Gå til innhold

"Gode" råd om hvordan overvinne en depresjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest cute cats and flowers
Skrevet

Det siste rådet er ikke så dumt.

Tja... ;)

Skrevet

Tja... ;)

Det eneste som hjelper er nok medisiner desverre.Zoloft funker for meg.Dette blir som om man insisterer på å fylle diesel på en tom bensinbil.Når du selv vet hva slags drivstoff din egen bil trenger.

Etter 54 år på vår lille blå,VET jeg at aktivitet hjelper,å gå en tur hjelper,å prioritere morsomme aktiviteter.For meg blir det å dra til Oslo minst 1 gang i uka.Å gå på kino minst 1 gang i mnd og å ta meg en liten biltur med radioen på p4 eller radio Norge.

Det finnes alt for mange velmenende mennersker her i verden med gode råd som passer bare dem! Kun JEG kan være min egen lykkes smed.Ingen andre.Bare JEG kan ta medisiner og samtidig velge livet,kun JEG!

Skrevet

Det eneste som hjelper er nok medisiner desverre.Zoloft funker for meg.Dette blir som om man insisterer på å fylle diesel på en tom bensinbil.Når du selv vet hva slags drivstoff din egen bil trenger.

Etter 54 år på vår lille blå,VET jeg at aktivitet hjelper,å gå en tur hjelper,å prioritere morsomme aktiviteter.For meg blir det å dra til Oslo minst 1 gang i uka.Å gå på kino minst 1 gang i mnd og å ta meg en liten biltur med radioen på p4 eller radio Norge.

Det finnes alt for mange velmenende mennersker her i verden med gode råd som passer bare dem! Kun JEG kan være min egen lykkes smed.Ingen andre.Bare JEG kan ta medisiner og samtidig velge livet,kun JEG!

Helt rikitg - akkurat her passer det å være egosentrisk!

Skrevet

Jeg har tro på det å være snill med seg selv. Ikke tenke på alt man burde, burde ikke, må, måtte ikke og skulle, skulle ikke ha gjort.

Noen dager er helt råtne. Da gjelder det bare å holde ut tror jeg. Skvise inn endel aktiviterer mellom alle gråteanfallene. Verre er det når det foregår i uker og måneder. Da trenger man hjelp.

Jeg pleier å google litt på depresjon når jeg er nede. Det er alltid noen gode tips og råd å finne

Ofte er løsningen for meg å skrive. Bare jeg husker på det!

Skrevet

Jeg har tro på det å være snill med seg selv. Ikke tenke på alt man burde, burde ikke, må, måtte ikke og skulle, skulle ikke ha gjort.

Noen dager er helt råtne. Da gjelder det bare å holde ut tror jeg. Skvise inn endel aktiviterer mellom alle gråteanfallene. Verre er det når det foregår i uker og måneder. Da trenger man hjelp.

Jeg pleier å google litt på depresjon når jeg er nede. Det er alltid noen gode tips og råd å finne

Går du ute i regnet kan ingen se at du gråter,hele ansikter er jo vått! Når man går ute i naturen og ser alle insektene kan man jo lure på hvem som har skapt jorden,"The Big Bang" eller en skaperkraft.Hvilket navn denne kraften har bestemmer du selv,men jeg tror vel at de som tror på vitenskapen MÅ ha mye sterkere tro enn de religiøse.

Var dette noen trøst? Finnes det en himmel? Finnes det en god Gud?Hva var før the big bang?

Skrevet

''Jeg pleier å google litt på depresjon når jeg er nede'' Vet du hva jeg tror? Jeg tror at du kan mye - mer enn nok - om depresjoner og om hvor vondt og utfordrende det er å baskes med hverdagen, og har lyst til å gi deg et råd. Dropp googlingen en periode framover, ikke les andres beskrivelser om hvordan du føler deg, men ta på deg et par gode sko og gå i ulent terreng, gjerne i fjellet.

Det med ulent terreng er et poeng, fordi det å gå på variert dekke krever oppmerksomhet mot det som er utenfor deg for at du ikke skal falle, og da vil tankene fokusere på dette framfor å kjenne eller føle på smerten inni deg.

Tenk på Aksel Lund Svindal foreksempel. Når han står på toppen av alpintbakken og skal kjøre i gud-vet-hvor-mange kilometer i timen kan han ikke fylle hodet med "har jeg spist nok og rett", "burde ikke kona ønsket meg lykke til på en mer hjertelig måte", "har jeg ikke litt vondt i leggen" etc. Han må konse på snøen, terrenget, portene og alt som er utenfor han. Sånn er det å gå i fjellet i ulent terreng også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...