Gjest Sisii Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 hei! Jeg opplevde for noen dager siden at min søster som jeg ikke hadde pratet med på en stund kom bort til meg og sa hun hadde fått diagnotisert depprisjon. Jeg er hennes lillesøster, og ønsker på en eller måte å hjelpe henne. Hun ringer ikke så ofte, hun tar skjelden kontakt og dette sier hun er på bakgrunn av at hun jobber så mye. Jeg vil gjøre noe for henne slik at hun ser at alle nær henne er glad i henne og setter pris på henne. Jeg har aldri opplevd noe slikt før, og jeg er veldig redd for hennes helse. Jeg trenger svart på hva jeg kan gjøre for henne slik at hun kan bli bedre eller eventuelt komme seg på bedringens vei. Per nå er hun under behandlig hos en Psykolog, men er det noe jeg kan gjøre for henne som får henne til å se at hun er en veldig viktig person i livet mitt, og ikke kun en store søster?? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Så fint skrevet av deg! Spør din søster om hun vil være med deg ut på en gåtur, eller på en konsert, eller inviter henne bort til deg - gjør noe koselig sammen med henne! Sannsynligvis er hun ganske tiltaksløs når hun er deprimert, men kanskje hun blir med når du foreslår det :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Kanskje sende henne et kort der du skriver det? Så kan du kanskje være på tilbudssiden i forhold til kontakt. 0 Siter
Gjest Sisii Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Så fint skrevet av deg! Spør din søster om hun vil være med deg ut på en gåtur, eller på en konsert, eller inviter henne bort til deg - gjør noe koselig sammen med henne! Sannsynligvis er hun ganske tiltaksløs når hun er deprimert, men kanskje hun blir med når du foreslår det :-) Tusen takk for gode tilbakemeldinger! setter stor pris på det:) Skal prøve å få til en jente tur, eller eventuelt ta meg en prat hvor jeg viser at jeg har stor forståelse for det hun gjennomgår, selv om jeg ikke har opplevd det tidligere. Kanskje det hjelper at hun får pratet ut om ting? og kan se at hun ikke står helt alene? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Du kan være hyggelig mot henne, evt hjelpe henne med noe på en måte som du vet hun vil like. Aller best er det om du kan få henne med på noe som du vet hun likte før slik at dere kan få noen gode opplevelser sammen og som dere kan dele. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Tusen takk for gode tilbakemeldinger! setter stor pris på det:) Skal prøve å få til en jente tur, eller eventuelt ta meg en prat hvor jeg viser at jeg har stor forståelse for det hun gjennomgår, selv om jeg ikke har opplevd det tidligere. Kanskje det hjelper at hun får pratet ut om ting? og kan se at hun ikke står helt alene? Jeg tror det er viktigere å være en god venn og gjøre fine ting sammen med henne, enn at hun skal prate med deg om alt som er vanskelig. Det er bedre om hun kan snakke med legen sin eller psykiateren sin om dette. Vær en god venn og en søster som bryr seg - da gjør du det beste for henne :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.