Gå til innhold

Sammenbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du hva, Madelenamie, det synes jeg er urettferdig av mannen din og da får han heller stille opp å kjøre sjøl

Hei!

Hva mener du er urettferdig?

Han har veldig mye å gjøre på jobben, det er med han som med nhd, de har sånne jobber der alt stopper hvis de er borte.

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

51

• Katt-ja

12

• Dorthe

8

• Bella Dotte

4

Skrevet

Hei!

Hm ja vel.

Men nå sa jeg det du sa, jeg sa til min sønn, " i dag blir det ostesmørbrød, jeg er sliten" det rørte seg ikke under dynen, han ligger stiv der.

Det får han gjøre, jeg er sliten jeg også. Nå har jeg tatt de ut også får han spise hvis han vil, til det der humøret går over. Han er sur, men jeg er sliten og egentlig må han jammen lære at det ikke alltid blir som han vil.

Jeg tror de spiser alt borte, jeg tror det meste smaker godt hos andre, i vertfall sier andre at de spiser bra. De sier maten smaker annerledes, for min datters venninnes mamma kjøper ferdige pannekaker som kommer ut av en pakke sier min datter, men der er de gode. jeg viste ikke at det fins ferdige pannekaker?

Hjemmelagd mat går fort, og like fort som annen mat som regel, hvis man velger feks en enkel oppskirft som jeg gjorde i dag, men så skjedde alt galt med disse maskinene mine.

Er det løgn om jeg bytter stavmikseren til mannen min med en ny uten at han vet det?

''Hjemmelagd mat går fort, og like fort som annen mat som regel, hvis man velger feks en enkel oppskirft som jeg gjorde i dag, men så skjedde alt galt med disse maskinene mine.''

Nja...njo...men det blir jo som regel mer oppvask og jobb av det - som bruker opp tid etter maten er spist. Altså, jeg lager hjemmelagd som regel jeg også, men det er greit å ha alternativer til de trøblete dagene... Pannekaker kommer ferdig i pakke, ja.... har prøvd dem en gang. Hvis de liker den slags mat ute får de sannelig se å spise sånn hjemme også. Stram dem opp!

''Er det løgn om jeg bytter stavmikseren til mannen min med en ny uten at han vet det?''

Ikke direkte løgn, nei. Om han ville blitt sur, fortjener han nesten at du gjør det sånn ;-)

Skrevet

Hei:-)

Jeg synes ikke du skal skrive fullt så mye om ting som har med relasjonen mellom deg og din mann å gjøre, som du nå er i ferd med her på dol.. Jeg synes at du da utleverer ham og det tror jeg ikke egentlig du ønsker.

Hei!

Takk, huff skrev jeg noe for mye igjen nå...

Ja kanskje jeg gjorde det fordi jeg nå er midt i alt for mye og er sliten og har bare bestemt at ostesmørbrød får være middag.

Takk for påminnelsen. Veldig takk også, jeg har jo fått det før.

Nå skal jeg hvile :) jeg ble momentant frisk, når alt dette skjedde, jeg lurer nå på hvor slitenheten ble av og asperger syndrom? Men hvis jeg skriver en mail til min psykiater vil hun svare "så flott at du ikke føler du har asperger syndrom hele tiden, det er bra, men du har nå diagnosen fremdeles".

Hun har sagt det mange ganger, hun har liksom risset det i stein høres det ut som, og noe slipemaskin til å fjerne det har hun ikke tenkt å finne, da alt er akkurat som hun sier. det er noe fint ved det, for så kan jeg lure så mye jeg vil, for hun lurer ikke.

Det er i vertfall forutsigbart.

Skrevet

''Hjemmelagd mat går fort, og like fort som annen mat som regel, hvis man velger feks en enkel oppskirft som jeg gjorde i dag, men så skjedde alt galt med disse maskinene mine.''

Nja...njo...men det blir jo som regel mer oppvask og jobb av det - som bruker opp tid etter maten er spist. Altså, jeg lager hjemmelagd som regel jeg også, men det er greit å ha alternativer til de trøblete dagene... Pannekaker kommer ferdig i pakke, ja.... har prøvd dem en gang. Hvis de liker den slags mat ute får de sannelig se å spise sånn hjemme også. Stram dem opp!

''Er det løgn om jeg bytter stavmikseren til mannen min med en ny uten at han vet det?''

Ikke direkte løgn, nei. Om han ville blitt sur, fortjener han nesten at du gjør det sånn ;-)

Hei!

Om han blir sur vet jeg ikke.

Enten ler han og sier at jeg må vite at tørre erter ikke kan males på maskin, at jeg er søt og rar og alt det der som han sier når er i godt humør.

Eller han er sliten og sier, "men du må da vite bedre enn som så" og det er den kommentaren jeg ikke vil høre. han blir ikke farlig-sint eller noe sånt, jeg vil bare ikke høre at jeg burde vist bedre.

Når han kjører i ting sier han det ikke til meg, en gang hadde vi en stor skrape på siden, han sa ingenting, men min datter sa "pappa kjører i søppelkasser og da sier det dunk". Jeg sa da til min mann at han kan jo si det til meg når han kjører i ting så jeg skjønner hvor ripene kommer i fra,. men da nekter han på det.

Men jeg syns min datter sa dette så spontant at jeg tror ikke hun lyver, jeg tror min mann skjuler at han kjører i ting eller han ikke merker det, han kjører litt uvørent, glemmer døsonen.

I dag ny ripe, han vet ikke hvordan den kom, men jeg har vært borte i 2 dager. Det er merkelig, men det kan være at han ikke merker alt han er borti.

Skrevet

Hei!

Om han blir sur vet jeg ikke.

Enten ler han og sier at jeg må vite at tørre erter ikke kan males på maskin, at jeg er søt og rar og alt det der som han sier når er i godt humør.

Eller han er sliten og sier, "men du må da vite bedre enn som så" og det er den kommentaren jeg ikke vil høre. han blir ikke farlig-sint eller noe sånt, jeg vil bare ikke høre at jeg burde vist bedre.

Når han kjører i ting sier han det ikke til meg, en gang hadde vi en stor skrape på siden, han sa ingenting, men min datter sa "pappa kjører i søppelkasser og da sier det dunk". Jeg sa da til min mann at han kan jo si det til meg når han kjører i ting så jeg skjønner hvor ripene kommer i fra,. men da nekter han på det.

Men jeg syns min datter sa dette så spontant at jeg tror ikke hun lyver, jeg tror min mann skjuler at han kjører i ting eller han ikke merker det, han kjører litt uvørent, glemmer døsonen.

I dag ny ripe, han vet ikke hvordan den kom, men jeg har vært borte i 2 dager. Det er merkelig, men det kan være at han ikke merker alt han er borti.

Trøst deg med at du ikke er den eneste som har spinnville maskiner i alle fall. ;0) Jeg har hatt et ras på kjøkkenet jeg og, der det synes som om alt elektrisk takket for seg.

Lag en pannekakerøre og stek "lapper". Det liker alle unger, samme som pannekaker bare at man ikke heller røren utover i panna. Så de blir små runde og litt tykke. Når de er kalde er de gode med ost.

Det order seg sikkert. Mannen din kan da ikke henge seg opp i at mixeren daua.. Her sleit jeg med gressklipperen i sommer, den er så tung og jeg får aldri start på den. Og så merker ikke mannen kannene så jeg vet ikke forskjell på bensin og diesel. Jeg tømte oppi diesel.... og han kaklet ivei om det til jeg sprakk og brølte (!) at jeg fanden sprette meg skal kjøpe meg en elektrisk klipper! Så kan han sitte der med møkkamaskinen selv, han klipper aldri gress uansett for han er alltid på jobb..

Han sa ikke noe etter det, bare humret for seg selv og var litt enig. ;o)

Skrevet

Trøst deg med at du ikke er den eneste som har spinnville maskiner i alle fall. ;0) Jeg har hatt et ras på kjøkkenet jeg og, der det synes som om alt elektrisk takket for seg.

Lag en pannekakerøre og stek "lapper". Det liker alle unger, samme som pannekaker bare at man ikke heller røren utover i panna. Så de blir små runde og litt tykke. Når de er kalde er de gode med ost.

Det order seg sikkert. Mannen din kan da ikke henge seg opp i at mixeren daua.. Her sleit jeg med gressklipperen i sommer, den er så tung og jeg får aldri start på den. Og så merker ikke mannen kannene så jeg vet ikke forskjell på bensin og diesel. Jeg tømte oppi diesel.... og han kaklet ivei om det til jeg sprakk og brølte (!) at jeg fanden sprette meg skal kjøpe meg en elektrisk klipper! Så kan han sitte der med møkkamaskinen selv, han klipper aldri gress uansett for han er alltid på jobb..

Han sa ikke noe etter det, bare humret for seg selv og var litt enig. ;o)

Hei!

:-) Ja skulle jeg skjelt og bannet sånn ville han lurt på hva som har skjedd, men jeg tørr ikke det, jeg har akkurat vurdert lenge om jeg skal skrive søren, jeg har aldri sagt det før, men fikk lyst, men jeg får det ikke ut av munnen.

Men jeg har klart noen ting, være litt smågrov i munnen, jeg har lært dette av Bella Dotte og jeg syns det er bra for meg. Jeg skrev noe grovt her på forumet før jeg reiste, heldigvis reagerte ingen, men jeg selv ble plaget om natten for jeg lurte på hva jeg drev med. det farlige er at jeg ikke vet hvor grensene går, så jeg tror jeg gjør best i å holde meg på riktig side, ja slik at jeg ikke blir fryktelig grovmunnet.

Jeg har ikke gjort så mye galt, så å bryte noen grenser, kan være bra, selv om det virker ufornuftig å mene det, men noe i meg vil være litt mer vanlig. feks sa jeg før efter og de og dem til mennesker på gaten, det er jo ingen som sier det mer, så min målform ble jo ikke bare konservativ, men man merket jo næmest at her er det noe galt når jeg åpnet munnen, så jeg fjernet formene som virket påfallende, og løste opp språket mitt, jeg forsøker nå å si stressa istedet for stresset, det er ikke lett, men jeg prøver. jeg prøver også ikke å bruke alle etternavn på min venner, men det er heller ikke lett. Da jeg var hos min psykiater i går sa jeg "jeg ble så stressa" jeg kjente jeg ble fornøyd over min egen måte å være henslengt på, men så sa min psykiater " jeg var og gikk langs Akerselven" og da følte jeg som om jeg satt og snakket verste gatespråk hos min psykiater.

Hun lurer nok på hva jeg driver med, for jeg har ikke fått tid til å forklare at jeg moderere språket slik at det ikke virker påfallende.

Det med meg og etternavn sier hun er så vanlig ved asperger syndrom, hun vil jeg bare skal være sånn som jeg er hun.

Skrevet

Hei!

:-) Ja skulle jeg skjelt og bannet sånn ville han lurt på hva som har skjedd, men jeg tørr ikke det, jeg har akkurat vurdert lenge om jeg skal skrive søren, jeg har aldri sagt det før, men fikk lyst, men jeg får det ikke ut av munnen.

Men jeg har klart noen ting, være litt smågrov i munnen, jeg har lært dette av Bella Dotte og jeg syns det er bra for meg. Jeg skrev noe grovt her på forumet før jeg reiste, heldigvis reagerte ingen, men jeg selv ble plaget om natten for jeg lurte på hva jeg drev med. det farlige er at jeg ikke vet hvor grensene går, så jeg tror jeg gjør best i å holde meg på riktig side, ja slik at jeg ikke blir fryktelig grovmunnet.

Jeg har ikke gjort så mye galt, så å bryte noen grenser, kan være bra, selv om det virker ufornuftig å mene det, men noe i meg vil være litt mer vanlig. feks sa jeg før efter og de og dem til mennesker på gaten, det er jo ingen som sier det mer, så min målform ble jo ikke bare konservativ, men man merket jo næmest at her er det noe galt når jeg åpnet munnen, så jeg fjernet formene som virket påfallende, og løste opp språket mitt, jeg forsøker nå å si stressa istedet for stresset, det er ikke lett, men jeg prøver. jeg prøver også ikke å bruke alle etternavn på min venner, men det er heller ikke lett. Da jeg var hos min psykiater i går sa jeg "jeg ble så stressa" jeg kjente jeg ble fornøyd over min egen måte å være henslengt på, men så sa min psykiater " jeg var og gikk langs Akerselven" og da følte jeg som om jeg satt og snakket verste gatespråk hos min psykiater.

Hun lurer nok på hva jeg driver med, for jeg har ikke fått tid til å forklare at jeg moderere språket slik at det ikke virker påfallende.

Det med meg og etternavn sier hun er så vanlig ved asperger syndrom, hun vil jeg bare skal være sånn som jeg er hun.

Jeg husker at jeg selv modererte språket mitt mens jeg gikk til psykologstudenten, for at jeg ikke skulle høres så forferdelig vulgær ut sammenlignet med hans beste vestkant-uttale. Det var ubehagelig og slitsomt og ikke til hjelp i min prosess med å "finne meg sjæl".

Nå legger jeg vekt på å snakke moderat og tydelig kun når det er spesielt viktig at informasjonen kommer fram uten forstyrrelser, når mottakeren har forståelsesproblemer, feks er utlending eller hører dårlig eller det er dårlig telefonforbindelse osv.

Skrevet

Hei!

Ingen av barna tåler ferdig mat, de sier det smaker ekkelt.

Det er denne:

http://www.tvnorge.no/programmer/4-stjerners-middag/kokkens-tips-11/ertesuppe-med-champagne-1.9726

Nå skal jeg gå til han å si det med ostesmørbrødene har jeg bestemt meg for.

Jeg synes det er helt riktig at sønnen din skjønner at brødskiver eller ostesmørbrød er alternativet når du er sliten. Det skulle bare mangle at ikke barn lærte seg å ta hensyn til andre i familien.

I de fire åra da jeg studerte, hadde jeg ganske fleksibel tid. For meg var det da viktig å prioritere middag som et måltid laget fra bunnen av og gjerne med økologiske råvarer. Nå, etter at jeg var ferdigutdanna og begynte i ny jobb, er jeg så sliten når jeg kommer hjem at jeg noen dager nærmest krabber over dørstokken og kollapser på sofaen mens jeg lurer på om det finnes noen fiskepinner i fryseren. Såvidt jeg har skjønt, har du mer enn nok å gjøre for tida, og det kan være en veldig god grunn til å senke kravene litt. Ungene dør ikke av å spise litt halvfabrikata...

Forresten har jeg et par gode hurtig-tips til mat som ikke tar lang tid, og som er sunn og laga fra scratch: (men du bør kanskje skaffe deg en ny stavmikser først, hehe)

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4733507

http://gordonramsaysrecipes.com/03/gordon-ramsays-broccoli-soup/

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4811201 (her kan du skrelle alle grønnsakene kvelden før og legge i kaldt vann i kjøleskapet, eller så kan du også lage hele greia ferdig kvelden i forveien. Med litt mindre koketid og oppbevaring i gryta i kjøleskap, er det bare å koke opp dagen etter og la putre noen minutter).

Skrevet

Jeg husker at jeg selv modererte språket mitt mens jeg gikk til psykologstudenten, for at jeg ikke skulle høres så forferdelig vulgær ut sammenlignet med hans beste vestkant-uttale. Det var ubehagelig og slitsomt og ikke til hjelp i min prosess med å "finne meg sjæl".

Nå legger jeg vekt på å snakke moderat og tydelig kun når det er spesielt viktig at informasjonen kommer fram uten forstyrrelser, når mottakeren har forståelsesproblemer, feks er utlending eller hører dårlig eller det er dårlig telefonforbindelse osv.

Hei!

Ja akkurat.

Det er noe med å passe inn, jeg syns at å snakke slik de gjorde på Holdbergs tid ble påtatt, jeg snakket som gamle damer født på begynnelsen av 1900 tallet. (dette skrev min barnepsykolog)

Min familie snakker østkant, dvs totalt motsatt av meg, jeg snakket slik som jeg leste i bøkene, og da jeg som 15 åring kom over noen Holdberg sitater jeg likte, samt leste Aftenposten der jeg pugget tekster utenat så ble min målform mer preget av det jeg leste enn av det jeg hørte andre si. Man skulle ikke tro jeg kommer fra en familie som banner, men det gjør jeg, det er bare at det aldri falt naturlig for meg å banne selv. Jeg syntes banning var forferdelig, det gjorde vondt i ørene.

Jeg er derfor lite påvirket av miljøet rundt meg. Derfor må jeg etterstrebe nå som jeg mere opplever menneskene rundt meg slik at jeg ikke virker så påfallende. Det blir jo da til at andre begynner å lure og nettopp av den grunn kanskje kommer på ideen om at her er det noe, og mange tenker etter hvert asperger syndrom.

Noe jeg ikke har behov for, jeg vil bare være vanlig, ikke et syndrom. Jeg har hørt for mange si "ja akkurat er det det med din kone" og jeg liker ikke det.

:) så du har god innflytelse på meg, men jeg bør holde meg til å løsne opp målformen min kun slik at den ikke virker bemerkelsesverdig annerledes. Ikke mer enn det. Jeg snakker e- endelser og vil holde meg til det, men en og annen løs kommentar tror jeg godt jeg kan legge inn :-)

Skrevet

Hei!

Noen kraftuttrykk kan være sundt, rett og slett fordi alternativet er horribelt.. ;0) "Saft inderlig suse" er et barnevennlig uttrykk som jeg har lært av Donald fordi jeg kan for mange andre heller ugreie uttrykk... og "Fy farao" fritt etter Pippi.

Behold dem og slå deg løs. :0D

Skrevet

Jeg synes det er helt riktig at sønnen din skjønner at brødskiver eller ostesmørbrød er alternativet når du er sliten. Det skulle bare mangle at ikke barn lærte seg å ta hensyn til andre i familien.

I de fire åra da jeg studerte, hadde jeg ganske fleksibel tid. For meg var det da viktig å prioritere middag som et måltid laget fra bunnen av og gjerne med økologiske råvarer. Nå, etter at jeg var ferdigutdanna og begynte i ny jobb, er jeg så sliten når jeg kommer hjem at jeg noen dager nærmest krabber over dørstokken og kollapser på sofaen mens jeg lurer på om det finnes noen fiskepinner i fryseren. Såvidt jeg har skjønt, har du mer enn nok å gjøre for tida, og det kan være en veldig god grunn til å senke kravene litt. Ungene dør ikke av å spise litt halvfabrikata...

Forresten har jeg et par gode hurtig-tips til mat som ikke tar lang tid, og som er sunn og laga fra scratch: (men du bør kanskje skaffe deg en ny stavmikser først, hehe)

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4733507

http://gordonramsaysrecipes.com/03/gordon-ramsays-broccoli-soup/

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4811201 (her kan du skrelle alle grønnsakene kvelden før og legge i kaldt vann i kjøleskapet, eller så kan du også lage hele greia ferdig kvelden i forveien. Med litt mindre koketid og oppbevaring i gryta i kjøleskap, er det bare å koke opp dagen etter og la putre noen minutter).

Hei!

''Nå, etter at jeg var ferdigutdanna og begynte i ny jobb, er jeg så sliten når jeg kommer hjem at jeg noen dager nærmest krabber over dørstokken og kollapser på sofaen mens jeg lurer på om det finnes noen fiskepinner i fryseren.''

Dette håper jeg blir meg en dag også :)

Takk for tipsene. Og vi handler selv alt vi kommer over av økologisk. Da vi tidligere eide en økologiske matbutikk er økologisk mat en sak jeg var engasjert i, men ikke alt det alternative som lurer seg inni mellom, jeg liker ren mat, kortreist mat, bondens marked, og kvalitetsmat dvs ikke billigmat. Men kvalitetsmat trenger ikke være dyr mat når man spiser etter sesongen og høster litt selv. Samt jeg syns skal man spise kjøtt bør man skyte dyret selv, det er noe med respekt. Jeg klarer ikke drepe en bie, så hvorfor skal jeg spise kylling da eller noe annet?

Jeg likte filmen Avatar, min favorittfilm, der ser man naturfolkets respekt for dyrene, det blir noe annet enn når mat skal gjøres billigst mulig og man ikke tenker på lidelsene det feks medfører for dyrene å reise langt avsted til slakterier.

Jeg skal spørre noen samer om jeg kan få være med på reinsdyrflytting, det vil nok bli ganske hardt for meg, men jeg syns det vil være lærerrikt.

Skrevet

Noen kraftuttrykk kan være sundt, rett og slett fordi alternativet er horribelt.. ;0) "Saft inderlig suse" er et barnevennlig uttrykk som jeg har lært av Donald fordi jeg kan for mange andre heller ugreie uttrykk... og "Fy farao" fritt etter Pippi.

Behold dem og slå deg løs. :0D

Hei!

Ja jeg hører av og til ord og utrykk på TV, det er noe fascinerende ved den frie taleformen, men jeg har så vanskelig for å få det til.

Jeg legger ikke mye krefter i å få til dette, men jeg beundrer vel mer de som får det til.

Jeg mener ikke da banning, men sånne litt småfrekke måter å si ting på, det kan være litt gøy, men selv får jeg det ikke til.

Min psykiater snakker nesten helt som meg, enda hun er fra Tyskland, vi er ganske like, det er rart når hun bare er min psykiater og ikke min egen familie, man skulle mer tro jeg var hennes datter enn fra min egen familie.

Min psykiater har ikke særlig mange tegn på asperger syndrom, hun repeterer ikke setninger, jeg spurte om det i går, og hun er fleksibel og omstiller seg fort, så det er mer opptatthet av regler, måte å snakke på, samt at hun som meg, blir forstyrret av alle regelbruddene i samfunnet, hun misliker det.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre?

Jeg hadde stekt erter og løk i smør i noen minutter, så hadde jeg på hønsebuljong i gryten og det kokte i 10 min. og over i kjøkkenmaskin. Jeg gjorde som mannen på TV, full fart, men da sprakk hele bunnen på kjøkkenmaskinbollen, spruten stod over nesten hele kjøkkenet med grønn ertesuppe, jeg sitter flekkete her nå, og alle de hvite stolene er oversprøytet med grønne flekker.

Jeg vasket opp på gulvet nå, men sikkert må jeg lage grønnsåpevann og vaske skikkelig.

Min sønn er fortvilt, han sier han er sulten og vil ha denne suppen, jeg sa det ser du jo ikke går, suppen er jo over hele kjøkkenet istedet. Jeg skal vaske opp nå, men han står bare og sier han vil ha den grønne suppen. (det er ertesuppen han mener) og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg sa til han nå at først må jeg skifte klær og vaske opp, men han sier han er sulten og lei seg-. Jeg skjønner ikke at han ikke forstår at suppen sitter jo fast over alt, det er ikke noe mere suppe å spise. Jo litt i er det, men den er ikke most og blir ikke most fordi bollen er knust.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg tror jeg må vise han sprekken i bollen så kanskje han forstår, for nå er han lei seg, jeg er våt, og alt her er grønt, til og med pc.

Jeg sa du kan få brødskive, men da sa han nei takk og gikk trist avsted.

Jeg har vært hos frisøren og så ikke dette før nå, men ser du har fått fine svar nedover her :-)

Skrevet

Hei!

Ingen av barna tåler ferdig mat, de sier det smaker ekkelt.

Det er denne:

http://www.tvnorge.no/programmer/4-stjerners-middag/kokkens-tips-11/ertesuppe-med-champagne-1.9726

Nå skal jeg gå til han å si det med ostesmørbrødene har jeg bestemt meg for.

Når det står at du skal bruke frosne erter i en oppskrift, så må du ikke bruke tørre erter. Tørre erter må ligge i vann i mange timer (gjerne over natta).

Frosne erter er ferske erter som er forvellet (kokt i to-tre minutter) og så fryst ned. De skal bare koke ti-femten minutter før de er kokt.

Skrevet

Hei!

Ja men det er jo kjempelite, tror kanskje 18 000.- kr mnd eller 20 000, men jeg vet ikke, det ligger vel en lapp et sted, skal se om jeg finner den, for jeg skal lete etter kvitteringer, men jeg vet ikke hvilken perm.

Jeg kunne ikke forsørget barna hvis min mann forlot meg, jeg vet ikke en gang om jeg eier noe, men jeg tror han sa jeg eier alt, men jeg vet ikke. Det spiller jo ingen rolle når jeg ikke har penger til å klare meg selv.

Det er det samme som jeg og minstemann har å rutte med i måneden og da skal alle regninger betales samt mat og klær og bensin så det er ikke kjempelite, men helt normalt å leve av når man ikke får jobb og lever på trygd. Mange har faktisk flere tusen mindre enn det også så du har faktisk ganske mye.

Skrevet

Hei!

Hva mener du er urettferdig?

Han har veldig mye å gjøre på jobben, det er med han som med nhd, de har sånne jobber der alt stopper hvis de er borte.

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg synes det er urettferdig at han skal forlange at du kjører bil når du ikke er i stand til det. Da har dere to valg, taxi eller at han kjører. Du er trafikkfarlig hvis du kjører i den tilstanden og kan skade både deg og ungene dine og andre på veien. Dessuten er det forbudt å kjøre når du ikke er i form, det kan sammenlignes med å kjøre i beruset tilstand.

Skrevet

Jeg synes det er urettferdig at han skal forlange at du kjører bil når du ikke er i stand til det. Da har dere to valg, taxi eller at han kjører. Du er trafikkfarlig hvis du kjører i den tilstanden og kan skade både deg og ungene dine og andre på veien. Dessuten er det forbudt å kjøre når du ikke er i form, det kan sammenlignes med å kjøre i beruset tilstand.

Hei!

Det har du helt rett i, jeg husker hva loven sier nå om den saken der.

Det er bare ikke så enkelt alltid, særlig når vi ikke får innvilget taxi og det er mye kjøring og jeg ikke kan ta buss, på sånne dager ville jeg holdt meg for ørene, og det skulle vel sett rart ut.

På onsdag var jeg så utslitt etter flyreisen at da jeg satt på venteværelset tok jeg meg tre ganger i å bli "borte" og "våkne" av at jeg satt og vugget. Jeg følte ubehag ved dette, heldigvis så ikke min psykiater dette, og jeg håper ingen andre heller, jeg pleier ikke "miste kontrollen" på slike ting. Jeg tenkte så på Bill Gates jeg har sett han sitte på møter og vugge på en stol, jeg syns det er rart at han oppfører seg slik, enten bryr han seg ikke, noe som er fint på en måte, hvis han har dette problemet, eller han er uvitende om det, som jeg delvis var da jeg ble "borte".

Skrevet

Det er det samme som jeg og minstemann har å rutte med i måneden og da skal alle regninger betales samt mat og klær og bensin så det er ikke kjempelite, men helt normalt å leve av når man ikke får jobb og lever på trygd. Mange har faktisk flere tusen mindre enn det også så du har faktisk ganske mye.

Hei!

Ja men da eier ikke du et stort hus med hage i Oslo, det koster mye i lån og avdrag.

Men dette er for mye for meg å forklare, jeg bare ser at med mine penger som er "lommepenger" har min mann sagt en gang, men det var jo en overdrivelse, så kommer ikke vi langt i betalingen av regninger.

Vi kunne ikke reist på ferie hvert år på min lønn. Jeg får ikke noen lønnsøkning heller, dvs det har vært slik i 5 år tror jeg, så derfor må jeg ut i jobb. Det er enda en grunn, jeg bare håper jeg får det til og ikke skuffer noen. Jeg er usikker på det der med jobb, jeg vil helst jobbe gratis for noen, også kan jeg ha de pengene jeg har, jeg syns dette lett blir for mye, på en dag som i dag når jeg hviler i vertfall.

Jeg ønsket å få et stilling der jeg tjener ca 500 000 kr i året, det ville vært fint, men ikke vet jeg hvor sannsynlig det er, når man både trenger tilrettelegging og fadder, det siste snakket min psykiater om. man må jo være realistisk også, hvem skal ansette en person som trenger så mye hjelp for å utføre et arbeide? Hvis jeg ikke er sliten trenger jeg ikke noe hjelp, men jeg har en følelse at i alle bedrifter i dag er det mye stress, og jeg blir stivner av stress og stopper opp, da må jeg ha hjelpe til å komme i gang, dette er virkeligheten.

Jeg vil gjerne jobbe, jeg skulle ville jobbe 40 timers uke i en bedrift med andre mennesker med autisme, mennesker som ikke prater forstyrrende ord inn i ørene mine, som smiler og er høflige og holder opp dører og følger reglene, men som ikke snakker ord, for ord gjør meg kjempesliten. Sånne ord som går inn via ørene, de som kommer inn via synsnerven går det bedre med.

Skrevet

Når det står at du skal bruke frosne erter i en oppskrift, så må du ikke bruke tørre erter. Tørre erter må ligge i vann i mange timer (gjerne over natta).

Frosne erter er ferske erter som er forvellet (kokt i to-tre minutter) og så fryst ned. De skal bare koke ti-femten minutter før de er kokt.

Hei!

Ja jeg oppdaget det :)

Jeg sa alt til min mann, for han lurte på hvorfor jeg sov så tidlig, han kom hjem tidligere, men da sov jeg rett ut på sofaen.

Da fortalte jeg om ertene og spruten og maskinene og hans fine julegave som jeg hadde ødelagt, om at jeg var utslitt og derfor lå det ostesmørbrød over alt på kjøkkenet, halvspiste ostesmørbrød. Han ble ikke sint, han syns synd på meg og var bare søt mot meg.

Så nå ligger maskinen i gangen og vi skal bytte den i morgen.

Da skal jeg kjøpe de frosne ertene, det blir nok bra, for suppen hadde så fin farge og den fargen tror jeg man kun får med de knallgrønne frosne ertene.

Så du oppskriften, så den ikke god ut, med røkelaks, brødkrutonger (de lagde jeg i går da) og champagne :-)

Skrevet

Jeg har vært hos frisøren og så ikke dette før nå, men ser du har fått fine svar nedover her :-)

Hei!

Ja :-)

Jeg er så glad for dere, det er så fint å snakke via å skrive for da får jeg aldri vondt i hodet. Internet er supert for meg, jeg blir glad av dt, og venner er absolutt å foretrekke når man kan skrive til hverandre.

Det er den beste måten å treffe mennesker på, man er sosial, men blir ikke sliten i ørene og videre innover og oppover. Det kan være trykksmerter i hjernen, men selve hjerne føler jo ikke smerte så det er nok et trykk som oppstår som følge av noe annet, jeg vet ikke helt?

Jeg tror nhd vet det.

Jeg har noen tanker om hva det skyldes, men det tar for lang tid å skrive nå, for må være litt flink i da selv om skal prøve hvile litt, dvs gjøre ikke så mye, gjøre mindre, men jeg skal ordne hønsehuset i dag. Kyllingen har fått fine fjær, og Lotta har lagt seg til å ruge, min mann vil ikke ha flere kyllinger nå, så jeg skal ut med en stokk og flytte henne. De er sure når de er i rugemodus, skikkelig sure, så sure at selv jeg ser det, men med dyr er det lettere.

Jeg er mye bedre i dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...