Gjest Remlow Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Hei NHD. Det er mulig jeg husker feil, eller at det var et annet sted jeg leste det, men jeg mener å huske at du en gang skrev her at du klarte å "hypnotisere" deg selv i søvn. Husker jeg rett? I såfall, hvordan lærer man seg det? Finnes det noe litteratur hvor det står hvordan man kan lære seg det? Jeg skulle så gjerne ønske jeg klarte det. Jeg sover nesten aldri (føles det som). Jeg har tinnitus og har et alvorlig søvnproblem. Vanskligst er det å falle i søvn. Jeg bruker Mogadon sporadisk (2-3 tbl. i uken) de gangene jeg ikke holder ut. Men det hadde vært så fint å slippe det hvis man kan lære seg å hypnotisere (eller hva man kaller det) seg selv i søvn. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Enklest er det å lære seg dette hos en god hypnotisør. Først hypnotiseres. Deretter ta over prosessen selv. Svært god investering. Det er fantastisk å kunne bestemme seg for å sovne umiddelbart evt også legge inn tid for når en skal våkne. 0 Siter
Gjest vil lære å sovne fort Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Enklest er det å lære seg dette hos en god hypnotisør. Først hypnotiseres. Deretter ta over prosessen selv. Svært god investering. Det er fantastisk å kunne bestemme seg for å sovne umiddelbart evt også legge inn tid for når en skal våkne. Kan du anbefale en god hypnotisør på østlandet? 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Enklest er det å lære seg dette hos en god hypnotisør. Først hypnotiseres. Deretter ta over prosessen selv. Svært god investering. Det er fantastisk å kunne bestemme seg for å sovne umiddelbart evt også legge inn tid for når en skal våkne. Ja, det høres fantastisk ut. Jeg vil så gjerne ha det sånn. Er det noen hypnotisør i Oslo du kan anbefale? Ang. det du skrev om å bestemme når man skal våkne. Bestefaren min sa til seg selv hver kveld han la seg når han skulle våkne. Og han våknet alltid på minuttet han hadde bestemt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Ja, det høres fantastisk ut. Jeg vil så gjerne ha det sånn. Er det noen hypnotisør i Oslo du kan anbefale? Ang. det du skrev om å bestemme når man skal våkne. Bestefaren min sa til seg selv hver kveld han la seg når han skulle våkne. Og han våknet alltid på minuttet han hadde bestemt. ''Ang. det du skrev om å bestemme når man skal våkne. Bestefaren min sa til seg selv hver kveld han la seg når han skulle våkne. Og han våknet alltid på minuttet han hadde bestemt.'' Jeg våkner alltid kl. 5:30 i uka uten vekkerklokke, litt kjedelig siden jeg ikke trenger å stå opp før 30-45 min senere, men i helgene sover jeg gjerne til 7-8 uten problemer. Pussig. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 ''Ang. det du skrev om å bestemme når man skal våkne. Bestefaren min sa til seg selv hver kveld han la seg når han skulle våkne. Og han våknet alltid på minuttet han hadde bestemt.'' Jeg våkner alltid kl. 5:30 i uka uten vekkerklokke, litt kjedelig siden jeg ikke trenger å stå opp før 30-45 min senere, men i helgene sover jeg gjerne til 7-8 uten problemer. Pussig. Ja, det er liksom noe uforklarlig over det. Bestefaren min trengte aldri vekkerklokke hele sitt liv. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Enklest er det å lære seg dette hos en god hypnotisør. Først hypnotiseres. Deretter ta over prosessen selv. Svært god investering. Det er fantastisk å kunne bestemme seg for å sovne umiddelbart evt også legge inn tid for når en skal våkne. Hei! Min sønn går nå til hypnose og psykologen på Ullevål som har dette som spesialfelt, sa at det er han som lærer å hypnotisere seg selv, det er ikke noen som hypnotiserer han. Dette vektla han flere ganger, kanskje 4-5. Så han lærer seg altså en teknikk for å tenke noe annet i en gitt situasjon. Kot oppsummert, jeg skulle selv gjerne lært meg teknikken da jeg også har sprøyteskrekk og derfor unngår å gå til lege, annet enn psykiatere og de stikker jo som kjent ikke. Stemmer ikke dette? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Ja, det høres fantastisk ut. Jeg vil så gjerne ha det sånn. Er det noen hypnotisør i Oslo du kan anbefale? Ang. det du skrev om å bestemme når man skal våkne. Bestefaren min sa til seg selv hver kveld han la seg når han skulle våkne. Og han våknet alltid på minuttet han hadde bestemt. Hei! Kjell Magnus Antonsen driver med hypnose på ullevål sykehus, han er psykolog, en sånn jordnær mann som forklarer enkelt og forståelig og sannsynlig. Kanskje han kan gi deg godt råd for en god teraput eller han kanskje driver privatpraksis. Jeg likte han, han presenterte hypnose sånn at jeg skjønte det og det virket hensiktmessig og smart. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 ''Ang. det du skrev om å bestemme når man skal våkne. Bestefaren min sa til seg selv hver kveld han la seg når han skulle våkne. Og han våknet alltid på minuttet han hadde bestemt.'' Jeg våkner alltid kl. 5:30 i uka uten vekkerklokke, litt kjedelig siden jeg ikke trenger å stå opp før 30-45 min senere, men i helgene sover jeg gjerne til 7-8 uten problemer. Pussig. Hei! Jeg har det også slik, men jeg tenker det som et resultat av en sunn og god døgnrytme basert på vår naturlige biologiske klokke. Når er det natt og når er det dag, alle mennesker burde sove når de skal og være våkne når de skal. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Hei! Kjell Magnus Antonsen driver med hypnose på ullevål sykehus, han er psykolog, en sånn jordnær mann som forklarer enkelt og forståelig og sannsynlig. Kanskje han kan gi deg godt råd for en god teraput eller han kanskje driver privatpraksis. Jeg likte han, han presenterte hypnose sånn at jeg skjønte det og det virket hensiktmessig og smart. Takk for tipset! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Takk for tipset! Hei! Bare hyggelig. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.