Gå til innhold

Folkeopplysningen - homeopati

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje jeg kan spørre deg om dette, det var nemlig en ting i programmet i går jeg hengte meg veldig opp i, som psykologen snakket om. Dette med nevrotransmittere og forventninger. Han har sagt at ved flere av disse alternative behandlingene så skyldes bedring som oftest en forventning av at det skal bli bedre pga diverse mekanismer i hjernen - så tenkte jeg motsatt; kan det være slik at jeg som har diagnosen fibromyalgi som gradvis har blitt verre siden jeg fikk diagnosen har en forventning om at jeg skal ha vondt, og dermed får (mer) vondt? Og hvis dette er tilfellet; hva kan jeg gjøre for å stoppe denne utviklingen?

Teorien din er det absolutt noe i. Jeg synes du skal søke hjelp hos en kompetent psykolog for å endre tankene dine.

Videre bør du unngå samvær med personer med samme problemer. Søk samvær med friske.

Videoannonse
Annonse
Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Teorien din er det absolutt noe i. Jeg synes du skal søke hjelp hos en kompetent psykolog for å endre tankene dine.

Videre bør du unngå samvær med personer med samme problemer. Søk samvær med friske.

''Videre bør du unngå samvær med personer med samme problemer. Søk samvær med friske.''

Det har jeg allerede gjort, hadde et par rundt meg som dro meg helt ned fordi det ikke var snakk om noe annet enn plager og vondt hele tiden, orket ikke det lenger jeg.

Fikk dessuten mail fra Jan-Ole Hesselberg i dag også (psykologen fra Folkeopplysningen) og ga meg noen gode, konkrete tips om litteratur og hva slags type terapeuter jeg kan forsøke:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...