Gjest Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Hei. Jeg er en jente på 16, snart 17 år fra Bergen. Jeg går mitt andre år på vgs, kjemi og prosess. Etter sommeren i år flyttet jeg 5 timer vekk helt for meg selv. Etter mange år med psykiske lidelser tenkte jeg at dette ville være til det beste. Prøve å få en ny start. MEN ting har bare blitt verre. Jeg har før gått til behanding hos BUP, psykolog. Men til ingen nytte. Det har vert mye å ta inn i mine leveår. Mamma og pappa er skilt, pappa blir misshandlet av sin forlovede, og jeg har vert vitne til å se det hele. Dette skjedde på denne tiden i fjor. Men har også vert tilfelle helt siden jeg var 4-5 år. Jeg bor hos mamma, men var hos pappa annen hver helg, noe jeg ikke er nå lenger så klart. Også veldig mange familiemedlemmer har gått bort. Blandt annet min onkel som tok livet av seg da han var 16 år. Jeg har, og driver forsatt litt med selvskading. Dette er noe jeg har klart å skjule ganske bra. Mamma, pappa og bestemor har alle sett at jeg har arr på armen, men med sin godtrohet har de trodd på at de kom av at jeg datt i en busk. Men som sakt har ting blitt verre etter at jeg flyttet. Det er liksom noe som ikke stemmer. Jeg får ikke sove, jeg eier ikke matlyst og det eneste jeg vil er å ta slutt på denne endeløse smerten jeg føler innvendig. Hvert minutt, hver dag har jeg selvmordstanker. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har mange venner, mange veldig gode venner. Men jeg vil ikke være en byrde for de, selv om jeg vet at de ikke hadde sett på meg som en om jeg hadde fortalt det til dem. Men jeg bare klarer det ikke. Vær så snill å hjelp meg. Jeg orker ikke dette lenger. 0 Siter
Gjest Ignite Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Ta kontakt med fastlegen din som kan henvise deg til ytterlig behandling. Inntil da er det bare å holde ut, dessverre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Siden du går på vgs har du vel tilgang på helsesøster? Ta kontakt med henne og fortell hva du sliter med og be om hjelp - sånn skal du jo ikke ha det! *klem* 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 All hjelp starter hos fastlegen. Bestill time og få en henvisning til en psykolog/psykiater. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Smerten ved depresjoner kan være så sterk at det føles som den ikke er til å holde ut. Men depresjoner går over. For å få hjelp til at det skjer så raskt som mulig må du som NHD sier gå til legen og fortelle det du har skrevet her. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 All hjelp starter hos fastlegen. Bestill time og få en henvisning til en psykolog/psykiater. Hun har jo akkurat flyttet ganske langt vekk hjemmefra...er det ikke mulig å kunne starte prosessen der hun er i stedet for hos den fastlegen hun sikkert har på hjemstedet? 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Slik skal du jo ikke ha det, kjære deg. Du må velge deg noen å snakke med, en lærer eller helsesøster eller en venns forelder - eller din mor. Også må du få bestilt deg en time hos lege, dit må du for å komme videre i systemet. Du skal jo ikke gå rundt å ha det så vondt, kanskje letter smerten litt bare du klarer å dele det vonde med noen. Det finnes hjelp der ute, det er bare at dette aller første steget må du gå selv. Og det klarer du! :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Kan du ikke snakke med dine gode venner da, så du får litt støtte før du får profesjonell hjelp? Hva med foreldrene til dine gode venner? Eller, som det ble nevnt annet sted, ta kontakt med helsesøster... Håper det går bedre med deg snart! 0 Siter
Gjest Oderetwas Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Hun har jo akkurat flyttet ganske langt vekk hjemmefra...er det ikke mulig å kunne starte prosessen der hun er i stedet for hos den fastlegen hun sikkert har på hjemstedet? Første bud da er vel å skifte fastlege. Men ellers er det vel ikke noe i veien for at fastlegen" hjemme" skriver en henvisning hvis vedkommende kjenner henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.