Gå til innhold

Xanor virker ikke lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har kommet i en litt vanskelig situasjon.

Har ingen diagnose eller noe slikt. Startet med sobril som 20 åring grunnet en noe uheldig økonomisk situasjon som gjorde meg søvnløs. Like etterpå mente legen at jeg ikke kunne beholde sertifikat og satte meg på xanor i stedet.

Jeg likte personen jeg ble som medisinert og fortsatte like greit å ta dem.

Havnet i et skikkelig mareritt i for et halvt år siden og gikk av den grunn på tidenes fyllekule. Hadde stått på 5x2mg xanor daglig i rundt 4 år og ba fastlegen min om det gikk greit å øke doseringen for en liten periode.

Vi ble enige om 7x2mg daglig.

Det han ikke visste var at jeg helte i meg vodka hver bidige dag og i kombinasjon med piller ble jeg fullstendig ute av kontroll.

Holdte på sånn i nesten 3 mnd til jeg våknet på psyk avd... I det jeg følte meg hel malplassert der jeg plutselig våknet opp og måtte snakke med flere av legene der lo jeg godt av meg selv og beklaget min noe spesielle oppførsel kvelden før og overbeviste dem om at alt var i orden.

Bestemte meg for å kutte drikkinga og glemme ting som hadde skjedd.

Nå et par mnd etterpå er jeg så full av angst at jeg ikke går ut for å kjøpe mat en gang. Og det nytter ikke å spise mine gamle hvite avlange venner lenger, jeg er fanget i mitt eget hjem. Medisinen gir meg rett og slett ikke angstlindring lengre...

Har sent en vennine for å hente resept og gå innom apoteket for meg di 3 siste gangene. Får selv om den ikke gir noe lindring må jeg ha den for å sove.

Ba om permisjon fra jobb når marerittet startet og har vært uten inntekt i rundt 6 mnd nå. Og nå er jeg faretruende nært der jeg må få noe inn på konto igjen.

Problemet er at jeg har gått fullstendig i kjelleren!

Jeg klarer bare ikke gå ut av huset. På tross for at jeg fri for mat og har vært det siden torsdag. Og at jeg bor 100m fra en daglivarehandel.

Har rast ned 20 kg og nå begynner jeg å bli skikkelig bekymret, jeg mister det lille jeg sitter igjen med dersom jeg ikke tar grep.

Hadde aldri trodd jeg kunne havne i en sånn situasjon, men her sitter jeg med samtlige perienner nede og er bokstavlig talt i ferd med å forsvinne.

Jeg har byttet nr på telefonen og stengt alle ute for lenge siden, så dette er jeg alene om..

Det at jeg skriver dette får meg til å føle meg som tidenes looser, men det er vel sånn det har blitt og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg klarte å fullstedig vrak-lande på denne måten.

Har noen vært i samme situasjon og vet hvordan jeg våkner opp fra dette helvete som har blitt mitt liv?

Vil være for evig takknemlig for noen kloke ord nå fra noen som kanskje har vært i en lignende situasjon selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få profesjonell hjelp. Jeg vet ikke om det er medisinene dine som er grunnen til angsten, men ofte er det slikt med benzo preparater, dersom man misbruker dem (det du beskriver er misbruk), får man ofte angst som en konsekvens. Hadde du ikke angst da du begynte med dem, så må jeg si det er drøyt av legen din å skrive ut slike mengder med det. Jeg stusser også på det du sier att du har 3 ganger igjenn på resepten`? visst3e ikke engang att det var mulilg på a og b preparater. Ring blåkors eller noe for å få hjelp til å slutte.

Mvh

Skrevet

Du må få profesjonell hjelp. Jeg vet ikke om det er medisinene dine som er grunnen til angsten, men ofte er det slikt med benzo preparater, dersom man misbruker dem (det du beskriver er misbruk), får man ofte angst som en konsekvens. Hadde du ikke angst da du begynte med dem, så må jeg si det er drøyt av legen din å skrive ut slike mengder med det. Jeg stusser også på det du sier att du har 3 ganger igjenn på resepten`? visst3e ikke engang att det var mulilg på a og b preparater. Ring blåkors eller noe for å få hjelp til å slutte.

Mvh

Prøvde både psykriater og psykolog ganske rett etter livet snudde seg opp ned.. men jeg klarer ikke å snakke med dem siden jeg vet hvordan dem jobber. Det blir så falsk, og jeg klarer ikke å ta det seriøst.

Den påtvingte medfølelsen for at jeg skal tro hun eller han bryr seg blir bare latterlig. Og da funker det ikke.

Sa ikke jeg hadde resepter igjen(?), hun har har med seg en lapp fra meg og legitimasjonen min.

Mulig det høres rart ut, men han stoler på meg og det er aldri noe problem.

Men takk for tipset:) Føler meg veldig dum og det hjelper litt.

Kan ikke unnga å se hvor tåpelig jeg høres ut.. hehe.

Skrevet

Prøvde både psykriater og psykolog ganske rett etter livet snudde seg opp ned.. men jeg klarer ikke å snakke med dem siden jeg vet hvordan dem jobber. Det blir så falsk, og jeg klarer ikke å ta det seriøst.

Den påtvingte medfølelsen for at jeg skal tro hun eller han bryr seg blir bare latterlig. Og da funker det ikke.

Sa ikke jeg hadde resepter igjen(?), hun har har med seg en lapp fra meg og legitimasjonen min.

Mulig det høres rart ut, men han stoler på meg og det er aldri noe problem.

Men takk for tipset:) Føler meg veldig dum og det hjelper litt.

Kan ikke unnga å se hvor tåpelig jeg høres ut.. hehe.

Du er da ikke tåpelig, det er lett å bli hekta på rus, det gjelder jo mange mange mennesker. Og det finnes heldigvis hjelp, både lavterskel og offentlige opplegg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror du må søke deg til en innleggelse for å komme igjenom denne vnskelige perioden før du er i stand til å møte verden igjen uten verken benzo eller alkohol.

Skrevet

Du er da ikke tåpelig, det er lett å bli hekta på rus, det gjelder jo mange mange mennesker. Og det finnes heldigvis hjelp, både lavterskel og offentlige opplegg.

Jeg er ikke rusavhengig. Jeg mistet det det jeg trodde jeg hadde for alltid og samtidig så gikk det meste galt, ting som høres ut som en dårlig film. Så jeg var sint, kanskje litt såret og visste ikke hva jeg skulle gjøre. så jeg gjorde som gutter gjør best.

Gikk på en fyllekule av di sjeldne og gjorde akurat som jeg ville.

Jeg tror ikke på psykologi, mitt syns er at den sterkeste mann i verden er han som står alene.

Og så liberalist at jeg ikke tar ut sykemelding fordi det er i mot alt jeg tror på.

Jeg bare spurte om noen hadde opplevd det samme og kanskje hadde et godt råd, gjett om jeg føler meg dum.

Det må gå ann å gå litt på tryne uten å bli kalt psyk... Alle opplever vel det en gang i livet.

Skrevet

Jeg er ikke rusavhengig. Jeg mistet det det jeg trodde jeg hadde for alltid og samtidig så gikk det meste galt, ting som høres ut som en dårlig film. Så jeg var sint, kanskje litt såret og visste ikke hva jeg skulle gjøre. så jeg gjorde som gutter gjør best.

Gikk på en fyllekule av di sjeldne og gjorde akurat som jeg ville.

Jeg tror ikke på psykologi, mitt syns er at den sterkeste mann i verden er han som står alene.

Og så liberalist at jeg ikke tar ut sykemelding fordi det er i mot alt jeg tror på.

Jeg bare spurte om noen hadde opplevd det samme og kanskje hadde et godt råd, gjett om jeg føler meg dum.

Det må gå ann å gå litt på tryne uten å bli kalt psyk... Alle opplever vel det en gang i livet.

''Jeg er ikke rusavhengig.''

Hvis du ikke er avhengig av xanor, hvorfor slutter du da ikke med dem? Dersom du tar 14 mg i døgnet, så er det langt over anbefalt maxdose.

''Det må gå ann å gå litt på tryne uten å bli kalt psyk... ''

Du mener at du ikke er rusavhengig og ikke har en psykisk lidelse. Hvordan begrunner du da at det virker som om du ikke er i stand til å gå på jobb og at du har hatt permisjon i 6 måneder fra jobben?

Hva er din egen plan for å komme deg i jobb igjen?

Skrevet

Jeg tror du må søke deg til en innleggelse for å komme igjenom denne vnskelige perioden før du er i stand til å møte verden igjen uten verken benzo eller alkohol.

Takk for tipset. Men er det ikke litt uproft av deg å vudere meg som så syk at jeg trenger en innlegelse etter å bare ha lest noen setninger på en skjerm?

Og kan du slette trådene er du grei? Jeg blir veldig oppgitt over måten jeg blir dømt som sinnsyk og kan ikke annet enn å bli litt brå i måten jeg svarer på.

Ellers så synes jeg det veldig fint av deg å ta deg tid til å svare på meldinger her.

Skrevet

''Jeg er ikke rusavhengig.''

Hvis du ikke er avhengig av xanor, hvorfor slutter du da ikke med dem? Dersom du tar 14 mg i døgnet, så er det langt over anbefalt maxdose.

''Det må gå ann å gå litt på tryne uten å bli kalt psyk... ''

Du mener at du ikke er rusavhengig og ikke har en psykisk lidelse. Hvordan begrunner du da at det virker som om du ikke er i stand til å gå på jobb og at du har hatt permisjon i 6 måneder fra jobben?

Hva er din egen plan for å komme deg i jobb igjen?

Jeg er fullstendig edru, hele poenget i første tråd var jeg ikke får noen reaksjon av xanor lengre.

Og hvis jeg ikke kommer meg på jobb tar banken huset, det er min motivasjon.

Doktor, vær vennlig å slett tråden når du kan.

Takk:)

Skrevet

Jeg er fullstendig edru, hele poenget i første tråd var jeg ikke får noen reaksjon av xanor lengre.

det er ikke slik att man ber om å få tråder slettet, også slettes de. Du har en rar innstillning til psykisk sykdom, hvis du tar det som en fornærmelse, og forventer sympati av de 99% på samme forum som har psykiatriske lidelser.....

Skrevet

det er ikke slik att man ber om å få tråder slettet, også slettes de. Du har en rar innstillning til psykisk sykdom, hvis du tar det som en fornærmelse, og forventer sympati av de 99% på samme forum som har psykiatriske lidelser.....

Jeg har vært svært psykisk syk, men jeg har alltid klart å jobbe, handle i butikken og ta vare på meg selv.

Ditt liv fungerer ikke. Du er definitivt psykisk syk og du trenger hjelp som ikke består av beroligende.

Skrevet

''Jeg er fullstendig edru, hele poenget i første tråd var jeg ikke får noen reaksjon av xanor lengre.''

Rus er ikke bare alkohol, du er pilleavhengig, det er også en form for rus. Jeg tror grunnen til at du går i taket over svarene du får er at de treffer et ømt punkt hos deg...

Ta kontakt med legen din i morgen og be om akuttime for å bli henvist videre for hjelp.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Takk for tipset. Men er det ikke litt uproft av deg å vudere meg som så syk at jeg trenger en innlegelse etter å bare ha lest noen setninger på en skjerm?

Og kan du slette trådene er du grei? Jeg blir veldig oppgitt over måten jeg blir dømt som sinnsyk og kan ikke annet enn å bli litt brå i måten jeg svarer på.

Ellers så synes jeg det veldig fint av deg å ta deg tid til å svare på meldinger her.

Hei!

Du skriver så bra og detaljert, at jeg synes ikke det er uproft, derimot svært proft, å anbefale en innleggelse på bakgrunn av det du skriver.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...