Gå til innhold

Psyk og røyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er pokker så vanskelig å slutte å røyke... Følelser og dagsform varierer fra morgen til kveld, dag til dag. Fra himmel til helvete den samme uka... ER en rastløs sjel og har røyker i ca 12 år. Nå føler jeg at jeg må slutte om jeg ikke skal daue ung... Jeg har utviklet astma, hoster mye og er for tiden så tett at det føles ut som jeg puster gjennom et sugerør... sepsielt på morgenkvisten. Tar alt mulig av slimløsende, men merker knapt forskjell. kanskje jeg har kols allerede? Eller Lungekreft? Mamma var storrøyker og fikk hjerneslag som 38 åring :-( Døde nesten. Lider jeg samme sjebne? Lurer nesten på å kutte ut antidepressiva, for da kan jeg få Champix... Eller er det andre medikament som funker mot suget?

Jeg har hatt vondt på et punkt i halsen i et års tid... Har greid å slutte før, men jeg ryker løs på sigarettene igjen når "livet er for jævlig" og "Driter i om jeg dør ung"...

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg sluttet å røyke hjalp det veldig å tenke på alle dustefolk jeg kjente som hadde greid det før meg. Kunne de så burde da fanden meg jeg også kunne klare det!;)

Hard trening er god medisin når det blir tungt, i alle fall hvis du blir irritabel og rasende, som jeg ble. Boksesekk! :) Og nikotintyggisen var en god venn i nøden.

Skrevet

Det er vanskelig, lyst å slutte jeg og. Vil ikke dø...

Kanskje det hjelper å trappe ned?

Skrevet

Minne deg selv på hele tiden at det helvetet det er å slutte, går over. Unn deg det meste annet du skulle få lyst på, som f.eks. godis, sjokolade. Nikotintyggis var en stor hjelp for meg. Tygde ganske mye de første par ukene, og plutselig så avtok behovet for så å bli helt borte etter noen dager.

Skrevet

Gå/løp intensivt i min 20 min pr dag....og spis frukt og grønt, spis jevnt utover dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...