Gå til innhold

Sammenbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ja jeg har fått mat, eller vi :-) og pga av deg/dere gikk jeg til damen i restauranten og sa" jeg har problemer med l

Ørene mine, klarer ikke denne støyen, kan vi få sitte et mer stille sted" og vi fikk sitte bak en vegg. Jeg er glad når jeg klarer ordne opp selv.

Da jeg skulle hente kaffe slapp jeg det også damen kom med kaffe :-)

Så flott og du klarte å be om hjelp!

-og enda flottere at du fikk både mat og kaffe :-)

Lykke til med resten av dagen og med hjemreisen!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

51

• Katt-ja

12

• Dorthe

8

• Bella Dotte

4

Skrevet

Hei

Ja jeg har fått mat, eller vi :-) og pga av deg/dere gikk jeg til damen i restauranten og sa" jeg har problemer med l

Ørene mine, klarer ikke denne støyen, kan vi få sitte et mer stille sted" og vi fikk sitte bak en vegg. Jeg er glad når jeg klarer ordne opp selv.

Så bra :)

Husk, de aller fleste folk er hyggelige og vil hjelpe deg hvis de skjønner at du sliter litt.

Du kunne jo like gjerne hatt migrene (som er en mer vanlig sak, som kan skje hvem som helst, når som helst), og (noe av) de samme problemene hadde vært der (lys-sky, lyd-sky, ønske om å sitte i fred osv)

Skrevet

Hei

Det var godt å høre!

Ønsker deg noen fredelige timer nå før dere drar til flyplassen!

Skrevet

Hei,

Høres ut som du skal greie deg fint gjennom dagen,- og husk: i kveld er du hjemme :-)

''Min mann er ikke glad, han sa jeg aldri spurte han om denne turen bare sendte han regning, han sier han på forhånd vet hvor vrient slikt er for meg, men at når jeg ikke snakker med han før jeg drar på slikt så skjer sånt.''

Må du ikke avtale med han i forkant uansett, da - for å avklare det daglige "puslespillet"? Barn, dyr, matlaging, handling?

Hei!

Jo derfor ble jeg også oppgitt og skuffet over meg selv. For jeg har sagt til min psykiater at jeg er blitt flink å avtale med min mann og ikke bare gå

iOS jeg lader ut.... Beklager skriver mer senere.

Ja jeg har nå tydeligvis litt å jobbe ned fremdeles!

Skrevet

høres slett ikke bra ut med slik overbelastning!

Synes du skal be om å få beholde rommet noen timer til, kanskje hvis du sier at du er syk at du ikke trenger å betale fullt?

Kan det hjelpe å gå ut en tur unna alle menneskene?

Har du ørepropper så du slipper litt av støyen? Datteren min er også lydømfintlig (pga sykdom) hun synes det hjelper med øreklokker (noise-cancelling) med musikk - da er lydene i det minste forutsigbare.

Håper du holder ut timene som er igjen!

Hei

Takk

Ikke mulighet for å rom litt lenger. Måtte da betale 1450.- og jeg vil være økonomisk. Nå fungerer det med at jeg sitter i baren, stille her, eller stillere, også har jeg ørepropper.

Hvordan øreklokker mener du?

Jeg har ørepropper, formstøpte.

Ja og de bråker sånn, skramler med tallerkener og stoler osv. Inger ser ut til å få vondt i ørene?

Skrevet

Du har ingen grunn til å være skuffet over deg selv. Jeg synes du er sterk og flink. Det er lov å be en venninne om hjelp. Det er det venner er til for, og det er bare godt å hjelpe :-)

Godt du kan finne støtte i disse innleggene her, akkurat som andre, deriblant meg, har funnet støtte i innlegg fra deg :-))

Høres ut som du gjør akkurat det som er best for deg nå:)

Hei

Takk :-)

Nå er det roligere, jeg har innsett at sånn er det, og skuffelsen begynner å gå over. Jeg ser jo de andre menneskene her, de går rundt og holder seg ikke for ørene. Så dette er åpenbart et problem de fleste ikke har og plages ved.

Skrevet

Det var godt å høre!

Ønsker deg noen fredelige timer nå før dere drar til flyplassen!

Hei

Takk :-)

Skrevet

Hei

Takk

Ikke mulighet for å rom litt lenger. Måtte da betale 1450.- og jeg vil være økonomisk. Nå fungerer det med at jeg sitter i baren, stille her, eller stillere, også har jeg ørepropper.

Ja og de bråker sånn, skramler med tallerkener og stoler osv. Inger ser ut til å få vondt i ørene?

Tenker hun mener slike:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638844

Men, de er jo relativt dyre, det er nok best å kjøpe et sted der du kan prøve dem først for å se om de faktisk funker til ditt bruk. De fjerner jo motorstøy etc helt glimrende, men ikke så mye stemmer, tror jeg? (Har ikke selv)

Skrevet

Så bra :)

Husk, de aller fleste folk er hyggelige og vil hjelpe deg hvis de skjønner at du sliter litt.

Du kunne jo like gjerne hatt migrene (som er en mer vanlig sak, som kan skje hvem som helst, når som helst), og (noe av) de samme problemene hadde vært der (lys-sky, lyd-sky, ønske om å sitte i fred osv)

Hei

Ja og derfor burde jo så store hotel ha et stillerom eller noe, et sted man kan hvile seg litt uten å få stemmer og lyder inn i ørene. men det har de ikke her.

Jeg skal i vekttall lære noe av dette.

Også, er jeg av og til flink på å be om hjelp, men ofte vil jeg bare ikke være annerledes,..siden dette ikke syns på utsiden hvis jeg ikke blir plaget med støy eller setninger jeg ikke forstår så ser ingen at jeg har autisme. Jeg liker ikke ordet så godt, vet ikke hvorfor, men jeg vil ikke ha det, det er nok noe der.

Skrevet

Så flott og du klarte å be om hjelp!

-og enda flottere at du fikk både mat og kaffe :-)

Lykke til med resten av dagen og med hjemreisen!

Hei takk

Det ble for myebfor bella dotte også, da følte jeg meg bedre, ja at ikke jeg er alene i verden om dette.

Skrevet

Hei

Takk

Datteren min fikk sine formstøpte ørepropper i dag, med 9, 15 og 25 db filter. Blir spennende å se om det fungerer.

Jeg mente sånne øreklokker til å høre på musikk med slik at forutsigbar musikk kan overdøve uforutsigbare lyder. Det finnes slike som filtrerer ut uønsket støy som katt-ja linket til. Vi har brukt sånne på togturer og flyturer så vi slipper unna motorduringen og annen støy en stund.

Skrevet

Hei

Ja og derfor burde jo så store hotel ha et stillerom eller noe, et sted man kan hvile seg litt uten å få stemmer og lyder inn i ørene. men det har de ikke her.

Jeg skal i vekttall lære noe av dette.

Også, er jeg av og til flink på å be om hjelp, men ofte vil jeg bare ikke være annerledes,..siden dette ikke syns på utsiden hvis jeg ikke blir plaget med støy eller setninger jeg ikke forstår så ser ingen at jeg har autisme. Jeg liker ikke ordet så godt, vet ikke hvorfor, men jeg vil ikke ha det, det er nok noe der.

'' men ofte vil jeg bare ikke være annerledes,..''

Det skjønner jeg godt, det var derfor jeg skrev at akkurat sånn som du har det akkurat nå, kan jo egentlig alle ha det,om man blir overmannet av en migrene f.eks....

Skrevet

Tenker hun mener slike:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638844

Men, de er jo relativt dyre, det er nok best å kjøpe et sted der du kan prøve dem først for å se om de faktisk funker til ditt bruk. De fjerner jo motorstøy etc helt glimrende, men ikke så mye stemmer, tror jeg? (Har ikke selv)

Hei

Da er de bra, støy er det virkelig ille, mennesker får jeg vanligvis i porsjoner på en og en og det er hyggelig av og til.

Det er skramlingen med ting som er ille, skraping med stoler og bestikk, misting av ting, dunking med dører, smelling med saker. Jeg hadde i går vondt i skuldrene, noe jeg sjelden har men sikkert fordi jeg hadde skuldrene hevet fordi var så for mye...du skjønner når skuldrene er anspent og ikke henger hvilende slik de skal. Jeg var stiv i armene i går for så sliten.

Skrevet

høres slett ikke bra ut med slik overbelastning!

Synes du skal be om å få beholde rommet noen timer til, kanskje hvis du sier at du er syk at du ikke trenger å betale fullt?

Kan det hjelpe å gå ut en tur unna alle menneskene?

Har du ørepropper så du slipper litt av støyen? Datteren min er også lydømfintlig (pga sykdom) hun synes det hjelper med øreklokker (noise-cancelling) med musikk - da er lydene i det minste forutsigbare.

Håper du holder ut timene som er igjen!

Hei

Hva er sykdommen til din datter igjen ?

Takk for tips. Jeg har vanlige formstøpte ørepropper fra et firma i Oslo. Viste ikke om bestemte filtere. Jeg sa til de hva som var mitt problem/ barns problem.

Skrevet

Datteren min fikk sine formstøpte ørepropper i dag, med 9, 15 og 25 db filter. Blir spennende å se om det fungerer.

Jeg mente sånne øreklokker til å høre på musikk med slik at forutsigbar musikk kan overdøve uforutsigbare lyder. Det finnes slike som filtrerer ut uønsket støy som katt-ja linket til. Vi har brukt sånne på togturer og flyturer så vi slipper unna motorduringen og annen støy en stund.

Jeg skyter litt inn her: Hvor har dere fått tak i slike ørepropper? Vi har fått tatt avstøpninger av ørene til sønnen, men må bestille proppene selv, fikk noen brosjyrer, men er litt ute etter tips.

Skrevet

Høres ut som angst....

Hei

Nei jeg har ikke angst, jeg sa det til min psykiater en gang men da sa hun " du har vel ikke angst du! " jeg svarte da ca " nei vel"

Min psykiater kjenner meg, det tror jeg nhd gjør også, psykiatere kan veldig fort oppfatte hva som er problemet til et menneske.

Det liker jeg og det forholder jeg meg til. Jeg er lydømfindtlig og har ikke angst. Det står at jeg var et engstelig barn men min psykiater har forklart dette mye mer forståelig, det handler om autisme, jeg er nemlig flink å ordne opp, men bare til noen smeller feks en dør så jeg nesten mister følelsen med hvor jeg er, så smertefullt er det. Når mennesker skjærer opp kjøttstykkene sine, så får jeg knivlydene høyere inn i ørene enn stemmene.

Skrevet

'' men ofte vil jeg bare ikke være annerledes,..''

Det skjønner jeg godt, det var derfor jeg skrev at akkurat sånn som du har det akkurat nå, kan jo egentlig alle ha det,om man blir overmannet av en migrene f.eks....

Hei

Ja og det likte jeg å lese jeg formidler det dere skriver til bella dotte.

Jeg liker følelsen som det gir meg, jeg liker når min psykiater sier, " ja ja men sånn har jeg det også av og til" da blir jeg så glad at jeg smiler og får den kilingen på innsiden av kinnene :-)

Jeg vil ikke at andre skal slite men liker å føle at det jeg sliter med kan også andre mennesker slite med. Jeg skrev noe min psykiater likte om at nok alle mennesker sliter med sitt, så med det skjønte jeg at også min psykiater har triste stunder. Osv

Skrevet

Jeg skyter litt inn her: Hvor har dere fått tak i slike ørepropper? Vi har fått tatt avstøpninger av ørene til sønnen, men må bestille proppene selv, fikk noen brosjyrer, men er litt ute etter tips.

vi bestilte fra resound, MFO har avtale med dem med fagforeningsrabatt

Skrevet

Hei

Hva er sykdommen til din datter igjen ?

Takk for tips. Jeg har vanlige formstøpte ørepropper fra et firma i Oslo. Viste ikke om bestemte filtere. Jeg sa til de hva som var mitt problem/ barns problem.

Hun har ME, og sykdommen gjør henne ekstremt lydsensitiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...