Gå til innhold

Å være B-menneske har også sine fordeler

Anbefalte innlegg

motorPrøysen
Skrevet

B-mennesker har lenge vært diskrimenert pga. tidsrammene i arbeidslivet og har lett blitt sett på som sløve av de som liker å stå tidlig opp om morran. Nå viser forskning at B-menneskene kan trøste seg med at de både er mer intelligent og mer kreative enn A-menneskene. A-menneskene på sin side har bedre humør, får bedre karakterer på skolen og gjør det bedre i arbeidslivet.

http://psych-your-mind.blogspot.no/2011/07/after-hours-mutants.html

Skrevet

Det er visst ikke bare hurra meg rundt å være b-menneske. Det virker som a-mennesker har det generelt bedre i sine liv.

Men de magiske kveldene og begynnelsen av natten er uvurderlige.

Skrevet

Jeg er visst verken A eller B-menneske. Kanskje C.

Skrevet

Du virker som et typisk D-menneske:)

Skrevet

Du virker som et typisk D-menneske:)

Som i D-vitamin? Minner meg om at jeg skulle kjøpt barnetranpiller med sitronsmak til meg selv.

Skrevet

Det som er deprimerende her er at B mennesker er smartere enn A mennesker, allikevel får A mennesker bedre karakterer på skolen. Og som ikke det var nok. B mennesker er mer kreative, men de gjør det allikevel dårligere på jobb.

Er det logisk da?

Skrevet

Det som er deprimerende her er at B mennesker er smartere enn A mennesker, allikevel får A mennesker bedre karakterer på skolen. Og som ikke det var nok. B mennesker er mer kreative, men de gjør det allikevel dårligere på jobb.

Er det logisk da?

''Det som er deprimerende her er at B mennesker er smartere enn A mennesker, allikevel får A mennesker bedre karakterer på skolen. Og som ikke det var nok. B mennesker er mer kreative, men de gjør det allikevel dårligere på jobb. Er det logisk da?''

De sover bort halve dagen og får ikke gjort noen ting?

Gjest Nattdronningen
Skrevet

"jeg er visst verken A eller B-menneske. Kanskje C."

Hva legger du i det å være C- eller D- menneske?

Jeg jobber feks som nattevakt og lever etter denne døgnrytmen på fritiden også. Dvs sover mellom kl 08-17 og er våken ellers!

Er jeg D-menneske da eller kanskje dette går så langt til å bli F-menneske? ;)

motorPrøysen
Skrevet

Er det logisk da?

Det handler nok om konformitet, evnen/viljen til å tilpasse seg. A-mennesker er mer konforme og pliktoppfyllende, noe som kan forklare både skole- og jobbprestasjoner. B-mennesker er antagelig overrepresentert blant kunstnere.

Skrevet

''Det som er deprimerende her er at B mennesker er smartere enn A mennesker, allikevel får A mennesker bedre karakterer på skolen. Og som ikke det var nok. B mennesker er mer kreative, men de gjør det allikevel dårligere på jobb. Er det logisk da?''

Vel, jeg er i aller høyeste grad et B menneske, og føler jeg er er mer trett når jeg står opp enn når jeg legger meg.

Har levd med et A menneske som starter dagen frisk og opplagt, mens jeg ikke kommer til meg selv før det har gått en tid.

Men, jeg har til dags dato aldri forsovet meg, jeg har stått opp tidlig hver dag og jeg har både vilje og driv til å gjøre det som forventes av meg.

Så at B mennesker sover bort dagene tror jeg ikke noe på. De er bare ikke like opplagt som A menneskene om morgenen.

Kanskje tar de det igjen utover dagen, da A menneskene føler seg trette, mens B menneskene har våknet og er på topp.

Skrevet

Det handler nok om konformitet, evnen/viljen til å tilpasse seg. A-mennesker er mer konforme og pliktoppfyllende, noe som kan forklare både skole- og jobbprestasjoner. B-mennesker er antagelig overrepresentert blant kunstnere.

Jeg er et B menneske, våkner mer trett enn når jeg legger meg.

Jeg har masse vilje og driv, jeg forsover meg aldri, står opp tidlig og gjør det som forventes av meg. Jeg er bare mer opplagt på andre tider av døgnet enn et A menneske.

motorPrøysen
Skrevet

Jeg er et B menneske, våkner mer trett enn når jeg legger meg.

Jeg har masse vilje og driv, jeg forsover meg aldri, står opp tidlig og gjør det som forventes av meg. Jeg er bare mer opplagt på andre tider av døgnet enn et A menneske.

B-mennesker kan faktisk være mer produktive enn A-mennesker fordi de holder ut lenger.

http://www.rodale.com/sleeping-late-and-productivity

Skrevet

B-mennesker kan faktisk være mer produktive enn A-mennesker fordi de holder ut lenger.

http://www.rodale.com/sleeping-late-and-productivity

Min erfaring er nok den at den største forskjellen på A og B mennesker er at de har forskjellig tider på døgnet hvor de er mest opplagt.

Jobbet sammen med en A dame, hun var trett og uopplagt de to siste timene på jobb, noe jeg ikke var. Men du verden som kun sprudlet når hun kom på jobb:).. vel det gjorde ikke jeg:))

Skrevet

Min erfaring er nok den at den største forskjellen på A og B mennesker er at de har forskjellig tider på døgnet hvor de er mest opplagt.

Jobbet sammen med en A dame, hun var trett og uopplagt de to siste timene på jobb, noe jeg ikke var. Men du verden som kun sprudlet når hun kom på jobb:).. vel det gjorde ikke jeg:))

''Min erfaring er nok den at den største forskjellen på A og B mennesker er at de har forskjellig tider på døgnet hvor de er mest opplagt.''

Forskningen er enig med deg :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Circadian_rhythm

Skrevet

Hva med nettene? Tror du B-mennesker sover halve dagen og hele natta også?

Denne myten om morgenstund og gull i et eller annet er seiglivet.

Skrevet

Skolen begynner jo tidlig på morgenen. Hadde det vært en kvelds skole så hadde nok oss B-mennesker fått vist oss bedre i skole sammenheng også...!!!

Skrevet

Er det logisk da?

Skolen begynner jo tidlig på morgenen. Hadde det vært en kvelds skole så hadde nok oss B-mennesker fått vist oss bedre i skole sammenheng også...!!!

Skrevet

Hva med nettene? Tror du B-mennesker sover halve dagen og hele natta også?

Denne myten om morgenstund og gull i et eller annet er seiglivet.

Vel, det er en grunn til at A mennesker får bedre karakterer på skolen og gjør det bedre på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...