Gjest Ombrax Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg lurer på noe på vegne av min bror som innimellom rammes av et veldig tungsinn. Han selv tror det kan ha noe med oppveksten å gjøre. Muligens et problem i forhold til en eller flere relasjoner som ikke er løst. Jeg har registrert at han i en årrekke(dette høres kanskje litt rart ut) ikke puster vanlig. Han trekker ofte inn pusten, med nesen slik at man hører det omtrent som et snufs, eller puster ut med nesen på samme måte bare omvendt. Pusten går altså ikke av seg selv. Spørsmålet er om dette kan påvirke oksygentilførselen til hjernen på en slik måte at det kan påvirke tankevirksomheten i negativ retning. F.eks at for lite oksygen minsker hjernens evne til å løse problemer og små problemer forsterkes? Har også registrert at han får det bedre når han inntar alkohol, tror han da "roer seg" og dermed muligens puster mer "riktig". Dersom dette har noe for seg, vil jeg tro at bevisst trening på pusteteknikker og f.eks meditasjon kan bidra til å styrke hjernens evne til unngå tungsinnet. Hva tror du? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.