Gjest kvinne over 40.. Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Bruker Lamictal 250 mg for bipolar lidelse og 20 mg Cisordinol mot tidligere paranoide tanker, tankekjør o.l. Har blitt enig med psykiateren min om å trappe ned fra 20 til 10 mg Cisordinol, altså en tablett.. Problemet er bare om jeg takler den usikkerheten med å redusere medisinen.. Er redd.. Livredd for å ikke få sove bl.a så i natt tok jeg 11 mg Imovane siden jeg reduserte Cisordinolen.. Kan ikke konferere med psykiateren min da han er på høstferie og blir borte 2 uker.. Er jeg bare feig med tanke på redusert medisin..? Har brukt Cisordinol i maaange år og er egentlig livredd "livet uten".. Takknemlig hvis du har noen innspill.. 0 Siter
Gjest kvinne over 40... Skrevet 26. september 2012 Skrevet 26. september 2012 Har vondt i magen, trykk i brystet og føler meg uvel, men dette er kanskje psykisk uro av usikkerheten om jeg klarer å trappe ned eller kan det være seponerings ubehag etter bare 1 dag..?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2012 Skrevet 27. september 2012 Jeg synes din bekymring er helt forståelig. Det er ikke mulig å trappe ned en medisin som bedrer søvnen uten at det i noen netter går ut over søvnkvaliteten. Hjernen trenger litt tid på å tilvenne seg den lavere dosen og samtidig sove godt. 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 28. september 2012 Skrevet 28. september 2012 Har vondt i magen, trykk i brystet og føler meg uvel, men dette er kanskje psykisk uro av usikkerheten om jeg klarer å trappe ned eller kan det være seponerings ubehag etter bare 1 dag..?? Fra Felleskatalogen: "Seponeringssymptomer kan sees ved brå avslutning av behandlingen. Mest vanlige er kvalme, oppkast, anoreksi, diaré, snue, svette, myalgi, parestesier, søvnløshet, rastløshet, angst og agitasjon. Vertigo, vekslende varme- og kuldefølelse, og tremor kan også oppleves. Symptomene opptrer vanligvis innen 1- 4 dager etter avsluttet behandling og avtar innen 7-14 dager." Det er helt normalt at det kommer etter en dag. Det er i allefall min erfaring med nedtrapping av diverse medisiner. Men det pleier å gå over ganske fort. Rart hvor fort kroppen tilpasser seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.