Gå til innhold

Betent tånegl. Operere?

Anbefalte innlegg

Gjest Betent-tå
Skrevet

Hei hei :-) Jeg er en jente på 21 år som sliten med en inngrodd tånegl. Den har vært betent i over 1 år i strekk. Jeg har vært hos legen mange ganger, han har sakt at det beste å gjøre er å fortsette med grønnsåpe-bad og bare holde ut litt til. Jeg har også vært hos flere fot-terapeuter og en fotpleier. Alle sier det beste er å holde ut litt til, så bli det bra snart, og at siste utvei er å operere. Jeg har prøvd utallige fotbad, både 2x10 min daglig til 1 gang i uken, både med grønnsåpe og intimsåpe. Jeg har fått små bandasjebiter og bomullsdotter under neglen for å avlaste, konkav negl,og ulike ting til å ta rundt tåen for å avlaste i skoen.Jeg har også prøvd å bare latt det være i fred. De siste ukene har jeg også prøvd å dryppe på ut-oljet tetreolje. Alt dette uten noe positiv effekt. Nå er jeg ganske lei og vurderer derfor å få utført en operasjon. Jeg tror legen min sa at kilereseksjon vil være det beste alternativet, jeg synes også det virker best, men det vet vel kirurgen best selv? Grunnen til at jeg har fått inngrodd negl er trolig for at jeg liker å gå med høye heler. Jeg vet at det ikke er lurt, men jeg bryr meg ikke så mye om at tærne mine blir bøyde når jeg blir 40 (fotpleieren sier alltid det). Nå har jeg ikke gått med høye heler siden betennelsen begynte. Men hvordan er det med å bruke sko og høye heler etter en evt. operasjon? Hvor lang tid tar det før det gror skikkelig? Hvor lang tid før jeg kan gå med de skoene jeg helst vil? Jeg vet det er sterkt anbefalt å unngå høye heler, men vær så snill å ta utgangspunkt i at det ikke er et alternativ :-) Om det er relevant hvordan det ser ut så er det skorpe og ofte "dødkjøtt" langs hele venstresiden av høgre storetå-negl, det er alltid ømt og av og til veldig smertefullt. Det vesker stort sett hele tiden og ofte kommer det endel puss ut, særlig om jeg trykker. Helt tilslutt lurer jeg på om du kan anbefale en kirurg nært Bergen sentrum som evt. kan utføre denne operasjonen? Tusen takk for svar :-D

Fortsetter under...

Gjest Tøfflusen
Skrevet

Du kommer til å slite med det samme problemet helt til du innser at det er måten skoene med de høye hælene klemmer på tærne dine, som er årsaken til problemene dine.

Hvis du opererer denne gangen, vil du oppleve at betennelsen bare kommer igjen. Er det virkelig verdt det?

Jeg har sett det flere ganger.

Du har blitt fortalt det igjen og igjen? Det virker som om du vil tvinge frem en løsning som ikke er der, er det virkelig verdt det?

Jeg tror du bare må innse at du må bruke komfortable sko og ta vare på føttene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...