Gjest hvakalledette? Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Hei. Jeg lurer på om du, kort oppsummert, kan svare på hvordan en beste behandler spiseforstyrrelse (spisevegring)? Jeg vingler veldig mellom ønsket om å bli frisk og ønsket om å bli tynnere og å fortsette å spise veldig lite. Hva kan jeg selv gjøre for å vippe over når jeg er motivert for å bli frisk men samtidig veldig redd for det? Og hva kan/bør helsepersonell gjøre? Min BMI er ikke farlig lav, så noen tvangstiltak vil ikke settes inn. Må jeg da bare vente til jeg har blitt veldig tynn og enda sykere for å få hjelp? Jeg er i ukentlige timer med en behandler, men det blir mye snakk om spiseforstyrrelsen og tankene rundt den, og lite handling. Men jeg vet ikke hva disse handlingene skulle være? Hvordan angriper man en spiseforstyrrelse på best mulig måte? Gjerne kom med konkrete muligheter. Veldig takknemlig for svar. 0 Siter
Gjest hvakalledette? Skrevet 27. september 2012 Skrevet 27. september 2012 Mulighet for svar på denne? Jeg er så sliten av dette og ønsker å bli bedre, men vet ikke om min behandler er den beste til å hjelpe meg med dette, så det hadde vært svært hjelpsomt med svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2012 Skrevet 27. september 2012 Behandlingen er ulik både etter hvor på BMI-skalaen personen er, hvordan spiseforstyrrelsen framtrer og om det evt er tillaggsproblmer/komorbide lidelser. http://publications.nice.org.uk/eating-disorders-cg9/guidance#anorexia-nervosa 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.