Gjest forslag til hjelp? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg sliter med kognitiv svekkelse, noe jeg har hatt i mange år antagelig grunnet epilepsi. Jeg fungerte tidligere rimelig greit men siste 2 årene har jeg fått omfattende helseproblemer grunnet revmatisme og utmattelse. Problemet mitt ble da at det kognitive ble så mye forverret at jeg nesten ikke fungerer lengere på tross av gode mestringsstratergier. De fysiske plagene mine er under utredning men jeg ser at jeg trenger hjelp for å fungere bedre kognitivt og ber om råd. Jeg er ikke utredet for kognitiv funksjon men lurer nå på om jeg kan ha nytte av det for å finne ennå bedre måter å håndtere det på. Har du en anbefaling på det? Så lurer jeg på om medisiner kan hjelpe. Evt hva? Jeg er ukonsentrert og i perioder ekstra ustrukturert. Jeg sliter med å "slippe" ting ut av tankene, blir liksom ikke ferdig med det. Det gjør at jeg får søvnproblemer. Våkner jeg på natta er jeg lys våken og tankene tilbake dit de var før jeg sovnet. Det siste jeg lurer på er hvem som er best egnet til å hjelpe meg med alt dette. Kan jeg henvises noe sted? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Du kan henvises til en psykiatrisk poliklinikk. Der kan de teste dine kognitive funksjoner og ut fra resultatet gi deg de beste råd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.