakt med og skal snakke med 2 ganger i uken vil ikke snakke om det!

De vil ikke svare når jeg sier at det er dem sin feil at dette skjedde!

Dem benekter alt!

Jeg ble også sendt fra voldtektsmottaket i går til somatisk avdeling og da sa legen at jeg måtte ha noen å snakke med når jeg kom hjem!

Og det LOVET dem! Men da jeg kom hjem så ville ingen snakke med meg!

Jeg måtte bare være alene!

Da jeg prøvde å snakke med dem gikk dem bare ut!

Jeg grein som bare det! Jeg pratet med meg selv og døde mennesker fordi jeg ikke kunne prate med dem.

Jeg har ikke fått pratet med noen i dag heller!

Til og med da jeg lå på akuttmottaket for en kirurgisk vurdering var dem ikke der for meg!

Dem ble sittende ute på gangen uten å være så mye inne hos meg!

Jeg hadde så vondt og var så lei meg at jeg satt bare og vugget frem og tilbake!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Ja de vet om dette!

Jeg fortalte det i detalj!

Jeg har også fortalt om min tidligere erfaring!

Men hun som jeg har kontakt med og skal snakke med 2 ganger i uken vil ikke snakke om det!

De vil ikke svare når jeg sier at det er dem sin feil at dette skjedde!

Dem benekter alt!

Jeg ble også sendt fra voldtektsmottaket i går til somatisk avdeling og da sa legen at jeg måtte ha noen å snakke med når jeg kom hjem!

Og det LOVET dem! Men da jeg kom hjem så ville ingen snakke med meg!

Jeg måtte bare være alene!

Da jeg prøvde å snakke med dem gikk dem bare ut!

Jeg grein som bare det! Jeg pratet med meg selv og døde mennesker fordi jeg ikke kunne prate med dem.

Jeg har ikke fått pratet med noen i dag heller!

Til og med da jeg lå på akuttmottaket for en kirurgisk vurdering var dem ikke der for meg!

Dem ble sittende ute på gangen uten å være så mye inne hos meg!

Jeg hadde så vondt og var så lei meg at jeg satt bare og vugget frem og tilbake!

Det er mannen som har det hele og fulle ansvar for et evt overgrep.

Personalet har ingenting med det å gjøre. De kan evt klandres for oppfølgingen, men ikke for voldtekten.

Skrevet

Det er mannen som har det hele og fulle ansvar for et evt overgrep.

Personalet har ingenting med det å gjøre. De kan evt klandres for oppfølgingen, men ikke for voldtekten.

Personalet kan klandres hvis det er brudd på rutiner og hvis oppfølgingen av klienter ikke er etter paragrafen. De kan ikke klandres for selve voldtekten.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

For det første: Ingenting av dette er din skyld - og jeg tror også du skal slappe helt av med tanke på at han overvåker deg. Det er psyken som spiller deg et puss.

Den du skal anmelde er han som hadde sex med deg. Så kan du melde institusjonen til Fylkeslegen slik at det blir gjort en granskning på om de på noe tidspunkt har sviktet. Enten i forhold til at han fikk alkohol inn til seg, eller var alene med deg hvis han ikke hadde lov, eller i forhold til oppfølgingen av deg i etterkant av hendelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...