Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hei! I dag hadde jeg en samtale med en som påsto at man kan dempe et overaktivt immunforsvar med tankens kraft eller tenke de "riktige" tankene. Stemmer dette? 0 Siter
Sør Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hva mener du med et "overaktivt immunforsvar"? Hvordan vet du om du har det? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hva mener du med et "overaktivt immunforsvar"? Hvordan vet du om du har det? Med vennlig hilsen Jeg har ikke overaktvt immunforsvar. Det kom opp i en diksusjon i dag. Men er det ikke noen sykdommer der immunforsvaret er overaktivt? 0 Siter
Sør Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg har ikke overaktvt immunforsvar. Det kom opp i en diksusjon i dag. Men er det ikke noen sykdommer der immunforsvaret er overaktivt? ''Jeg har ikke overaktvt immunforsvar. Det kom opp i en diksusjon i dag. Men er det ikke noen sykdommer der immunforsvaret er overaktivt? – power of thoughts?'' Jo, det er noen som har f. eks. diabetes type 1, hvor kroppens immunforsvar har angrepet øy-cellene som produserer insulin (og drept øy-cellene), men det er definitivt ikke noe man stopper med "tankens kraft". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 ''Jeg har ikke overaktvt immunforsvar. Det kom opp i en diksusjon i dag. Men er det ikke noen sykdommer der immunforsvaret er overaktivt? – power of thoughts?'' Jo, det er noen som har f. eks. diabetes type 1, hvor kroppens immunforsvar har angrepet øy-cellene som produserer insulin (og drept øy-cellene), men det er definitivt ikke noe man stopper med "tankens kraft". Med vennlig hilsen Takk. Nei, jeg synes det høres ut som slik alternativfolk kan finne på å tenke. 0 Siter
Sør Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Takk. Nei, jeg synes det høres ut som slik alternativfolk kan finne på å tenke. Hei, Ja, og det er neppe diabetes de tenker på med "overaktivt immunforsvar" (som man trenger meget avansert utstyr for å sjekke), men heller en eller annen vag og diffus diagnose. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hei, Ja, og det er neppe diabetes de tenker på med "overaktivt immunforsvar" (som man trenger meget avansert utstyr for å sjekke), men heller en eller annen vag og diffus diagnose. Med vennlig hilsen Men er ikke leddgikt en sykdom med overaktivt immunforsvar? Det var hovedsaklig det det var snakk om. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Men er ikke leddgikt en sykdom med overaktivt immunforsvar? Det var hovedsaklig det det var snakk om. er ikke det alle de sykdommene som kalles autoimmune da? MS, leddgikt, parkinson, allergi osv osv 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 er ikke det alle de sykdommene som kalles autoimmune da? MS, leddgikt, parkinson, allergi osv osv Ok, det stemmer sikkert. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Men er ikke leddgikt en sykdom med overaktivt immunforsvar? Det var hovedsaklig det det var snakk om. ''Autoimmune sykdommer er en gruppe sykdommer hvor immunforsvaret til en organisme antas å oppfatte komponenter i egen organisme som fremmede, og dermed forårsake en immunreaksjon overfor organismens egne celler og vev. Autoimmune sykdommer antas å oppstå som følge av at kroppen starter å produsere antistoff mot bestemte deler av kroppens eget vev'.'' Fra Wikipedia Joda, det er "overaktitvt" i disse tilfellene, men det hjelper ikke å "tenke seg bedre". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 ''Autoimmune sykdommer er en gruppe sykdommer hvor immunforsvaret til en organisme antas å oppfatte komponenter i egen organisme som fremmede, og dermed forårsake en immunreaksjon overfor organismens egne celler og vev. Autoimmune sykdommer antas å oppstå som følge av at kroppen starter å produsere antistoff mot bestemte deler av kroppens eget vev'.'' Fra Wikipedia Joda, det er "overaktitvt" i disse tilfellene, men det hjelper ikke å "tenke seg bedre". Med vennlig hilsen :-) 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 er ikke det alle de sykdommene som kalles autoimmune da? MS, leddgikt, parkinson, allergi osv osv Hører astma med til autoimmune sykdommer? (Jeg la dette på psykiatri siden jeg tok utgangspunkt i teorien om tankens kraft) 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hører astma med til autoimmune sykdommer? (Jeg la dette på psykiatri siden jeg tok utgangspunkt i teorien om tankens kraft) Jeg fant det. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hører astma med til autoimmune sykdommer? (Jeg la dette på psykiatri siden jeg tok utgangspunkt i teorien om tankens kraft) ''Hører astma med til autoimmune sykdommer? '' det vet jeg ikke. Jeg har ikke klart å tenke det bort gitt, men det hjelper jo å puste rolig og uten panikk når man er tett... Det som hjelper best er nok astmamedisin!! 0 Siter
Gjest power of thoughts? Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 ''Hører astma med til autoimmune sykdommer? '' det vet jeg ikke. Jeg har ikke klart å tenke det bort gitt, men det hjelper jo å puste rolig og uten panikk når man er tett... Det som hjelper best er nok astmamedisin!! Nå kom jeg på at jeg da har en autoimmun sykdom, siden jeg har kuldeastma. Ikke veldig alvorlig og plagsomt heldigvis. Nei, det hjelper fint lite å tenke seg til åpnere luftveier ute i 30 kuldegrader. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.